Je to přesně tak, T-Mobile bude určitě nakupovat přímo od HP a ceny budou úplně někde jindy, čili v tomto směru bych se o návratnost investice neobával. Na čem však můžou nehorázně prodělat je support toho šrotu. Tady si myslím, lidově řečeno, si pěkně nas..li do hnízda. Nebo možná naopak, řada BFU kteří na tu "úžasnou nabídku skočí" hořce spláče na výdělkem, až jim dorazí faktura za odstranění všech breberek, které se jim tam nasáčkovaly přes ten rychlý Internet.
Pokud to funguje jako u jinych vetsich dodavatelu, tak na pozadani je sleva 30%, pokud jste aspon trochu zajimavy zakaznik s perspektivou dalsich odberu tak 50% a to mluvim o kusovych odberech. Takze predpokladam, ze to nakupujou tak nekde mezi 2-3kKc, tudiz se do minusu rozhodne nedostanou, v nejhorsim pripade budou po tech 2 letech na nule a to vse s predpokladem, ze jim rekneme 1/3 zakazniku zustane i po tech 2 letech.
ale? pred par lety by takovy poc byl povazovan ze supermoderni delo. uz peknych par let neni pro vetsinu aplikaci vykon procesoru (pamet,...) podstatny. BTW ja na netbooku prekomprimovavam i video, nez se s tim prenaset na desktop, ktery navic nemam vzdy u sebe, ale lezi doma na stole. a jde to. chapu, ze na tydenni rendrovani videa pres raytracing uz je lepsi mit co nejsilnejsi stroj - ale kolik lidi z cilove skupiny (a kolik lidi vubec) neco takoveho dela? (z mych znamych nikdo)
Koukám že vy jste z té líhně marketingových mágů, kteří všechno doporučují hodit na někoho jiného.
Volám do nějaké firmy a reklamuju. A oni na to - to my nic, to dělá externí firma a my už s ní rozvázali smlouvu, ten člověk tam už nepracuje, byl to brigádník! A nazdáááár!
Děkuji p. Peterkovi opět za výborný článek. Líbí se mi erudované náhledy do problematiky.
Napadlo mne zda počítat cenu počítače cca 9000. Za tu cenu se prodává v maloobchodě. Nedá se předpokládat, že T-mobile kupuje za velkoobchodní ceny a možná s množstevní slevou ? To, ale nic nemění na tom, že by si stejně zákazník musel koupit počítač za cenu okolo 9000. To by přineslo jen možné zvýšení marže pro T-mobile.
J.
Nevim jak cilova skupina, ale ja jsem naopak od teto firmy a jejiho adsl odesel.
Proc misto toho radeji netahaji optiku, kdyz chteji poskytovat pevne pripojeni? A jsou ochotni tomu venovat nejake prostredky.
Nevim jak vy, ale ja kupoval od dellu a jen kdyz sem se jakozto OSVC !zeptal! na cenu, tak sem dostal 30% slevu proti cenikovy cene a to sem se ptal na cenu jednoho kusu.
Takze neplkejte z cesty, navic tohle neni klasicky PC, je to ciste strojove vyrabena vec => podil rucni prace je mizivy (klasicky PC skladaji lidi).
Myslím, že vaše poznámka je mimo. Zřejmě si to neuvědomujete (když jste to napsal), ale vy kritizujete totéž co Kll.
Kll velmi rozumně říká, že operátor má dělat to co umí a nenabalovat na to věci ke kterým ten support neumí poskytnout.
Tedy, že se má předcházet situacím, kdy dodávám něco, za co sám neručím a ručit neumím a co dodává někdo s kým brzy možná rozvážu smlouvu.
Operátoři pracují s extrémní marží, kterou si pak snižůjí stamilionovými rozpočty na reklamu (uměle vytaženými - u nich se efektivitou nikdo zabývat nemůže)
U tohoto však takové slevy možné nejsou. Jedna věc je nějaká hypotetická doporučená ceníková cena (viz Vámi zmiňovaný Dell a pár dalších), ovšem za tu nikdo nekupuje. Kalkulovaná cena 9tis. nebyla až takhle nadsazena. A z cesty neplkám, svého času jsem prodal několik tisíc PC :-)
No ja zase za par desitek M HW nakoupil, takze vim, ze kdyz se chce, tak se ceny mohou hybat az neuveritelne. Tech 9k je cena, za kterou se to prodava, takze i u hodne levnyho pidi kramecku bude nakupka 8k, spis min. Pokud toho koupej par(desitek) tisic ...
Nemluve o tom, ze si dovolim tipnout, ze se to v US prodava minimalne o 1/3 levnejs (koncak).
No a ve finale to muze byt dodano i decentne pod cenou, a pojme se to jako marketing.
BTW: Vydelte si cenu auta 8-10 a jste na vyrobni cene(material + prace). Rozdil jde prodejci (cca 1/3), zastoupeni (taky cca 1/3) a "na marketing" jde zbytek.
