Názory k článku Najde televizní reklama své místo na slunci?

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 9. 2000 9:30

    UF (neregistrovaný)
    No - opravdu nevim, zdali za takovy narust muze televizni reklama Centra. Myslim spise, ze to vice ovlivnila reklamni kampan na Internetu plus velke mnozstvi clanku o Centru, jeho kampanich apod.

    Pokud vim, Mobil server kdysi zkousel neco podobneho - v radiu, a dopad kampane byl pry prakticky nulovy.

    Muj nazor je ten - stejne tak, jako nebudete davat reklamu na destniky v oblasti, kde nikdy neprsi, bych nedal reklamu do televize na webove stranky, kde je nulova interaktivita a velky rozdil mezi temi, co internet maji a co nemaji. Kampan tedy zasahla velke mnozstvi lidi - deti, duchodci apod. co ani nevedi, co to Internet je...
  • 14. 9. 2000 9:32

    Daniel Docekal (neregistrovaný)
    Podle zveřejněné tabulky se reklama centra projevila pouze krátkodobě a to jen a pouze v květnu, MSN Atlas i bez této reklamy rost daleko rychleji. Vzhledem k tomu ze v obdobi "pred" reklamou rostlo centrum po vice mesicu o 10% a po reklame skoncil rust na pouze 3% cifre, lze z toho take vyvodit zaver, ze reklama proste "predcerpala" rust centra na nekolik mesicu dopredu - ti lide se tam proste podivali driv nez by to byvali udelali.

    Z tohoto pohledu se tedy reklama nijak pozitivne neprojevila.
  • 14. 9. 2000 10:50

    Petr Matoušek (neregistrovaný)
    Podle výsledků, které jsem viděl v tabulce a v článku, se mi zdá, že autor nemá při hodnocení pravdu. Pokud výsledkem kampaně měl být nárůst návštěvnosti, což jsem přesvědčen že ne, tak by se reklama centra dala označit za KATASTROFÁLNÍ neúspěch.

    V článku chybí totiž chybí asi to nejdůležitější kritérium, které lidi z Netcentra zajímalo, totiž nárůst povědomí o jejich značce. Jsem přesvědčen, že kampaň byla nasměřována tak, aby když řeknete internet, aby se vám nevybavil jen Seznam. Tak to do nedávna bylo, což je velký úspěch Iva Lukačoviče. Nyní se to mění a Centrum, když vstoupilo do povědomí uživatelů současných, ale i těch budoucích (což je nanejvýš důležité), se budou snažit získat tyto lidi jako své uživatele. Pokud se jim to podaří, tak oněch diskutovaných 10 miliónů za reklamní kampaň stálo za to.

    Teď však zpátky k článku, který obsahuje několik nepřesností. Autor totiž míchá hrušky s jabkama.

    1. Kampaň Centra nezačala v říjnu 1999, ta začala až právě v onom květnu. Jestliže v době před květnem 2000 mělo centrum.cz nějakou reklamu, tak jsem si ji nevšiml.

    2. Počítat, že reklamní příjmy před kampaní mohly být
    7 585 000 Kč a po 13 643 000 Kč je nesmysl. Je to prostě jen přepočítaná návštěvnost při ceně 0,36 halířů za proužek.

    3. Onen zlomový nárůst návštěvnosti v květnu, bych samozřejmě z části připočítal reklamní kampani, ale je tam ještě jeden důležitý aspekt. V té době totiž měly všechn české freemaily velké problémy s dostupností a použitelností. Jediý freemail centra fungoval bez problémů. A proto také v květnu 2000 migrovalo mnoho uživatelů na centrum. To má totiž ve své návštěvnosti započítán i svůj freemail.

    Nicméně jsem přesvědčen, že pokud se Centru podaří využít toho, že většina internetových uživatelů je zná, získají na trhu velký podíl.
  • 14. 9. 2000 13:33

    Verek Odlozil (neregistrovaný)
    Pisete ze ..Nicméně jsem přesvědčen, že pokud se Centru podaří využít toho, že většina internetových uživatelů je zná, získají na trhu velký podíl....
    Myslim ze je to, jako kdyby jste rekl, ze vetsina pijaku zna Staropramen, a tak kdyz udela neco pro svou lepsi chut, tak bude vice prodejne.
    A to je asi ten kamen urazu : Zmenit svoji chut ci IMAGE.
    Kdyz jsem videl reklamu centra tak jsem tam take parkrat zasel, ale ted jsem tam nebyl asi 4 mesice a ani trochu me to nevadi. Normalne receno, nemaji tu pravou STAVU.
    Seznam je rychlejsi, jednodussi, snadnejsi, a hlavne se lip pise SEZNAM nez CENTRUM.
    Popravde si nedovedu predstavit, ze by Centrum prislo s necim tak dobrym ,ze by k vuli tomu chodili uzivatele radeji na Centrum nez na Seznam.
    Na Staropramen muzete mit reklamu za 100 milionu, ale jedine co takova reklamni kampan bude znamenat, bude bankrot toho pivovaru (a take se tak malem stalo). A Prazdroj se bude pit stejne porasd daleko vice, skratka proto, ze je jednoduse lepsi.
    A to same, at se na me Centrum nezlobi, si myslim ze nastane v jeho pripade.
  • 14. 9. 2000 15:27

