Zajimavou vec spustil nedavno Mall.cz - koupil jsem si od nich neco a za cca 14 dni mi prisel mail, abych zhodnotil jak jsem s tim zbozim spokojenej.
Kdyz jsem pak za mesic kupoval vysavac, tak to pro me uz bylo jedno z podstatnych voditek pri vyberu.
Je to určitě lepší než nic, ale 14 dní je děsně málo. Například u našeho vysavače jsem zjistil, že se brzy přehřívá, jede-li na maximální výkon, asi až po půl roce. Do té doby nebylo nutné maximální výkon tak dlouho používat.
Za 14 dní?
Za 14 dní tam 99% lidí napíše buď:
- je to super, nová věc, hezká hračka, dobře funguje; a nebo
- sice mně to zklamalo, ale hodný mall mi to bez keců vyreklamoval (bodejť by taky ne, když je to jejich zákonná povinnost)
O důvod víc blogům něvěřit, ani těm na mall.
A kde vidíš, že bych psal "musí se zhodnotit"? Nauč se lépe číst. Psát už umíš, tak i to čtení by ti mohlo jít docela dobře.
Navíc stačí mít zkušenost s chováním lidí. Když takovouto výzvu dostane 100 lidí, tak ti, co měli s výrobkem problém, se pravděpodobně ozvou okamžitě. Tak 75 lidí nic psát nebude, 18-20 lidí odpoví _okamžitě_, čili po těch čtrnácti dnech a několik málo jedinců si počkají a odpoví, až budou mít s výrobkem dlouhodobou zkušenost.
Jenže zatímco po ukončení zájezdu je vcelku zřejmé, jak se produkt (zde zájezd) shodoval s popisem a představami klientů, u spotřebního předmětu s životností několik let lze těžko objevné zkušenosti učinit po 14 dnech.
Blbečku, rozhodně si při koupi kamery, co je na trhu měsíc, nebudu dělat závěry z toho, co o ní napíše Pepíček Kadleců do hodnocení na mall.cz.
O tom, že by někdo čekal rok, se nikde nepsalo, stejně jako šťoural máš evidentně problém se čtením a vidíš věci, které nikde nejsou. Hoď se do klidu, tak aspoň půl roku se uč číst a až to budeš obstojně umět, můžeš se vrátit.
Jenže ten notebook či kameru chcete koupit dnes, nechcete čekat rok až se ukážou i skryté vady. Těmito čerstvými recenzemi vytřídíte zřejmé šmejdy či vyhypované produkty od těch které se alespoň na první pohled jeví lépe. Ne, není to ideální, ale lepší než nic.
Jistě máte pravdu, že je to lepší než nic, ale je otázka, jak velké je ono "lepší". Jak jsem řekl, obávám se, že moc významné to nebude, jelikož úplný šmejd, něco vyhypovaného, co nebude fungovat, se dnes většinou na trh ani nedostane, mluvím-li tedy o renomovaných značkách.