Ehm, kvalitní nová auta pod 100 000 Kč by nepotřebovala marketing, zastoupení a prodejce by stačil jeden pro kontinent ... (OK, v Asii by byli potřeba tři)
To je marný. Člověk by čekal, že někoho trkne, že když se v nedávných ekonomických problémech dostaly automobilky do takových problémů, že asi na těch autech nemají takové královské marže.
Ale slovy klasika "je to marný, je to marný, je to marný".
Ale jiste, zadne kralovske marze :-)
Jen lidi prestali kupovat za nesmyslne prepalene ceny a najednou se sla cena podstane dolu. Kazdy se muze podivat, kolik stala napr. Octavie pred dvema lety a kolik stoji dnes ... A se stajnou vybavou, pripadne i lepsi.
Podstatně? Jako tak podstatně, že to odpovídá té údajné výrobní ceně 1/8 až 1/10 výrobní ceny?
No zrovna Škoda byla IMHO dost předražená na to, co nabízela. Ale to je fuk, já neřeším konkrétně oktávku. Já řeším automobilový trh jako celek, který je velmi vysoce konkurenční a po úspěšném vpádu korejských aut do Evropy tady fakt nikdo královské marže nemá.
Článek jsem proletěl a chválím. Možná jsem jen nepozorný, ale určitě bychom měli do výpočtu návratnosti započítat i "cenu peněz". Na nulový úrok dnes nikdo nepůjčuje. Ani T-Mobilu.
výkonu takového počítače. Procesor se hodí do netbooků, na cesty, kdy člověk počítá s tím, že výkon je podřízený spotřebě. Domácí počítač založený na takovém výkonu bude holé neštěstí. I kancelářská práce (práce s více aplikacemi jen v rámci MS Office) si vezme 100 % výkonu. Kde je Skype? Prohlížeč (na náročnější stránky prostě zapomeňte). Winamp.Cokoli dalšího běžícího na pozadí a potřebujícího nějaké to procento procesoru.
Na druhou stranu se mi moc líbí monitor. To že tam nedali nějaké zobrazovátko. Otázka je, jak se výkon poradí s videem (třeba jen s YT, jsem si jistý, že na některá videa ve vyšším rozlišení budete muset zapomenout).
Akce samotná? Zajímavá. Cílí na ty, kteří se k internetu a počítači nerozhoupali (starší lidé?) nebo na ty, kteří chtějí vyměnit zastaralé připojení a HW. Je třeba si uvědomit, že smlouvu na 24 měsíců je třeba dodržet, tudíž tohle řešení není vhodné pro ty, kteří bydlí v nájmu. Je možné, že v novém bytě nebude ADSL možné a člověku tak zůstane jen stroj a pravidelné platby...
Support bude na 100% zajistovat dodavatel a predpokladam ze neco jako NBD neni problem. Tudiz pokud neco nebude fungovat, prijede manik a vymeni to kus za kus, samozrejme bez naroku na prenos dat ... . Uvedomte si, ze to proste nestoji 10k, takze vam zadnych 10k nemuzou nabidnout.
A vposilani lidi dohaje jsou operatori jiste trenovani dost, takze je par dalsich co budou otravovat s timhle nemuze vytrhnout ;).
Nabídka je to dobrá, jenom řešení all-in-one považuji za dost nešťastné, stejně tak jako realizaci všeho zásadně T-Mobilem.
Otevírají si tím široký prostor pro reklamace a pro nespokojeného zákazníka... Daleko lepší řešení by bylo dát prostě zákazníkovi "slevový voucher na 10 000,- Kč" do nějaké IT firmy, kde mu sestaví a doma zapojí PC dle jeho výběru.
Zákazník tak nebude svázaný výběrem konkrétního typu PC a případné reklamace na HW nebude muset řešit T-Mobile.
Už totiž vidím ty hromady lidí, kteří se budou nechápavě dívat PROČ nemohou PC reklamovat na prodejně operátora nebo proč zaměstnanec prodejny nemůže jít rovnou k nim domů a nastavit jim to a musí to objednávat na nějakém call centru :-)
Proto je řešení formou slevy vždy lepší... Navíc pak i "špatný výběr" HW konfigurace nemůže jít na hlavu T-Mobilu, protože si určitě bude dost lidí stěžovat proč na tom nemůžou hrát například Mafia2 na plné detaily, "když je to počítač"!
Sám pracuji u operátora mnoho let a tyto situace budou vznikat na 100%.
T-Mobile má v tomto přístup podobný jako Apple - ten taky pracuje stylem "já, já, já", vlastní HW, vlastní SW, vlastní aplikace - nejraději by i pro všechna zařízení tahali vlastní elektrickou síť kdyby mohli. S takovým přístupem se není co divit, že Jobs má desetkrát menší majetek než Gates, který se soustředí téměř výhradně na SW a na zbytek má "jenom" partnery :-)
Evidentně nepracujete v blízkosti žádného marketingu :-)) Jistě, že jim můžou nabídnout "voucher na 10k, klidně na 100k, na milion, na miliardu...". Protože na voucheru je KONCOVA CENA partnera.
