Zaplatíme ti, když ti seženeme práci. Nápad ze Silicon Valley zkouší i místní firmy

26. 5. 2016
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Nejsou lidi. Mantra, kterou žijí personální oddělení IT firem, a nejen ta. Zkouší proto všechno možné. A vzniká tak prostor pro nové metody náboru.

Za čtyři měsíce na scéně posbíral patnáct set vývojářů, kteří přemýšlejí o změně práce. Zároveň se snaží získat nové zaměstnance pro 170 tuzemských firem. 

Techloop si přinesl know-how ze Silicon Valley a zkouší štěstí s virtuálním trhem práce v Česku. Letos má ale startup v plánu ještě expanzi na Slovensko a případně i do zbytku zemí V4.  

Průměrná nabízená měsíční mzda se v rámci Techloopu ustálila na 70 tisících korun. "Každý den se do systému registruje více než 10 nových IT developerů. Mezi nejžádanější lokality výkonu práce patří Praha (54 %) a Brno (20 %)," tvrdí spoluzakladatel firmy Joao Duarte s tím, že nejoblíbenějším typem úvazku je plný (57 procent), na volné noze chce pracovat 34 procent. Nejvíc se na jejich tržišti točí pozice vyžadující PHP nebo kodérská místa.  

MM Influenceři

Výhodou virtuálního tržiště je i anonymita pro vývojáře a navíc jim startup ještě zaplatí dvacet tisíc za to, když práci vezmou. Zároveň jsou v přímém kontaktu s firmami a mohou se „nechat vydražit“. Snižuje se tak závislost firem na headhunterech anebo personálních agenturách. "Věříme, že se tento způsob náboru zaměstnanců osvědčí a zdomácní na našem trhu i pro jiné než IT profese," říká personalista z Rockaway Viktor Kustein.

Doba je zlá a v podstatě každá IT firma shání vývojáře. A nejen je. Přichází na řadu i jiné přesvědčovací postupy než jen peníze. „Lidé s požadovanými schopnostmi jsou na trhu vesměs rozebraní, více než v jiných oborech zde platí, že firmy cílí především na lidi, kteří se už nějaké práci věnují a musejí jim nabízet výrazně lepší podmínky, více autonomie při práci, zajímavější projekty atd. Motivací pro změnu zde nebývá pouze mzda – i když i ta v průměru patří k nejvyšším ze všech profesí, vyjma pozic ve vedení firem,“ popisuje analytik LMC Tomáš Dombrovský.

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).