Pořád ale nechápu, pokud mám-li k dispozici Wi-Fi, proč nejet přes SIP (VoIP) protokol, ale nechat si to zpoplatňovat standardním tarifem T-Mobile. Ledaže bych se chtěl nechat oškubat jako ovce a mít volání záměrně dražší.
To je první otázka, která člověka nutně musí napadnout. VoWiFi není nic jiného, než tunelování lidí do kapsy T-Mobile tam, kde podstatná část platby může zůstat v kapse zákazníka.
Vzhledem ke standardní předraženosti českých mobilních operátorů a jejich dalších cest, jak si ještě přivydělat a více pumpnout zákazníky – si myslím, že zrovna v tomto případě je používání VoWiFi spíše příznak mdlého rozumu ze strany zákazníka.
Dobře vím, kolik stojí mobilní volání, a na kolik se dá dostat v případě VoIP, najmě zahraničního providera, kde jsou ceny často ještě níže než u českých.
Není mi jasný přínos pro zákazníka, tedy kromě toho, že už ho nebaví zapalování kubánských doutníků pětitisícovkami a rád by utrácel více než musí.
Přínos není nutně pro zákazníky, kteří už dnes používají Skype, SIP klienty, vlastně jakékoli OTT aplikace. Tedy pokud se pořád bavíme o mobilu...
Přínos se ukazuje tam, kde zákazník OTT aplikace neřeší (např. proto, že má flat, nebo že nechce řešit, jestli Pepovi má volat přes Skype, Frantovi přes Odorik, Martině pomocí Viberu, Lucce pomocí Whatsapp a kamarádům přes Facetime).
Technologie mu umožní používat jeho mobil i tam, kde operátor má signál špatný nebo dokonce žádný, pokud tam bude něčí WiFi (a na té WiFi bude fungovat VoWiFi).
Technologie mu umožní používat mobil tak, jak je zvyklý - z jednoho místa vytáčí číslo, používá jeden adresář.
Neocenitelná výhoda je pak u příchozích hovorů. U Odoriku se sice můžete maskovat za své mobilní číslo pro odchozí volání, ale nedostupnost mobilního signálu u příchozího volání vyřešíte jak? Kromě změny operátora je VoWiFi použitelným řešením.
>Jinak opravdu nevim, proc by nekdo mel operatorovi gratis delat BTSku, aby si on za jeji pouzivani pak nechaval platit.
No, jenže tys to asi nepochopil. Na šifrované sítě se logicky nepřipojíš, tohle je myšleno pro ty situace, kde nemáš doma/v práci v budově signál. Všude jinde je to k ničemu.
Myslíte firmu Xiaomi která...
- nemá v Evropě oficální zastoupení
- přístroje nejsou určeny pro Evropské a USA GSM ( ..3G/4G atd..) sítě
- v základu ty přístorje nemají v tovární ROM ani Google aplikace ( protože Big Red firewall )
A mimo Čínskou Lidovou Republiku a fóra sociálně slabých geeků tihle alternativní výrobci v prodejích nijak nebodují.
Okrajové a oficiálně nedovážené telefony jste nám vyjmenoval.
A teď nám prosím napište něco pro masovky.
Pokud chcete vědět, co je masovka, napovím: iOS (Apple), Windows Phone (Microsoft) a androidí mobily od Samsungu, LG, Lenova, Huawei, Sony, Motoroly, Googlu, ZTE, ... (http://www.droid-life.com/2015/08/05/opensignal-posts-2015-android-fragmentation-report/)
Poslední telefony, které měly integrovaného SIP klienta v dialeru (a i přesto bylo používání dost "přes ruku"), byly Nokie se Symbianem. Nemluvě o tom, že když jste vyšli z WiFi signálu, tak jste byli offline (nebo na datech za draho).
Ony kupodivu existuji aplikace, ktere presne toto resi za cloveka => zvoli ten zpusob komunikace, ktery je v dany okamzik dostupny a nejlevnejsi. Dokonce jsou velmi casto soucasti telefonu uz v okamziku nakupu.
A to je prave neco, ceho se nasi slavni opove desi nejvice, ze se to udeje samo a bez nich. Mineno prechod na ciste VoIP. Telefonu je uplne jedno jestli je na wifi nebo jinych datech.
Jinak opravdu nevim, proc by nekdo mel operatorovi gratis delat BTSku, aby si on za jeji pouzivani pak nechaval platit.