    Bilbo Hobbit (neregistrovaný)
    Jen bych rad upozornil, ze jiz v srpnu lonskeho roku bezela nejakou dobu v TV reklama na www.volny.cz. Stejne jako ted behem hokejovych prenosu...
    Takze netcentrum rozhodne nebylo prvnim, kdo by "rozviril vody".
  • 14. 9. 2000 18:11

    Ender (neregistrovaný)

    Na řečnickou otázku se většinou neodpovídá :-)... ale s vaším příspěvkem lze víceméně souhlasit. Já se jenom bráním vyhodnocovat úspěšnost konkrétní kampaně na základě jednoho ukazatele (u kterého navíc nevíme, je-li kritériem) a zobecnění na celý dot.com. Ano, kampaň jako součást marketingového plánu by se měla hodnotit z dlouhodobého hlediska -- proč to tedy děláme 4- 5 měsíců po (první???)kampani?

    Stále očekávám, s čím Centrum.cz v nejbližší době přijde. Nechce se mi věřit, že zůstane u osamoceného "výkřiku" z května, který jim podle mého názoru kvalitně vybudoval povědomí o značce.

  • 14. 9. 2000 21:54

    Verek Odlozil (neregistrovaný)
    Nemohu si pomoct, ale cekat na vysledek kampane treba 8 mesicu je totalni nesmysl. Je prokazano, ze reklama pokud neni opakovana pusobi maximalne nekolik tydnu. A zvlaste pak u takoveho oboru jako internet je to jeste horsi.
  • 14. 9. 2000 22:36

    Solvina (neregistrovaný)
    prijed do brna a poznas ze staropramen je KVALITNI pivo. O jak by bylo hezke kdyby se polozily brnenske pivovary (ze budou delat neco k piti necekam)
  • 15. 9. 2000 0:22

    Martina Kopty (neregistrovaný)
    Ja bych si nebyl jisty tim, ze Centrum roste kvuli televizi. V tom pripade by me totiz zajimalo, proc vyhodilo tolik penez za tiskovou reklamu, samolebky ;) piar clanky a podobne nesmysle.

    U Atlasu si myslim, ze ten narust patri MSN. Proste, kdyz dostanu CD-ROM od Contactelu, je na nem MSIE a prednastavena domovska stranka MSN.

    Pokud se tyce narustu u Seznamu... Vice lidi prichazi na Internet, vice lidi potrebuje neco NAJIT (nevim kolik lidi potrebuje HLEDAT na Centru nebo na Atlasu, ale vim, ze daleko vic lidi potrebuje NAJIT, a proto chodi na Seznam :-)
  • 14. 9. 2000 15:06

    Ender (neregistrovaný)

    Odhlédnu od faktu, že kampaň na Centrum.cz byla kampaň imageová (a její úspěšnost není tedy měřitelná nárůstem počtu shlédnutých stran) a pokusím se o obecnější polohu:

    Jak úspěšná je kampaň, která dokáže zvýšit užívání určité služby během trvání kampaně o 40 % či více? Podle mého názoru velmi.
    Je chybou této kampaně, že po jejím skončení se užívání služby vrátí na původní úroveň? Podle mého názoru nikoliv. Je to chyba dané služby, že nedokázala využít potenciálu zájmu o danou službu -- uživatelé prostě neměli důvod službu opětovně využívat, vracet se k ní. Produkt (služba) prostě nebyla dostatečně jedinečná.

    Přeneseno na portály, pokládám řečnickou otázku k zamyšlení -- kolik "běžných" uživatelů tzv. portálů dokáže vyjmenovat základní výhody jednotlivých portálů?

  • 14. 9. 2000 15:33

    Mirek Zeman (neregistrovaný)
    Reklamni kampan bych nemeril jeji jednorazovou uspesnosti, ale dlohodobou efektivitou. Pro samotnou imageovou kampan ci jednorazove zvyseni navstevnosti je televizni reklama ponekud nakladnou zalezitosti.

    Imageova kampan... proc ne, ale musi byt nasledovana spoty, ktere spoji subjekt kampane s urcitymi sluzbami ci pozitivy (Oscar). Samostatna imageova kampan je jako placnuti do vody. Zde mely nasledovat spoty, ktere jasne komunikovaly, ze Centrum nabizi rychle vyhledavani, pohodlny freemail apod.

    Protoze tato cast reklamni kampane zcela chybela, dodnes jeste vetsina lidi vubec nevic, co vlastne byla reklama zac!! (A to byla reklama Centra alespon poradne udelana, reklama Seznamu pusobi jako z PowerPointu). Tolik k Vasi recnicke otazce.
  • 9. 4. 2006 11:28

    Lee (neregistrovaný)
    Pokud se zajímáte o televizní reklamu, doporučuji navštívit tento web www.reklamaVtV.cz
  • 6. 7. 2007 22:03

    ad guru (neregistrovaný)
    Kvalitu reklamních sdělení můžete hodnotit na http://www.starmedia.cz
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).