Možná jsem "takygrafik", ale když si chci honit triko, tak si alespoň dobře přečtu a pochopím textu. Kdyby otázka zněla, jak uděláte takové logo se dvěma obdélníky, tak bys asi měl pravdu. Ale předřečník se ptal, cituji, "To my teda ukaž jak to logo ze dvou závorek uděláš.". Dva obdélníky != dvě závorky ty "grafiku".
Napíšu dvě závorky oddělené mezerou, dám převést na beziérovy křivky a trochu potáhnu uzly u konců závorek směrem k sobě. Poté si budu chvíli hrát s tečnami, až se mi to bude líbit. Et Voilà.
Jinak mně osobně se nelíbí nový redesign čehokoliv na ČT. Podle mě měli velmi dobře našlápnuto k modernímu a jednoduchému stylu. Osobně bych spíše více využil typografie, než gradient a plastického vzhledu. A to co udělali s událostmi ... no, raději nebudu psát co si myslím o panu generálním řediteli a jeho bordelovém vkusu, který musel z Novy přetáhnout i na veřejnoprávní televizi za peníze nás všech.
Celková cena za toto nepotřebné logo a kompletně nový vizuál musí být zajmavá. To je opravdu nenapadnutelné, že ČT nevyhlásila veřejnou soutěž a že to takto rozdrobila, aby ji obešla????
Je mi upřímně nevolno, když čtu tento rozhovor. Dřív jsem si práce Najbrtova studia vážila (až na vyjímky), ale teď mám pocit, že si nevidí na špičku nosu a že je pro něj podstatné, že tu zakázku dostal napřímo a že je dostatečně lukrativní. Tvrdit, že Dvořák rozumí grafice, je komické.. Buď jí totiž nerozumí nebo špatně řídí práci těch, kteří ji dělají. Jinak by Události nevypadaly tak tragicky a logo ČT by nevypadalo jako v lepším případě tlusté závorky, tunel, logo banánové republiky nebo konečník....
A když Najbrt říká, že je tu jen pár studií, kterou takovou práci zvládnou - jeho studio to s dovolením zrovna není - nemá zkušenosti s tv grafikou, i když má velké zázemí, které musí logicky živit.... Fakt smutek. A přitom by stačilo vytáhnout Malovcovo logo z šuplíku (spíš je v trezoru) a televize, které všichni posíláme měsíčně 130 Kč, by ušetřila desítky miliónů korun za nesmyslný a špatný redesign. Najbrt má nicméně pravdu, že si lidé po čase zvyknou - ono jim totiž nic jiného nezbývá, bohužel to v tomto případě musí i zaplatit. Taky jemu.
No hlavně se potvrdilo, že zmíněná cena samozřejmě ani zdaleka není konečná. ČT to pěkně rozdělila do subzakázek, aby na ně nemusela vyhlašovat soutěž. Zvlášť logo, zvlášť font, zvlášť práva a zvlášť manuál. Tak se to dělá, stejně jako kdekoliv jinde v tomto státě :-)
Škoda, že se radši nevyužívá osvědčené pravidlo: Nešahej na věci, které fungují. Jenže to nepřináší kšefty.