Takhle je to od začátku a je to tak správně. Je to stejné, jako ve fyzickém světě. Také máte jako fyzická osoba adresu trvalého pobytu, kam vám chodí pošta týkající se soukromých záležitostí a přebírá ji třeba vaše manželka. A pak máte adresu sídla firmy nebo provozovnu, máte tam IČO a tam vám chodí dopisy týkající se podnikání. A klidně je může otevírat třeba asistentka. Že zrovna vy máte obě adresy na stejném místě neznamená, že to někdo jiný nemá jinak. To samé funguje i v elektronickém světě, kde můžete mít jeden e-mail pro soukromé věci a jiný e-mail pro podnikání.
Logické by bylo, abyste se po přihlášení mohl snadno mezi svými schránkami přepínat, aniž byste se musel odhlašovat a znovu přihlašovat.
Nikoliv. Takhle je to naprosto špatně z principu. Že to zrovna vy, Jirsáku, nejste schopen pochopit už je taková tradice. Ostatně přesně kvůli lidem jako vy v ČR byrokracie bují tak, jak bují. Alespoň vím, kdo ta tyhle nesmysly vymýšlí. (A je to dost děsivé.) Ve fyzické světě jsem jedna jediná osoba, to, co píšete je jednoduše blábol. Třeba zaměstnat sám sebe celkem logicky opravdu nemohu.
Ještě bych tak chápal, kdyby to bylo volitelné a podnikající fyzická osoba by si mohla (kdyby chtěla) zřídit druhou datovou schránku. Ostatně přesně tak je to s těmi adresami. Ale dělat z toho povinnost je úlet hodný demagoga a naprostého mimoně jako vy.
Ostatně právě lidé jako vy táhnou tuhle k zemi k čertu. Naštěstí je tu i dost normálních lidí, takže zase nezbyde, než tyhle vaše nesmysly systematicky sabotovat a obcházet stejně jako celou řadu dalších věcí.
Z principu je to odlišné i v papírové podobě, takže je správně, že v elektronické podobě je to stejně. Volitelné zřizování druhé schránky by byl nesmysl, vznikal by z toho akorát zmatek. Zatímco když je to rozdělené, je to bez problémů a maximálně se dá zlepšovat UI, aby to pro uživatele mohlo vypadat víc jako jedna schránka.