Názory k článku Ne 4,5 milionu, jen 4,321

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 1. 2001 8:56

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    Jinymi slovy Eurotel nam opet na podzim lhal v reklame, ze ma jiz 2 000 000 zakazniku. Ve skutecnosti v te dobe pouze rozdal/prodal tolik SIM karet...

    Ono pak ty cisla vypadaji uplne jinak (v te dobe RM uvadel neco kolem 1650tisic), kdyz RM rekne mame 1850 tisic a ET 2300 tisic zakazniku (coz je rozdil 500tisic) nebo 1850 vs. 2100 (coz uz je o dost menzi propad).

    Ac si IMHO myslim, ze Paegas nema uplne stejne silne zazemi jako ET, jeho mezirocni propad oproti ET 'pouze' o 100 tisic zakazniku je myslim velmi slusny (vezmem-li v uvahu, ze to jsou v podstate jen rozdane karty a ne zakaznici platici) a preji mu dalsi uspechy.

  • 9. 1. 2001 9:04

    Pajous (neregistrovaný)
    No, vzhledem k tomu, ze skoro kazdy koho znam, ma alespon 2 sim, nektri i vice, tak mam o poctu zakazniku a mnozstvi minut ktere protelefonuji zcela jinou predstavu.
    Na pocty zkutecne aktivnich a telefonujicich zakazniku jasne vede ET. Zakaznici z rad manageru a podnikatelu prokazatelne maji vetsi vyteznost nez 100tisice studentiku u PG, kteri provolaji 20-30 min za mesic a k tomu 20 SMS.
    A OS je uplne v pasti. Sice udavaji 300k klientu, ale zkutecne jich telefonuje v siti takovych 80-100k a to jeste pouze ti, kteri maji 10kc/hod. A na nich je OS brutalne ztratovy.
    Takze nejvic penez z lidi dostane ET,pak PG a nakonec OS.
    Realisticky bych pocet aktivne telefonujicich lidi (alespon 1 hovor denne,byt kratky) videl tak na 2.5-3 mil.

    Diky
    Pajous
  • 9. 1. 2001 18:41

    -drb- (neregistrovaný)
    ad Oskar: nesouhlasím s hodnocením, že volají jen lidé s 10 Kč/hod. Já sám mám běžnou Oskartu a lidé z mého okolí, ať už s tarifem či Oskartou také nemají tuto možnost (až na dvě výjimky). Přesto to jsou lidé, kteří Oskara využívají poměrně dost.

    Souhlsím však s tím, že Oskar nemá mnoho skutečně lukrativních zákazníků. Nebudeme si nic nalhávat - nemají je prakticky kde nabrat. Takže k nim přicházejí pouze noví klienti z řad lidí, kteří si kupují první mobil, případně z lidí, kteří si pořizují další SIM.

    Nicméně si myslím, že díky cenám (a velmi dobře postavené reklamní kampani) by se Oskar mohl stát skutečně "lidovým mobilem". Vidím to kolem sebe - spoustu zapřisáhlých antimobilistů Oskar zlákal. Zatímco Eurotel se zaměřil na podnikatele, Peagas na mladé (a krásné a úspěšné a ...), tak Oskar to takto nerozlišuje. Cílem jeho reklam je "paní Horáčková" i "Robert zvaný Bob" - úplně obyčejní lidé. Je to dobrý tah. Nechme se překvapit, jak tento rok zamíchá s kartami. Hlavně jsem zvědav, jestli Oskar navíc uloví i nějakého velkého klienta, aby si zvedl prestiž.

    Bude ještě zajímavé počítat klienty. :o)
  • 9. 1. 2001 12:06

    Tomas Rollbach (neregistrovaný)
    Spis by operatori meli rict, kolik prodali mobilu (telefonu). To se bude realnemu poctu uzivatelu blizit mnohem vic. Lidi, kteri maji vic mobilu (pristroju) je v porovnani s lidmi, kteri maji vic SIMek jiste mnohem min. Taky lidi, kteri mobil dovezli ze zahranici, nebo ziskali jinak nez od operatora nebude tolik. Samozrejme je tam nejaka "umrtnost", ale myslim, ze napriklad pocet prodanych mobilu za posledni tri roky by byl celkem smerodatny ukazatel...
    Otazka je, jestli se do toho opeartorum bude chtit. Spis bych rek, ze ne, protoze by se najednou provalilo, ze v CR neni 4.3 mil mobilnich lidi, ale jen 2.5 mil a to by nebyla dobra reklama.
    Taky by se dalo hur urcit, jaky dil z toho ma kazdy konkretni operator, protoze neni problem si blokovany telefon nechat odblokovat a pak pouzivat v jine siti.
    Co si o tom myslite?
  • 9. 1. 2001 12:26

    speedmaxx (neregistrovaný)
    myslime si o tom, tedy ja, ze je to kravina. pocitat TELEFONY je nesmysl, a to z toho duvodu, ze vazba 1 clovek=1 SIMkarta, i kdyz to nemusi sedet uplne (s tim souhlasim i z vlastni zkusenosti) je porad bliz realite nez 1 clovek = 1 telefon.

