Tak treba na eBay Shops sice take mohou byt "garazove shopy", ale je mozno se orientovat pomoci udelenych feedbacku. Navic eBay poskytuje obzvlaste pri placeni PayPalem zaruku na 45 dni od prodeje. Nabizite take takovou zaruku?
Treba to panove (a damy, abych byl politicky korektni) ze Zootu budou mit driv nez T3 a az budete googlit, tak to jinde lepe nenajdete...paklize nemluvime o nejakem eshopu v garazi, kde jsou garance a dodani nejiste. A driv to budou mit proto, ze to treba nekdo z tech x set tisic uzivatelu natipuje :)
Ale klidne si pockejte a kupte si T3 :)
Ale ja bych tohle i chapal. Podivam se do T3, kde je neco pekneho, co se mi libi. A pak to vygoogluju a koupim. To mam cekat, az to pro me panove ze Zootu snad objevi a zaradi do nabidky? Kdepak... :-)
Co předchází tomu než začnu něco chtít? Většinou potřeba. Chci se dívat na televizi, koupím si televizi. Nebaví mě umývat nádobí, koupím si myčku...
T3 nebo Stuff slyším poprvé.
S kamarády se v hospodě bavíme, ale o jiných věcech. Z vychloubání se o tom kdo si koupil větší televizi, silnější auto nebo dražší mobil už jsme vyrostli. Čím bych se podle vás měl chlubit?
Co se designu týká, tak ten nijak moc neřeším. Více mne zajímá spolehlivost a poměr cena/výkon.
Ja ale take vetsinou chodim na jedno misto, jmenuje se eBay :-). Tim chci rict, ze v podstate nedelate nic jineho, nez nejaky katalog vyrobku, rikejme tomu obchodni dum - ovsem bez vlastniho prodeje. Uz ale i ted je to v nekterych oblastech neprehledne a uzivatel se stejne nevyhne vyhledavani. A proc vyhledavat na Zootu, kde nemohu nic koupit, kdyz totez mohu delat nekde jinde...treba na te eBayi, ktera je ovsem svobodnejsi v tom, ze "obsah" tvori prodejci, klidne i ti drobni a kde mohu primo nakupovat. Jestli to chapu dobre, tak Zoot je jen agregator nabidek, nelze pres nej primo obchodovat. Chybi mi tam proste to tlacitko Buy now s odkazem na Paypal :-)
Tohle je dobrá otázka - jak to dělají lidé v Zootu? Zkusme na chvíli odhlédnout od toho, že Zoot je ještě v ranné fázi a tudíž na obsahu je stále hodně práce...
Lidé v Zootu se dělí na redaktory (manažer obsahu - rozhoduje jaký obsah jde do jeho kategorie), agregátory (vybírají z různých zdrojů zajímavé informace a nabídky) a kategorizátory (kategorizují každou informaci, nabídku, aby uživatel nedostával co nechce).
Zdroje obsahu:
- XML eshopů, které nám připravují na míru (výběr z jejich nabídky)
- značky
- uživatelské tipy
- recenze na webu, časopisy, testy, atd
- odborníci a Mistři
To vše formuje nabídky či novinky (netransakční informace)
Nad tím již brzy generujeme karmu (jak si to lidé přeposílají, hlasují, kupují, atd.). Když karma nedosahuje po X shlédnutích určité úrovně, vyhazujeme nabídku ze Zootu, neboť lidi nezajímá a považujeme ji za spam.
Kromě toho vidíte při loginu přes FB connect co se líbí vašim známým - tedy další úroveň co pomáhá při rozhodování.
Myslíme si, že existuje skupina lidí, kteří nemají vždy čas se prohrabávat nekonečnou nabídkou a pro inspiraci půjdou na jedno místo. Otázka je, kolik jich je...
Stejny problem maji prece lide v Zootu. Jak oni si mezi temi odkazy vybiraji ty prave, spravne a nejlepsi shopy - ktere nam pote nabidnou ve filtru? Zoot jsem si vyzkousel a nevidim v nem zadny prinos - o filtry ktere sestavil nekdo jiny nemam zajem.
Když dnes bych použil nějaký zaběhlý vyhledávač a to nejen Google pro nalezení zboží pravděpodobně bych se nedostal k tomu co chci , nebo nedozvěděl víc něž vím.
Opravdu 100 000 odkažů na on-man eshopy, kdebych si nekoupil ani ořezanou tužku nepotřebuji, jen další vyhledávače a katalogy, případně špatné výsledky. Optimalizace stránek prostě udělala klasické vyhledávače pro jednoduché a efektní nalezení optimálního zboží nepoužitelné.
Personalizace by právě fungovala jako ten filtr a bookmarky.
Zoot jste asi "vyděl z rychlíku" dost přesně tam lze specifikovat zboží které je oblíbené až na úroveň značky. Je pouze na vás aby jste uznal za vhodné jestli takový "nákupní agent" dělá práci tak jak Vám vyhovuje.
Jo, přesně. To mě taky baví.
Otázka je, co předchází tomu, než něco začnete chtít. Koupil jste si někdy třeba T3 nebo Stuff? Bavil se s kamarády v hospodě? Nikdy jste se nepochlubil ničím, co jste měl dřív než ostatní?
A jak se uživatelé rozhodují u segmentů, které na srovnávačích nenajdete, či kde rozhoduje například design...
A v neposlední řadě co těch 92 % co nakupují v Čechách a nikdy nenakoupilo v zahraničí?
Ale samozřejmě je možné, že jsme se netrefili - to se může stát každému :)
Přesně tak. Já když chci něco koupit tak vím co chci koupit a co od toho čekám. S tím, že si na netu nejdu co nejvíce informací o daném produktu, porovnám různé shopy, vyhledám si alternativy, které vyhovují mým požadavkům a vyberu to co se mi zdá být nejlepší.
Tohle mi spíš připadá jak něco ve stylu: Zbyli mi prachy z minulé výplaty, tak se kouknu za co bych je ve slevě utratil.
"Zoot následně za uživatele vybírá a hledá nejlepší nabídky zboží"
No a to je prave presne to, co nechci. Chci si hledat presne to, co chci ja. Zadne predvybery. Dobra je treba stranka jmenem Google.cz nebo Google.com. Tam si zadate, co Vas zajima a kdyz umite pokladat dotazy, k vysledku se dostanete ;-) Pokud se zajimate o urcitou oblast, drive nebo pozdeji se dostanete na weby, ktere vase potreby uspokoji a tyto weby pak muzete casto navstevovat, nebo si na ne nastavite Google Alerts. ;-)