Vlákno názorů k článku Naivní víra ve slovenskou televizní dohodu od vedro - Je jasné, že důvody které vedli jednotlivé televize...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 3. 2007 8:13

    vedro (neregistrovaný)
    Je jasné, že důvody které vedli jednotlivé televize k uzavření proklamované dohody byly různé. Společným cílem ale bylo, aby mohli ovlivnit v zákoně to, co jim překáží. Společným postupem vyvinou větší tlak a můžou líp prosadit své zájmy - to je legitimní.
    Musím autora článku opravit v tom, že žádná právní norma na Slovensku neumožňuje vysílateli odebrat přidělenou analog. frekvenci (mezinárod. koordinovanou) bez jeho souhlasu. Těch 90 dnů kdy přijdou o licenci taky není pravda. Souběh analog. a digitálního vysílání má být 6 měsíců.
    Pokud vím, české stanice před 3 lety jednotné kódování češtiny neslibovaly - jak víme použily se 2 typy kódování.
    Jednotný standard kódování slovenštiny je pochopitelný, protože chtějí (přechodně) všechny TV z analogu vysílat v jedné síti. Neumím si představit, aby v jednom multiplexu vysílaly některé stanice s jedním a jiné z druhým typem kódování.
    Neobávám se taky příliš velkých pravomocí provozovatele multiplexu. Ten první bude mít zaručeno, že bude mít 5 televizí, pokud to bude ST tak jako podnik s monopolním postavením bude pod kontrolou TU SR (i cenově). Nevýhodou prvního provozovatele bude, že bude provozovat přechodnou síť = pak bude muset přelaďovat vysílače na definitivní kmitočty. Další provozovatelé multiplexů si můžou vybírat pouze z nabídky televizí, které budou mít licenci, a těch nebude víc, než bude místa v multiplexu. Pokud se stanoví, že v jednom multiplexu bude místo pro 4 televize, tak v licenčním řízení se vyberou jen 4 televize.
  • 9. 3. 2007 8:22

    Jan Kálal (neregistrovaný)
    Opravdu jste četl ten návrh zákona, o kterém píšu a který jde do druhého čtení? Pak si zopakujte § 69. Vybírám z něj jen pár odstavců. Těch 90 dní jsem si nevymyslel...

    (1) Ak úrad udelil terestriálne prevádzkové povolenie vo frekvenčnom vyhradení, ktorého frekvencia sa využíva analógovým vysielateľom na území Slovenskej republiky, je rada do 90 dní odo dňa, v ktorom bolo terestriálne prevádzkové povolenie právoplatne udelené, povinná rozhodnúť podľa osobitného predpisu ) o odňatí tejto frekvencie analógovému vysielateľovi.

    (2) Rada je v lehote podľa odseku 1 povinná rozhodnúť podľa osobitného predpisu40) aj o odňatí frekvencií, ktoré využívajú analógoví vysielatelia, ak z väčšej časti zasahujú do príslušného frekvenčného vyhradenia a nevyužívajú sa analógovým vysielateľom na lokálne vysielanie.

    (4) Analógový vysielateľ, ktorému bola frekvencia odňatá podľa odseku 1 alebo odseku 2, ju môže aj po odňatí dočasne využívať na vysielanie programovej služby, najviac však do dňa, na ktorom sa s poskytovateľom multiplexu dohodol, inak do 60 dní po tom, čo mu poskytovateľ multiplexu doručil oznámenie o čase začatia prevádzky terestriálneho multiplexu aspoň 90 dní pred začatím tejto prevádzky.

    (7) Analógový vysielateľ, ktorému sa frekvencia odňala podľa odseku 1 alebo odseku 2, a analógový vysielateľ, ktorý sa frekvencie vzdal podľa odseku 3, majú právo vysielať programovú službu terestriálnym multiplexom poskytovateľa multiplexu, kvôli ktorému sa frekvencia analógovému vysielateľovi odňala alebo v ktorého prospech sa jej analógový vysielateľ vzdal, najdlhšie však na čas platnosti licencie udelenej podľa osobitného predpisu.
  • 9. 3. 2007 9:45

    Erasmus (neregistrovaný)
    Ano, ten návrh zákona je špatný a současní slovenští televizní televizní vysílatelé se na tom shodli. V tom má pan Kálal pravdu. Zásadně se ovšem mýlí v jedné věci: za hlavní komplikace v procesu digitalizace v České republice nemohou soukromí vysílatelé, ale stupidní postup postup správních orgánů. Česká republika si pouze "na vlastní kůži" vyzkoušela, jak to dopadne, když se pokusíte analogové vysílatele ignorovat. V tomto směru může sloužit jako celoevropsky odstrašující příklad. Citované paragrafy návrhu slovenského zákona o digitálním vysílání programových služeb vedou - a pan Kálal by to měl vědět - nikoli k digitálnímu vysílání, ale k zastavení celého procesu a k mezinárodním arbitrážím, které by pro Slovensko s pravděpodobností blízkou jistotě dopadly velice špatně. Slovenští vysílatelé nabízejí jednu jednoduchou věc: když vypadnou některá diskriminační ustanovení tohto zákona, cesta k DVB-T na Slovensku je volná. Pokud ne, druhá směrovka vede k soudům. Neznáme to odněkud?
  • 9. 3. 2007 10:18

    vedro (neregistrovaný)
    Pane Kálale, zákon znám a čtu také poznámky pod čarou.
    RVR se při odebíraní frekvencí musí řídit platnými zákony - poznámka pod čarou 308/2000 Zb.- a tam žádné ustanovení o odebírání frekvencí z tohoto titulu není (novelizace je jen v přípravě). Ty důvody jsem tu už psal dříve, takže jen shrnu. RVR může licenci odebrat mimo jiné když je SR vázáná mezinárod. smlouvou (závěry konference RRC´06 jsou ve formě doporučení, ne mez. smlouvy). Ostatní důvody si může v zákoně přečíst každý sám.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).