Málokdo napíše na blog, že si koupil výrobek ten a ten a je bez vady (pokud to nebude blog 11 leté slečny, která právě dostala nový mobil a je suprdupr, je to její miláášek a ouplně činanej, taková informace ovšem nemá valné ceny). Většinou se dozvíme, že výrobek nesplnil očekávání a má mraky chyb. V lepším případě blogger i napíše, že chyby se dají snadno odstranit upgradem firmwaru, přepájením půlky součástek a nepoužíváním za úplňku. Tato recenze pak zpravidla končí konstatováním, že dotyčný by si daný výrobek víckrát nekoupil, případně ho už výhodně prodal nějakému chudákovi.
jane mas v texte na konci chybu: Dánové, Němci a Dánové
pravdepodobne si tam chcel dat anglicane. kazdopadne pekne zkonstatovanie, bohuzial je to pre mna len sugestivny nazor, bez cisel a tabuliek tato studia nema absolutne ziadny zmysel.
Dle meho nazoru vyber zbozi je natolik subjektivni zalezitost, ze v zadnem pripade nelze vybirat dle doporuceni jinych, napriklad ja osobne vybiram zbozi dle jeho specifikace a umim si tedy kvalitni produkt zvolit sam bez reklam, blogu ci doporuceni znamych.
Zajimavou vec spustil nedavno Mall.cz - koupil jsem si od nich neco a za cca 14 dni mi prisel mail, abych zhodnotil jak jsem s tim zbozim spokojenej.
Kdyz jsem pak za mesic kupoval vysavac, tak to pro me uz bylo jedno z podstatnych voditek pri vyberu.
Je to určitě lepší než nic, ale 14 dní je děsně málo. Například u našeho vysavače jsem zjistil, že se brzy přehřívá, jede-li na maximální výkon, asi až po půl roce. Do té doby nebylo nutné maximální výkon tak dlouho používat.
Hm. Kdyby vsechny vyrobky fungovaly tak, jak maji a jak pisi vyrobci, byl by to snazsi. To ovsem "vyspeli jedinci tveho typu", jinak receno, vypatlanci, tezko pochopi.
Za 14 dní?
Za 14 dní tam 99% lidí napíše buď:
- je to super, nová věc, hezká hračka, dobře funguje; a nebo
- sice mně to zklamalo, ale hodný mall mi to bez keců vyreklamoval (bodejť by taky ne, když je to jejich zákonná povinnost)
O důvod víc blogům něvěřit, ani těm na mall.
A kde vidíš, že bych psal "musí se zhodnotit"? Nauč se lépe číst. Psát už umíš, tak i to čtení by ti mohlo jít docela dobře.
Navíc stačí mít zkušenost s chováním lidí. Když takovouto výzvu dostane 100 lidí, tak ti, co měli s výrobkem problém, se pravděpodobně ozvou okamžitě. Tak 75 lidí nic psát nebude, 18-20 lidí odpoví _okamžitě_, čili po těch čtrnácti dnech a několik málo jedinců si počkají a odpoví, až budou mít s výrobkem dlouhodobou zkušenost.
Jenže zatímco po ukončení zájezdu je vcelku zřejmé, jak se produkt (zde zájezd) shodoval s popisem a představami klientů, u spotřebního předmětu s životností několik let lze těžko objevné zkušenosti učinit po 14 dnech.
Blbečku, rozhodně si při koupi kamery, co je na trhu měsíc, nebudu dělat závěry z toho, co o ní napíše Pepíček Kadleců do hodnocení na mall.cz.
O tom, že by někdo čekal rok, se nikde nepsalo, stejně jako šťoural máš evidentně problém se čtením a vidíš věci, které nikde nejsou. Hoď se do klidu, tak aspoň půl roku se uč číst a až to budeš obstojně umět, můžeš se vrátit.
Jenže ten notebook či kameru chcete koupit dnes, nechcete čekat rok až se ukážou i skryté vady. Těmito čerstvými recenzemi vytřídíte zřejmé šmejdy či vyhypované produkty od těch které se alespoň na první pohled jeví lépe. Ne, není to ideální, ale lepší než nic.
Jistě máte pravdu, že je to lepší než nic, ale je otázka, jak velké je ono "lepší". Jak jsem řekl, obávám se, že moc významné to nebude, jelikož úplný šmejd, něco vyhypovaného, co nebude fungovat, se dnes většinou na trh ani nedostane, mluvím-li tedy o renomovaných značkách.
docela by me zajimalo jak ten pruzkum probihal. podle me je to pouze o vzhledu a stylu blogu - pokud nekdo uvidi zapisek na "blogisku" fanouska tokio hotel na blog.cz, ze si koupil novy mobil, tezko na to da. kdyz se podobna poznamka objevi na zavedenem, vzhledove odladenem blogu a pod clankem bude deset komentaru, urcite to nejakou vahu pri rozhodovani ma. pri dnesni zaujatosti recenzentu (viz http://blog.czhannes.com/post/2044-co-se-u-nas-nikdy-nestane-dalsi-redaktor-odchazi-z-gamespotu.html) bych prave recenzim veril az na poslednim miste, zkusenosti nezaujatych uzivatelu vyjadrenych nejcasteji prave v ruznych diskuzich a blozich jsou k nezaplaceni
Zalezi na tom jake vyrobky a jake blogy.
Ja kdyz neco chci koupit, tak se podivam, ajek zkusenosti s tim maji jini uzivatele. (Prekvapive vyrobce vetsinou tvrdi, ze je to nejuzasnejsi vec pod sluncem, zatimco lidi, kteri to pouzivaji maji casto zkusenosti jine.)
Takze pokud najdu, ze to nekomu nefunguje a proc, tak je to duvod k zamysleni ... pokud najdu, ze to nekomu funguje a jak si to nastavil, tak to uz neco znamena ...
No zrovna blog slečny která píše o jejím skvělém mobílku co přehrává i mp3 hodně nahlas , takže když jde po ulici všechno v pohodě slyší a navíc krásně vibruje, bude mít pro její podobně ujeté kamarádky asi větší informační hodnotu než blog počítačového nadšence, který popisuje vychytávky při změně firmware z 1.0.15.1 na 1.0.15.11