Vlákno názorů k článku Národní broadbandová strategie, verze 2.0 od Petr Souček - Ale to v tom původním příspěvku je, ne? Pří...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 12. 2004 15:29

    Petr Souček (neregistrovaný)
    Ale to v tom původním příspěvku je, ne?
    Pří schématu, kdy ISP nakupuje za cenu 1000 Kč a jeho zisk je 200 Kč to je:

    Pokud je DPH 19% - stávající stav:
    Nákup 1000+190=1190, prodej 1000+200+228=1428, stát dostane od ISP 38 a od jeho dodavatele 190.

    Pokud by bylo osvobození podle §51 zákona 235/2004 Sb.:
    Nákup 1000+190=1190, prodej 1190+200=1390, stát nedostane od ISP nic a od jeho dodavatele 190.

    Pokud by sazba DPH byla stanovena na 0%:
    Nákup 1000+190=1190, prodej 1000+200=1200, stát vrátí ISP 190 (nadměrný odpočt) které vybral od jeho dodavatele.

  • 6. 12. 2004 12:58

    Dan Ohnesorg (neregistrovaný)
    Tak jednoduchy to neni, protoze ted operator nakupuje vsechny technologie bez DPH, kdezto potom by je nakupoval s DPH. Ono to neni jen o tom preprodani konektivity.
  • 6. 12. 2004 12:44

    J (neregistrovaný)
    "... Zákazník pak, místo nižší základní ceny a DPH, platí cenu navýšenou o "neodpočítané DPH ze vstupů". V ČR to nejspíše bude obdobné."

    Ale, to je mi novinka. Ze by neco bez DPH stalo vic nez s.

    Priklad:

    ISP nakoupi za 1000 bez DPH. Proda za 1200 bez dph => zakaznik zaplati 1428 vcetne DPH, kterou ISP odvede statu.

    Pokud bude bez DPH inet pro koncove uzivetele, pri stejnem zisku pro ISP. ISP bude tedy muset zaplatit inet vcetne DPH a prirazi si stejnou castku navrch:

    1190 + 200 = 1390 => prave sem jako zakaznik usetril. Nebo neumim pocitat ?

    A to nemluvim o tom, ze by se datove telekomunikacni sluzby osvobodili od DPH komplet (trebas na dobu 10ti let). IMO je totiz DPH jen jinak pojmenovane dvoji zdaneni. Platim nejdriv dan z toho co si vydelam a pak znovu z toho co si koupim. Kdyz to poscitam tak se dostanu nekam k 70%(zdravotni a socialni pojisteni je take jen jinak pojmenovana dan).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).