Pri hodnote $22 si určite dostal podacie číslo (tracking number), ktoré môžeš overiť na http://www.ceskaposta.cz/cz/nastroje/sledovani-zasilky.php
Ďalším krokom je reklamácia objednávky u Focalprice.
ty podaci cisla jsou vetsinou k nicemu a nechaji se sledovat jen do chvile, nez balik opusti cinu (resp. hong kong).. sledovani je tady:
http://app3.hongkongpost.com/CGI/mt/enquiry.jsp pro hk post
resp. http://intmail.183.com.cn/item/itemStatusQuery.do?lan=0 pro china post
jinak s focal price mam dobry zkusenosti, taky mi jeden balik od nich neprisel, napsal jsem jim a poslali to znova..
V současné době už je vzhledem ke značné prodlevě po termínu kdy byste se mohl obrátit např. na PayPal pokud to bylo placeno PayPalem viz tento odkaz
http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=112&t=52031
Takže nyní už vám zbývá jen zkusit kontaktovat prodejce a doufat v jeho dobrou vůli tento problém vyřešit s tím, že se s ním domluvíte třeba na tom, že pokud se zásilka neobjeví zhruba do konce roku, tak že vám to ten prodejce pošle buď znovu jinou cestou nejlépe pokud možno přes HongKong post a nebo, že Vám vrátí peníze.
Z osobní zkušenosti mohu uvést, že se sledovací čísla zásilek např. z HongKong post v současné době ve většině případů dají sledovat i na území ČR v rámci sledovacího systému České pošty viz tento odkaz
http://www.ceskaposta.cz/cz/nastroje/sledovani-zasilky.php
ale k tomu je nutné podotknout, že sledování na území ČR je obvykle dostupné až od okamžiku kdy zásilka dorazí na území ČR a je převzata a zaregistrována ve sledovacím systému Českou poštou.
Do doby než zásilka dorazí na území ČR a než je převzata a zaregistrována Českou poštou je ve sledovacím systému České pošty pro sledovací číslo takové zásilky zobrazován text
"Pro tento druh zásilek Česká pošta informace nezobrazuje"
což je samozřejmě informace nepřesná a v řadě případů matoucí jelikož se tam později po zmíněném zaregistrování zásilky na území ČR k téže zásilce informace obvykle zobrazují. Takže by tam měl být do doby než bude zásilka zaregistrována Českou poštou zobrazován spíš text "Pro tuto zásilku Česká pošta nemá informace ve svém sledovacím systému".
Příčinou problému, že informace ve sledovacím systému výchozí pošty např. Hongkong post jsou dostupné obvykle jen po okamžik než zásilka opustí Čínu a naopak, že ve sledovacím systému České pošty začínají být dostupné až od okamžiku kdy je zásilka převzata a zaregistrována na území ČR Českou poštou jsou způsobeny faktem, že jednotlivé sledovací systémy pošt v různých zemích nejsou vzájemně propojeny a často vázne i komunikace mezi nimi ohledně předávání sledovacích informací.