Podle výsledků, které jsem viděl v tabulce a v článku, se mi zdá, že autor nemá při hodnocení pravdu. Pokud výsledkem kampaně měl být nárůst návštěvnosti, což jsem přesvědčen že ne, tak by se reklama centra dala označit za KATASTROFÁLNÍ neúspěch.
V článku chybí totiž chybí asi to nejdůležitější kritérium, které lidi z Netcentra zajímalo, totiž nárůst povědomí o jejich značce. Jsem přesvědčen, že kampaň byla nasměřována tak, aby když řeknete internet, aby se vám nevybavil jen Seznam. Tak to do nedávna bylo, což je velký úspěch Iva Lukačoviče. Nyní se to mění a Centrum, když vstoupilo do povědomí uživatelů současných, ale i těch budoucích (což je nanejvýš důležité), se budou snažit získat tyto lidi jako své uživatele. Pokud se jim to podaří, tak oněch diskutovaných 10 miliónů za reklamní kampaň stálo za to.
Teď však zpátky k článku, který obsahuje několik nepřesností. Autor totiž míchá hrušky s jabkama.
1. Kampaň Centra nezačala v říjnu 1999, ta začala až právě v onom květnu. Jestliže v době před květnem 2000 mělo centrum.cz nějakou reklamu, tak jsem si ji nevšiml.
2. Počítat, že reklamní příjmy před kampaní mohly být
7 585 000 Kč a po 13 643 000 Kč je nesmysl. Je to prostě jen přepočítaná návštěvnost při ceně 0,36 halířů za proužek.
3. Onen zlomový nárůst návštěvnosti v květnu, bych samozřejmě z části připočítal reklamní kampani, ale je tam ještě jeden důležitý aspekt. V té době totiž měly všechn české freemaily velké problémy s dostupností a použitelností. Jediý freemail centra fungoval bez problémů. A proto také v květnu 2000 migrovalo mnoho uživatelů na centrum. To má totiž ve své návštěvnosti započítán i svůj freemail.
Nicméně jsem přesvědčen, že pokud se Centru podaří využít toho, že většina internetových uživatelů je zná, získají na trhu velký podíl.
Pisete ze ..Nicméně jsem přesvědčen, že pokud se Centru podaří využít toho, že většina internetových uživatelů je zná, získají na trhu velký podíl....
Myslim ze je to, jako kdyby jste rekl, ze vetsina pijaku zna Staropramen, a tak kdyz udela neco pro svou lepsi chut, tak bude vice prodejne.
A to je asi ten kamen urazu : Zmenit svoji chut ci IMAGE.
Kdyz jsem videl reklamu centra tak jsem tam take parkrat zasel, ale ted jsem tam nebyl asi 4 mesice a ani trochu me to nevadi. Normalne receno, nemaji tu pravou STAVU.
Seznam je rychlejsi, jednodussi, snadnejsi, a hlavne se lip pise SEZNAM nez CENTRUM.
Popravde si nedovedu predstavit, ze by Centrum prislo s necim tak dobrym ,ze by k vuli tomu chodili uzivatele radeji na Centrum nez na Seznam.
Na Staropramen muzete mit reklamu za 100 milionu, ale jedine co takova reklamni kampan bude znamenat, bude bankrot toho pivovaru (a take se tak malem stalo). A Prazdroj se bude pit stejne porasd daleko vice, skratka proto, ze je jednoduse lepsi.
A to same, at se na me Centrum nezlobi, si myslim ze nastane v jeho pripade.