Obvykle je najdete pod nálepkou Enterprise. Samostanou nálepku zatím nemají, ale můžeme zkusit nějakou vymyslet.
"mobilní aplikaci má 23,4 milionu uživatelů oproti 22 milionům uživatelům Apple Pay. Google Pay má 11,1 procenta a Samsung Pay 9,9 procenta"
To ovšem není pravda, protože:
1) toto jsou odhady pro rok 2018
2) Google a Samsung nemá 11,1% a 9,9%, ale miliónů uživatelů.
A aktuální data (2017) jsou 20,7/19,9/9,3/8,4 miliónů uživatelů.
Vysoký počet uživatelů StarBuck je podle článku dán tím, že je to jednoduché a uživatel má jistotu, že když přijde do kteréhokoliv StarBucks kdekoliv, tak mu to bude fungovat (a na rozdíl od Apple/Google/Samsung pay to nemusí teprve zjišťovat.
Zase jeden netuší, že slovo "prémiový" znamená v češtině něco úplně jiného, než v angličtině slovo "premium". ;)
Hele, jednoduchá pomůcka, ju: dostává zákazník od prodejce/provozovatele/poskytovatele nějakou prémii? Pak píšeme "prémiové" (známe např. "prémiové spoření" - druh úsporných vkladů, u kterých vkladatel po určitou dobu pravidelně spoří a po této době dostává vedle úroků i prémii). Ve všech ostatních případech NEPÍŠEME "prémiové". Jedná-li se o zboží, píšeme "výběrové". Jedná-li se o službu, píšeme "placené" (je-li základní služba zdarma) nebo "nadstandardní".
Takže se táži: jakou prémii dostanu v tomto případě? Žádnou. Tak šup - "placená verze". :-P
Podobná "falešná dvojčata" jsou například slova resort (česky píšeme "letovisko", a to i když je zimní) a resort (ministerský). Český novinář si kdovíproč myslí, že lidé se jezdí rekreovat na ministerstvo...