Vlákno názorů k článku Najde televizní reklama své místo na slunci? od Daniel Docekal - Podle zveřejněné tabulky se reklama centra projevila pouze...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 9. 2000 9:32

    Daniel Docekal (neregistrovaný)
    Podle zveřejněné tabulky se reklama centra projevila pouze krátkodobě a to jen a pouze v květnu, MSN Atlas i bez této reklamy rost daleko rychleji. Vzhledem k tomu ze v obdobi "pred" reklamou rostlo centrum po vice mesicu o 10% a po reklame skoncil rust na pouze 3% cifre, lze z toho take vyvodit zaver, ze reklama proste "predcerpala" rust centra na nekolik mesicu dopredu - ti lide se tam proste podivali driv nez by to byvali udelali.

    Z tohoto pohledu se tedy reklama nijak pozitivne neprojevila.
  • 14. 9. 2000 15:06

    Ender (neregistrovaný)

    Odhlédnu od faktu, že kampaň na Centrum.cz byla kampaň imageová (a její úspěšnost není tedy měřitelná nárůstem počtu shlédnutých stran) a pokusím se o obecnější polohu:

    Jak úspěšná je kampaň, která dokáže zvýšit užívání určité služby během trvání kampaně o 40 % či více? Podle mého názoru velmi.
    Je chybou této kampaně, že po jejím skončení se užívání služby vrátí na původní úroveň? Podle mého názoru nikoliv. Je to chyba dané služby, že nedokázala využít potenciálu zájmu o danou službu -- uživatelé prostě neměli důvod službu opětovně využívat, vracet se k ní. Produkt (služba) prostě nebyla dostatečně jedinečná.

    Přeneseno na portály, pokládám řečnickou otázku k zamyšlení -- kolik "běžných" uživatelů tzv. portálů dokáže vyjmenovat základní výhody jednotlivých portálů?

  • 14. 9. 2000 15:33

    Mirek Zeman (neregistrovaný)
    Reklamni kampan bych nemeril jeji jednorazovou uspesnosti, ale dlohodobou efektivitou. Pro samotnou imageovou kampan ci jednorazove zvyseni navstevnosti je televizni reklama ponekud nakladnou zalezitosti.

    Imageova kampan... proc ne, ale musi byt nasledovana spoty, ktere spoji subjekt kampane s urcitymi sluzbami ci pozitivy (Oscar). Samostatna imageova kampan je jako placnuti do vody. Zde mely nasledovat spoty, ktere jasne komunikovaly, ze Centrum nabizi rychle vyhledavani, pohodlny freemail apod.

    Protoze tato cast reklamni kampane zcela chybela, dodnes jeste vetsina lidi vubec nevic, co vlastne byla reklama zac!! (A to byla reklama Centra alespon poradne udelana, reklama Seznamu pusobi jako z PowerPointu). Tolik k Vasi recnicke otazce.
  • 14. 9. 2000 18:11

    Ender (neregistrovaný)

    Na řečnickou otázku se většinou neodpovídá :-)... ale s vaším příspěvkem lze víceméně souhlasit. Já se jenom bráním vyhodnocovat úspěšnost konkrétní kampaně na základě jednoho ukazatele (u kterého navíc nevíme, je-li kritériem) a zobecnění na celý dot.com. Ano, kampaň jako součást marketingového plánu by se měla hodnotit z dlouhodobého hlediska -- proč to tedy děláme 4- 5 měsíců po (první???)kampani?

    Stále očekávám, s čím Centrum.cz v nejbližší době přijde. Nechce se mi věřit, že zůstane u osamoceného "výkřiku" z května, který jim podle mého názoru kvalitně vybudoval povědomí o značce.

  • 14. 9. 2000 21:54

    Verek Odlozil (neregistrovaný)
    Nemohu si pomoct, ale cekat na vysledek kampane treba 8 mesicu je totalni nesmysl. Je prokazano, ze reklama pokud neni opakovana pusobi maximalne nekolik tydnu. A zvlaste pak u takoveho oboru jako internet je to jeste horsi.
  • 15. 9. 2000 0:22

    Martina Kopty (neregistrovaný)
    Ja bych si nebyl jisty tim, ze Centrum roste kvuli televizi. V tom pripade by me totiz zajimalo, proc vyhodilo tolik penez za tiskovou reklamu, samolebky ;) piar clanky a podobne nesmysle.

    U Atlasu si myslim, ze ten narust patri MSN. Proste, kdyz dostanu CD-ROM od Contactelu, je na nem MSIE a prednastavena domovska stranka MSN.

    Pokud se tyce narustu u Seznamu... Vice lidi prichazi na Internet, vice lidi potrebuje neco NAJIT (nevim kolik lidi potrebuje HLEDAT na Centru nebo na Atlasu, ale vim, ze daleko vic lidi potrebuje NAJIT, a proto chodi na Seznam :-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).