    staci se podivat do bazaru, ktere vyvraceji nazor, ze dovoz ze zahranici nestoji za rec (probehla o tom cela rada informaci). vzhledem k nabidce telefonu bych predpokladal, ze dochazi k castejsimu stridani pristroju nez karet. mozna nekoho napadnou jeste dalsi argumenty.

    krome toho - pristroje dneska prodava kdekdo. pochybuji, ze by bylo mozne nejakym spolehlivym zpusobem monitorovat vsechny vyznamne kanaly, kterymi se dostavaji ke koncovym zakaznikum (operatori, elektroprodejny, firemni prodejny, individualni dovoz... jsou i dalsi?).

    tolik muj skromny nazor.
  • 9. 1. 2001 23:53

    Giovanni Bordello (neregistrovaný)
    Zas takova "kravina" to neni. Pocty prodanych telefonu sice asi nikdo nezna, ale kazdy operator musi vedet ktere telefony ktere se v jeho siti pohybuji. Nejspis podle IMEI. Jiste dokazou i rozlisit telefony cizincu, kteri zde roamuji a telefony "domaci". A odtud uz je jen krucek ke zjisteni, kolik ruznych IMEI za urcite obdobi zpet bylo pouzito. Bohuzel se obavam, ze bychom se dobrali k podobnym vysledkum jako pri pocitani SIMek, tedy k cislum za jednoho operatora, ktera nam nic pouzitelneho nereknou.

    Pro uspech cele akce by tedy bylo nutne vydolovat tyto seznamy od vsech operatoru a vyradit duplicity. Bohuzel to asi bude kamen urazu :-((

    Pak uz by se daly delat ruzne matematicke figle, jako treba pokud IMEI1 pouzivalo stejnou SIM jako IMEI2 pouziva ted, jde o stejneho uzivatele => zapocitat jen jednou. Metod, jak zpresnit vysledek by se jiste nasla spousta.

    Jenze mam pocit, ze na zjisteni presnych celkovych cisel zadny operator nema prilis zajem, protoze by to dost blbe vypadalo v reklame: Sice jsme prodali uz 2.5 milionu SIMek, ale aktivnich uzivatelu furt mame jen 1.5 milionu. Budte prave VY tim milion-a-pul-prvnim!

    Ale bylo by zajimave sledovat ruzne prekryvy, prebehy, trendy, ...

    Zkuste nekdo ET, PG, OS premluvit, at tato cisla (a seznamy) daji k dispozici!

    GiBo
  • 9. 1. 2001 14:55

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    nedávno byl na mobilu podobný průzkumek a vyšlo, že podstatná většina má dvě a více simek. Je to sice silně nereprezentativní (jsou to lidé s většími znalostmi a tedy i s větší mírou "prostituce" operátorů)
    Ale hlavně - je třeba odečíst kradené, nefunkční a podobně neaktivní simky. Stejně tak u NMT - kvůli nulovému paušálu zas těžko říct, kdo je aktivní.
    Takže můj odhad je také 2,5-3 miliony aktivních uživatelů. Jen jde o to, co to znamená "aktivní". Stanovil bych metodiku, třeba min. jeden uskutečněný hovor během posledních 6 měsíců, pevně bych definoval termíny (třeba vždy poslední den čtvrtletí) a bylo by to "závazné" pro všechny operátory. Museli by na to ale samozřejmě přistoupit, mohlo by to být ale výhodné pro všechny. Kdyby se toho chytila nějaká výzkumná agentura, mohla by k tomu dodat zároveň další údaje jako typické uživatele, oblasti atd., které si bude každý operátor tajit, ale při face-to-face průzkumech by se k tomu dali alespoň přibližné údaje (plus mínus procento) dodat vážením. A hlavně by tam mohly být např. důvody volby toho či onoho, což by právě bylo to, kvůli čemu by to operátoři dělali.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).