Jenze kam ma clovek vsechna ta Cdcka davat ... Ja uz se vyprdnul na kvalitu a kompletni svoji diskografii zoggoval, protoze prehrabavat se tunami krabicek mne uz prestalo bavit.
Znám několik lidí s podobnými obavami, ale ti je řeší tak, že si CD koupí a pokud jsou s ním problémy, stáhnou si ho ještě jednou z internetu nebo si ho nechají nagrabovat u někoho, komu "to jde". Mají tak dobrý pocit z toho, že podpořili vydávání CD svého oblíbeného interpreta, a zároveň mají fungující album. A originál CD ve stojánku.
Když už jsem u té psychologie a hezky vysvětlené exkluzivity, tak třeba já se na DMR dívám trochu jinak. Hudbu se poslední roky právě kvůli ochranám kupovat bojím. Přece jen dát 400 - 700 za CD, které si pak nebudu moci ani přehrát, je natolik nepřijatelné, že i když bych si ho rád koupil, radši si to stáhnu z internetu. Tam sice taky není garance kvality a funkčnosti, ale je to se dá vyřešit případným smazáním souboru (i když zatím to bylo všechno v pořádku).
Proto by si všichni účastníci trhu měli uvědomit, komu má systém prodeje vyhovovat: jestli hlavně interpretům, nahrávacím společnostem nebo uživatelům.