Takže přijdou k partnerovi a ten jim řekne, že dostávají zboží v hodnotě 10 000,- Kč i když ve skutečnosti je nákupka pro něj třeba 3000,- a operátor mu za to zaplatí 5000,-.
Takhle to prostě funguje.
--
Jinak samozřejmě každé poslání zákazníka do háje nemusí vznikat chybou operátora a ve skutečnosti je velice malé procento stížností oprávněných. Chybou operátora pak ale je, že nechal prostor pro to, aby vůbec tyto stížnosti vznikaly pod jeho jménem.
Proto je lepší na služby, kde cítím, že budou silné třecí plochy - například nový PC a uživatel, který s ním pravděpodobně vůbec neumí pracovat, tak takovou službu přenechám partnerům, aby si uživatel komplikace nespojoval se značkou operátora.
Například od té doby co operátor, pro kterého pracuji, používá v marketingových materiálech na Internet screenshoty a loga Seznamu, Facebooku atd. se lidi často obracejí na operátora "na facebooku mi to píše, že mám špatné heslo, udělejte s tím něco!" nebo "Nejde se mi přihlásit na e-mail na seznamu, chci reklamovat vaše připojení!"
Každému je jasné, že to není oprávněná reklamace, ale zákazník nakonec nebude naštvaný na Seznam nebo na Facebook - bude naštvaný na operátora. A proč? Jenom proto, že na nějakém letáku nechal vedle loga facebooku svoje logo :-)
Proto je lepší se tomu vyhýbat a dobrým způsobem jsou například slevové vouchery. Tím, že chce T-Mobile řešit všechno sám a dokonce i pravděpodobně externí technici budou mít na sobě při instalaci logo T-Mobile, si úžasným způsobem nabíhá a nakonec se proti T-Mobilu zvedne vlna nevole a CSI (index zákaznické spokojenosti) jim díky této akci klesne, ne stoupne bez ohledu na vynaloženou snahu.
Zkouset to muzou, ale je jim to plat prdny... Kdysi tohle zkouseli u nabytku v kika. Kdyz jsme si vysvetlili, ze stolek jsme koupili v baraku napisem kika, na fakture je napsano kika, tak to je jejich starost, nikoliv jejich dodavatele. Stalo to neco casu, telefonatu a mejlu, ale nakonec reklamaci uznali.
Naopak bych se vůbec nebál. Pro normální práci je Atom naprosto dostačující procesor, při práci s více aplikacemi typicky "pracuje" jenom jedna a ostatní hnijí na pozadí, pokud jen čekají na odezvu uživatele, tak řerou 0 (slovy nula) strojového času.
Kolega v práci si soukromě testoval výkon netbooku (jednojádro Atom) na kompilacích rozsáhlých zdrojáků a výkon téměř dosahoval bězných desktopových procesorů. Rozdíl se projevil až u zouběžného (opravdu souběžného) zpracování více vláken, kde samozřejmě dvoujádro mělo navrch.
Kde Atom bude samozřejmě pokulhávat jsou multimédia.
Poskytovatelé, kteří cenzurují Internet
Telefónica O2 (ČR)
Vodafone (ČR)
Praha 5 NET (ČR)
Orange (SR)
T-Mobile/T-Com (SR)
Praha 4 Bezdrátová
O2 (SR)
T-Mobile (ČR)
Praha9net (ČR)
ePraha8 (ČR)
http://blok.hrach.eu/
http://youtu.be/HE4YoWYGzcI
https://kinderporno.cz
http://ztohoven.com/obcan.html
Kupujte si internet, a né intranet!
http://wifi.lupa.cz/
Mám nejlevnější netbook na trhu, s Atomem, a kupodivu s ním nejsou větší problémy. Narazil jsem jen na dva. V excelu měl potíže s 5 MB souborem (zkopíroval jsem ze stránky data i s obrázky a jemu se to zřetelně nelíbilo) a s flashem který běžel pomalu, ale tady nevím zda vinit procesor a nebo grafickou kartu. Jinak bez problémů (a to ho nějak nešetřím), tudíž si myslím že i pro běžného BFU problém nebude.
Protoze neschopny CTU misto aby vsechny operatory roztrh na site a sluzby jim jen podkuruje a vymejsli, jak se vyhnout regulacim prichazejicim z EU.
Kdyby se totiz telecum neprodaval (jeste s gratis prihozenym Eurotelem) ale rozdelil na provozovatele site a provozovatele sluzeb tak aby vsichni meli stejnou mosnost na tech dratech mit co libo, tak mame tu optiku doma uz dneska vsichni.