Ač nejsem webdesignér (jak někteří velmi briskně dokázali - viz. Ondřej) dovolím si souhlasit. Pouze bych možná trošku OT generalizoval problém. Nejen zadavatelům webu je někdy třeba vysvětlit, že některé věci jsou prostě těžko realizovatelné, nebo celkově nerealizovatelné.
Jistě máte na mysli mé tvrzení "Většina zadavatelů internetu moc nerozumí a nechá si poradit", resp. jeho druhou část ;-)
Ano někdy je to těžké a někdy zůstane jen u přání. Jak se ale můžete přesvědčit na práci třeba právě Petra Staníčka, nebo Pavla Šimka, často se to povede.
Typický (nejen český) klient není odborník na webdesign, je právě na takovém odborníkovi (tedy webdesignerovi), aby mu vysvětlil technické možnosti a omezení cílového média. A rovněž i nebezpečí a problémy, kterých se dočká, pokud tato omezení bude chtít nadále obcházet.
Typický zákazník chce pochopitelně vždy víc, než mu kdokoli nabízí - nabídnete-li mu maximum, chce ještě o 10 % víc. Je jen na mně mu vysvětlit, že těch 110 % výsledku ho bude nakonec stát víc než výsledek na pohled 90% (utopení webu na vyhledávačích, i dvakrát větší datový tok na serveru, krok zpět za konkurencí atd.) Argumentů je hodně, zákazník, který je odborníkem, i ten který tomu vůbec nerozumí, na některý z těchto argumentů uslyší. A pokud ne, dostanou pěkný, ale archaický web a příslušné následky ponesou. Byli na ně upozorněni a vybrali si podle svého.
Nemyslím si, že by takoví zákazníci dlouhodobě převažovali - pokud budou webdesigneři na takový postup připraveni. A o to jde.
Myslím, že otázka není postavena až tak špatně. Na "koncepční revoluci" musí být připraveni jak webdesignéři, tak zadavatelé, tak uživatelé.
Čeští uživatelé jsou svým vybavení jedni z nejpřipravenějších na světě (rozhodně vysoko nad celosvětovým průměrem). Většina zadavatelů internetu moc nerozumí a nechá si poradit, pokud rady znějí rozumně a přesvědčivě.
ptate se jesti je na bod zlomu pripraven cesky webdesign, ale tato otazka je polozena spatne - musite se ptat, jestli je na bod zlomu pripraven cesky klient. a az bude pripraven cesky kloient, tka bod zlomu skutecne nastane - driv ne.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).