Ono k tom tedy nikdy nedojde, ale byl by to myslim mozna pomerne zajimavy a vseobecne prospesny experiment. Lide by vice cetli, venovali se svym detem, pratelum, zajmum, konickum, pripadne vice pracovali, schazeli se, komunikovali spolu, milovali se (likvidace televizniho trhu je vyrazne propopulacni opatreni), atd... Udelal vubec nekdo sociologickou studii co by se stalo, kdyby v dnesni dobe nebyl vubec zadny televizni signal? Ja osobne predpokladam, ze pozitiva by spise prevazovala ;-)
Musím Vám pane Donáte částečně oponovat. Běžně se uznává, že většinu informací člověk vnímá zrakem. Při likvidaci TV by opět bylo snažší manipulovat s veřejným míněním pouze slovními komentáři o tom, co by vládnoucím strukturám vyhovovalo. Pirátský rozhlas, nebo Svobodná Evropa už neexistují. Pro mne má TV nezastupitelnou informační hodnotu v oblasti kultury, informatiky, sportu, vzdělávání, technických informací z oblasti fauny a flóry a pod.. Nedovedu si představit, že by mi tiskoviny jakéhokoliv formátu toto mohly nahradit. Bylo by jistě ušlechtilé více číst, ale bulvární noviny by nás o mnoho neobohatily a těch "normálních" apolitických periodik už moc neexistuje. Hezky zní slova o věnování se dětem a přátelům. Jenže každý nemá ten dar opravdu ostatní obohatit o něco nového a přínosného. Potřeba více pracovat není vlastní žádnému živočišnému druhu a člověk až tak vyjímečný není. Souvislost TV, milování a počtu dětí není zase až tak přímá, na to mají větší vliv jiné fenomény, životní styl, rodinné tradice, náboženství a i já, jako letitý příznivec TV, mám 3 syny. Tak už zbývá jen to vzájemné scházení a komunikování. To by se mohlo sice zlepšit, ale opět platí, že ne každý a ne s každým se nám vůbec chce komunikovat. Ale mohli bychom se vrátit o několik století zpět, ještě přímo před éru novin, kde informace byly obsaženy pouze v ústním podání, v kronikách a vyprávění vandrovníků. Každá doba má své a jako nemusí každý podlehnout drogám, vášni pro sázení či jiným negativním projevům moderní doby, tak se běžný občan většinou dokáže ubránit před agresivitou televizních informací.