Možná se poplatky za snížení terminace nepromítli u mobilních operátorů, ale zato se plně promítli u některých VoIP operátorů, takže i plně do mých nákladů. A to bude dál pokračovat. Takže to určitě efekt mělo a doufám, že to bude mít i tahle změna u nahýho ADSL.
Jinak celá ta tarifikace pevných linek je stejně postavená na hlavu. Logicky bych viděl jen jedinou variatu, a to že by k "nahé" lince měl být hlas "zdarma", tj. bez paušálu, aby mohl poskytovatel vydělávat na uskutečněných hovorech. Stávající situace jen zákazníky odhání a stimuluje je, aby na nahé lince provozovali bezpaušálový VoIP místo hlasových služeb s paušálem.
Přes VoIP za tu stovku pořídíte těch 300 minut taky (teda pokud to máte každý měsíc kam využít, protože už není skoro komu volat). Ale hlavní motivací je volání na mobily - 2,70 s DPH a tarifikací 1+1 mi prostě ta pevná neposkytne, o hovorech do zahraničí prakticky zadarmo bych si taky mohl nechat jen zdát.
Kvalita přenosu? Rozdíl mezi kvalitou ISDN a VoIPem nejsem schopen poznat (on to je taky prakticky stejnej kodek), to už může být pro kvalitu spíš omezující použití bezdrátovýho telefonu. Ve srovnání s tím je kvalita přenosu u GSM absolutně nepoužitelná.
Souhlasím - když se podívám na stukturu volání (VoIP) v naší rodině, tak nějakých 30 minut měsíčně jde na "pevná" čísla (pevná v uvozovkách, protože cca 3/4 toho jsou VoIP), zato jsem rodinu naučil volat na mobily z VoIP linky, protože cena za volání na MT je tak na 40% ceny volání MT - MT.
A kvalita je naprosto vyhovující, provozujeme 3 roky a nepamatuju nějaké koktání, výpadky nebo nekvalitní zvuk nepamatuju.
By me zajimalo, komu chcete dnes volat na pevnou ? Vzdyt telekomunisti si sami pod sebou neustale podrezavaji vlastni vetev. Kdyby byly vsechny jejich draty aktivni s tim, ze pausal 0 a trebas 5Kc/min odchoziho hovoru, tak si to kazdej doma aspon na ten prijem necha.
Jenže terminace není náklad, terminace znamená i příjem (u některých operátorů jako TO2 to znamená JENOM příjem). Takže operátoři nemají důvod ke slevám.
Je to jako když když firma X sídlí v budově patřící Y a Y sídlí v budově patřící X. Stěhovat se nechtějí a obě si platí nájem 100 000,- Kč měsíčně.
X zaplatí 100 000,- a dostane 100 000,-
Y zaplatí 100 000,- a dostane 100 000,-
Výsledná částka je NULA!! V reálu si to firmy ani nezaplatí, protože si to odečtou zápočtem.
Je úplně jedno jestli ten nájem z nařízení nějakého úřadu bude nově třeba jenom 1,- Kč. Firma X ani Y si tím nijak nepolepší...
Takže proč neměla firma X ani Y slevy, když nájem jim spadnul ze 100 000,- Kč na 1,- Kč? No protože s reálnými penězi to nehlo!
A terminace je ten samý případ. Tam je prostor pro slevu jenom u operátorů, kde mají 90% hovorů odchozích (tj. VoIP operátoři).
Naopak velcí operátoři (TO2 protože má mobily + většinu pevných linek) na terminaci ještě vydělávají, protože většina hovorů končí v jejich síti. Snížením terminačních poplatků jim tak klesne zisk z terminace.
Proto je zcela nelogické ptát se proč nedají slevy, když mají menší zisk :-DDDD
Tím se operátorů nezastávám, jen poukazuji na absurditu některých dotazů :-D