A v objemu služeb a rosahu nabídek, které by velké exportní firmy prezentovali na webu, je příspěvek na vytvoření webu v nejisté výši 50 000,- směšnou almužnou. Zvláště, když je nutné absolvovat výše uvedené administrativní kroky. Vyplatí se to vůbec tohle všechno pro nejistý výsledek protrpět?
DP
Tak jen trochu počtů...
Budeme vycházet z ceny 83 000 Kč. Grafický návrh na průměrně rozsáhlý a náročný web u dobrého - průměrného grafika (nemám na mysli interní zdroje!) - 20 000 - 25 000 Kč.
Zbývá v lepším případě 63 000 Kč na práci programátorů, to máte při sazbě 800Kč na hodinu (což u programátora je fakt průměrná-podprůměrná cena) 78,75 hodin práce. Pokud uvažujeme na měsíc 167 pracovních hodin, tak to vystačí cca 10 dní práce jednoho programátora!
A to samozřejmě většinou klientovi nabízíte komplexní řešení - tj. vývoj struktury, podoby a informačního obsahu webu.
Nevím tedy, co je na mém příspěvku tak k zírání.
DP
A ještě něco: jestli jsem správně pochopila pravidla, tak 50 000Kč je 60% za každou jazykovou verzi - 4jazykové verze (maximálně 200 000Kč). Web vytvořený za cca 330 000Kč už může být opravdu velmi dobrý.
Pak ale záleží jen na vás, kde si web necháte dělat :-)
DP
Tady se trochu dostáváme od původního obsahu článku, ale mám pocit, že každé dílo, tedy i vytvoření webové presentace, je velmi individuální. Proto se domnívám, že žádné průměrování vám nedokáže přesně stanovit, jaká by měla být cena za tu kterou presentaci. Pořád je to jen průměr. Pokaždé je tedy třeba uvažovat rozsah, náročnost, záběr, funknčnost (atd...) toho kterého webu. Pak vám může stačit 1000 nebo taky nestačit 1 000 000. Jako když si koupíte v bazaru trabant, ojetou škodovku, v autosalonu nový seat nebo nejnovější model volva. Taky pořád budete mít auto - více méně pojízdné, více méně komfortní, funkční, reprezentativní atp.
A pokud vám někdo hodlá za určitých podmínek sponzorovat koupi onoho auta, proč ne.
DP