Vlákno názorů k článku Nečekaný internetový paušál pro dial-up – někomu vhod, někomu méně od JendaP - Dobry den... ptal jsem se na Infolince CTc zda...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 9. 2004 10:03

    JendaP (neregistrovaný)
    Dobry den...
    ptal jsem se na Infolince CTc zda Telecom bude blokovat volani na tato cisla (nebo i jakakoliv
    jina) ... Operatorka
    o tom ze se da na internet pripojit pres tato cisla uvedena v clanku nic nevedela...
    Zavolala mi za 10 minut zpet... s tim ze se zeptala techniku a ze nic takoveho Telecom
    delat nebude... ale zaroven dodala ze se ji to nezda moc legalni a ze jediny kdo to muze
    zrusit je Cesky telekomunikacni urad nebo samotny poskytovatel tohoto pripojeni...na dotaz
    proc toto, kdyz je to podle jejich slov nelegalni (nebo malo legalni abych byl presny), nabizi
    i Quick, tedy produkt CTc nedokazala odpovedet...

    Minimalni doba na kterou si je to mozne objednat jsou 2 mesice, takze i kdyby to nefungovalo,
    tak 200 Kc je pomerne mala investice (nevim jestli nahodou jeste neco nechteji za to
    ze vam to zridi, je to zmena cenoveho programu).

    Asi do toho pujdu, jedine co muzete ztratit jsou ty dve stovky ale ani ty neztratite uplne - je
    tu "normalni" volani o vikendech. Jenda
  • 8. 9. 2004 13:41

    Myšel (neregistrovaný)
    ČTc poskytuje službu pro AO, která spočívá ve směrování dial-up provozu, který vzniká vytočením 971 xxx xxx, na čísla jiná, řekněme geografická.

    Stejnou službu poskytuje těm, kdo u něj mají koupenou 8yy xxxxxx linku nebo např. 90y xxxxxx linku.
    Všechny tyto služby jsou mapované na konkrétní geografické číslo. Není na tom nic nelegálního, není to v rozporu s číslovacím plánem. Tak prostě tyto služby technicky fungují. Jinak to v podstatě ani nejde. "Pouze" ISP nedostává za takové hovory od ČTc nic zaplaceno.

    K většině (ne-li ke všem) ISP u nás se můžete dial-upem připojit hned na několik (často jde o desítky) geografických čisel. Není to žádné tajemství, žádná novinka, ani -jak se v článcích i v diskusích snaží různí neznalí lidé tvrdit- žádný závan fosilií z dob před tarifem Internet 2000. Vždy to tak bylo, je to tak a bude. S tím se prosím smiřte.

    Z výše uvedeného vyplývá, že ČTc může jen těžko změnit své paušály tak, aby hovorům v článku popisovaným zamezil. Zejména chci upozornit na to, že se jedná o geografická čísla ve vlastní síti ČTc! Nejde z toho tedy vybruslit vyjmutím hovorů do sítí AO z paušálu (kterýžto krok by jistě vzbudil zájem regulátorů).
  • 8. 9. 2004 13:44

    Myšel (neregistrovaný)
    Ještě přípodotek:
    Od operátorů na 800123456 se typicky nic nedozvíte. Pokud něco přece jen, tak to má jen mlhavý vztah k realitě. V tomhle případě se to zrovna hezky ukázalo..
  • 8. 9. 2004 13:47

    Barbar (neregistrovaný)
    hehe :-)) Díky, že jste tam zavolal :-))) Mno reakce přesně jak jsem předpokládal :-))) LOL... mno pokud použila výraz "pololegální" nebo "málo legální", tak je to pěkná blbost... protože něco může být nelegální nebo legální vždy jen na 100 nebo 0% :-)))
    Takže spíš měla říct: "Je to legální, ale nic s tím nemůžeme dělat a protože tím přicházíme o prachy, tak to nechceme..."
    ------
    Co se týče těch možností (v článku), tak to bude na 100% možnost číslo 1. protože lidí, co to budou používat zase nebude tolik, protože:
    Spousta lidí si vůbec nastavit připojení nedokáže a nerozumí tomu, navíc jim to přijde složité a ještě když to telecom začne nějakou "reklamou" označovat za "špatné" (pololegální - hehe :-))) ), tak to bude využívat jen hrstka lidí... jako příklad uvedu údaj statistického úřadu, že o vrácení přeplatku na daních nezažádá každý rok až 30% obyvatel!!! (Přitom tím přijdou ročně o třeba i pár tisícovek, známá skutečnost už je to dlouho, bylo to i v televizi i v novinách... je to na každým finančním serveru a časopisu a stejně 30% lidí každej rok prostě nechá svoje prachy státu a nezažádá o to...)

    A v případě využívání "internetového paušálu" to znamená:
    1.) volat na jiné číslo (2xx xxx xxx) o vikendech nebo po 19hodině a na jiné (971 xxx xxx) v ostatní čas
    2.) odpojovat se a zase připojovat po půl hodině (nebo si to umět nastavit automaticky)

    Což je pro širokou veřejnost (musíte brát v úvahu, že na jednoho odborníka je 100 lidí neznalých), dost komplikovaný postup... navíc širokou veřejnost z toho bude odrazovat i samotný český telecom + zprávy typu "jedna paní povídala" o tom jak soused Papa Vonáhl se taky připojil přes normální číslo a pak mu přišel účet s pětimístnou cifrou (tyhle případy určitě nastanou, až se to právě dostane mezi širokou veřejnost a nějaký pako se zapomene před uplynutím 30ti minut odpojit a prostě se jen připojí přes normální číslo nebo se připojí přes normální číslo ve špičku atd...)

    A proto celkem logicky předpokládám, že možnost "internetového paušálu" využije tak maximálně 1-5% lidí a telecom v důsledku na těch balíčcích vydělá... i když ne od těch pár lidí, ale to jsou mizivá procenta (možná to budou dokonce jen promile...)
    --

    Na závěr ještě jeden příklad a přímo z ČTc - k "napichování" telefonních budek, taky dochází dnes a denně a ty hovory, co pak musí ČTc platit ho stají strašný tisíce... ale pořád to není v takovým rozsahu, aby to musel nějak řešit....


  • 10. 9. 2004 12:41

    forjanka (neregistrovaný)
    detail : pokud jste se tedy "popásl" na operátorce TCS, můžete si ještě doplnit : Jedná se o NÁSTAVBOVÝ balíček (nebo dle Ceníku VTS správný termín : "volitelný cenový program pro místní a dálkové volání"), tudíž nikoliv o základní cenový plán, takže zřízení/změna/zrušení je ZDARMA a minimální doba, na kterou lze nástavbový balíček objednat je 1 (JEDEN) MĚSÍC!
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).