no, nevim jak ve vasem sortimentu, ale treba ve sportovním sortimentu u dodavatelů nějaký online systém v podstatě téměř nenajdete...:-) Takže, ano, teroie je hezká věc...:-)
Ano mit skladem vse je samozrejmne nesmysl, ale jde to osetrit i jinak. My jsme to vyresili velmi jednoduse napsali jsme si programek, ktery zkontroluje zda dodavatele maji na sklade dostatecny pocet kusu a ten projede kazdou polozku naseho eshopu a vyhodi, ty ktere nejsou na sklade ty pak dame neprodavat dokud je dodavatele opet nemaji. Samozrejmne dodavatel musi mit nejaky online system, ale to ma dnes snad uz kazdy slusny velkoobchod (ne Makro to neni :)... A samozrejmne pokud si zakaznik nahodou objedna neco co se prave v tu dobu vyproda okamzite od nas dostane mail o tom kdy pravdepodobne zbozi bude a muze se rozhodnout zda si pocka ci nikoliv nikdy bych zakaznika nevodil zanos a nesnazil delat ze mu to 100% dodam kdyz to 100% nevim...
Zjistitl jsem, že zde to někomu vysvětlovat je skoro házení hrachu na zeď :-) Jsou lidé, kteří to nikdy nepochopí, ty rozdíly podstat a fungování eshopů... samozřejmě, že skladovat veškeré nabídky všech prodávaných výrobků je nejen blbost, ale hlavně nemožné (zátěž řádově ve stovkách milionech korun, jen aby měl Franta z Horní Dolní klid na duši že to "mají skladem" a kvůli zisku z onoho Franty v řádu stovek korun a pak prodělku třeba poloviny z těch stovek milonů korun nikdy neprodaného zboží....:-) Vynásobeno počtem eshopů na trhu, řádově za miliardy neprodaného zboží.... Námitka Franty, že tedy eshop má prodávat jen to co má skladem tak jako obchod kamenný je také úplně mimo mísu, protože pak by jen kvůli spokojenosti Franty zase spousta zákzaníků, kteří si zboží kupují ikdyž není skladem protože ví, že to na nic v podstatě nemá vliv, své zboží nikdy a nikde nekoupili protože by lidé ani nevěděli, že existuje... Tedy jeden spokojený Franta by byl za cenu nejen tisíců dalších Jirků, Martinů a dalších nehledě, že by takové eshop moc nevidělal, tedy by nemohl mít tkaový servi, takové služby apod... Lidé nechápou, že když něco chtějí tak ten co jim to poskytuje z otho musí něco mít, tedy to pro něj musí být ekonomicky rentabilní, což by z Frantů nebylo... co mne zaráží je to, že to nechápe i relativně velké procento lidí z webového prostředí, pro které by tohle měla být záležitost triviální k pochopení, taková malá násobilka... Jejich argumenty, že eshopy jsou často neseriozní je otázka názoru a jejich zkušeností a často jen nepochopením... Ale OK, beru že mají třeba zkušenosti, že jim bylo lháno apod... Ale to přece neovlivní tím, že budou vyžadovat prodávání jen toho co je skladem, to jim může neseriozní eshop lhát pořád, to na to nemá přece vliv... Nechápou, že problém není ve skladem či neskladem, ale v serioznosti či neserioznosti a ta může a nemusí být i v případě skladem i neskladem.... Tito lidé také nechápou, že tak jak píšete eshop v jejich kamenném pojetí by měl náklady násobně vyšší než kamenný obchod, protože by musel mít stené kapacty jako kamenný a navíc by nemohl dodržet šíři nabídky eshopu ale zůžit ji na šíři kamenného, tedy by si zmenšil obrat tak na pětinu dosavdního a přitom násobně zvíšil náklady... Přitom eshopy žijí ne díky 100 prodaným nejprodávanějším věcem, ale díky prodeji tisíců rozmanitých položek třeba o jendom kuse, kdy na každou takovu položku připadá dalších x kusů pochopitelně neprodaných, tedy jen v nabídce (ale tím že nejsou skladem tak to nevadí). Toto pravidlo je i pojmenováno a má svůj myslím dvouslovný termín, který mi teď vypadl z paměti, ale princip je ten, že součet drobných věcí při širokém zastoupení dá větší číslo než pár věcí opakujících se s velko frekvencí... Pěkně to jde vidět třeba na návštěvnosti při statistikách webů eshopů, většina uživatelů přijde z tisíců zanořených stránek jednotlivých zboží a nikoli ze stránek hlavních... převcedno na nabíkdu zboží:
1000 prodaných zboží po jednom kuse od druhu je více než 100 kusů prodaných nejprodávanějších zboží...
V jiných článcích Lupa a jiní vychvalují internetové obchody kvůli nízkým cenám.
A zdůrazňují, že je to právě proto, že NEMAJÍ zboží skladem, nemusí tedy držet drahé skladové zásoby a můžou si tedy dovolit prodávat s nízkou marží.
Tady je najednou všechno naopak....