Vlákno názorů k článku Neidealizujme si online nákupy od Tomiik - Přesně kvůli tomu, co autor zmiňuje (probléby s...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 5. 2007 10:11

    Tomiik (neregistrovaný)
    Přesně kvůli tomu, co autor zmiňuje (probléby s termínem dodávky), jsem loni přestal platit předem a "vrátil se na stromy", tedy k dobírce. Bohužel se problémy s termíny objevily i u renomovaných obchodů, takže dnes již platbu přes terminál eBanky nepoužívám vůbec.

    A ještě jeden tip: Většina e-shopů má v objednávkovém formuláři pole "poznámka", do kterého vpisuji toto: "Nemůžete-li zboží dodat do xx.xx.xx, považujte tuto objednávku za neplatnou." :-)
  • 9. 5. 2007 10:39

    Q (neregistrovaný)
    Ano mám podobné zkušenosti - dodací lhůty. :(
    Občas narazím na zboží, které je po objednání a urgencích vyřazeno z katalogu a dále se neprodává.
    Některé obchody mají super nabídku, jako nějaký obrovský obchod, ale tak 60% zboží v nabídce nemají nebo lhůty jsou příšerné, někdy i víc jak měsíc. :(
    Takže pánové obchodníci (nebo podvodníci?), neplačte, že nemáte obraty a trpíte a raději se zamyslete nad kvalitou služeb.
    Jak je možné, že v katalogu na internetu deklarují, dodávka do 24h, když pak zjistím, že je to:
    a) pouze pro osobní odběr,
    b) pouze v místě sídla (?), internet má nějaké sídlo?
    c) nesplní nikdy, reklamní trik

    Když nakupuji v zahraničí, tak hned vím na čem jsem, z Austrálie třeba trvá dodávka 3 týdny a to taky splní, většinou se nechlubí tím co nemůžou splnit, brzy by totiž ten krám zavřeli.

    Zákazník se spálí jen jednou a po internetu se zprávy šíří jako lavina...
  • 9. 5. 2007 11:45

    anonymní
    Dobrý den

    Osobně bych v problému dodacích dob viděl spíše podobnou situaci jako "konečné ceny v cestovním ruchu". Vidím jeden obchod s informací zboží není skladem, druhý obchod a zboží opět není skladem a třetí obchod s informací že zboží je skladem. Který si vyberu? Dilema, spousta lidí jistě třetí - a ze stejného důvodu tam asi to skladem napíší nakonec i další dva. Samozřejmě bude záviset obor od oboru, u obchodu kde jsou opakované nákupy běžné se k vám zachovají jinak než tam kde se počítá s tím že nakoupíte jednou a hotovo.

    Všimněte si že ani autor článku nenapíše kde onen problém měl - a radši zůstane u tradičního "nejmenovaného obchodu". To je pak těžké když lidé o těch nepoctivých raději mluví jen mlhavě, pak si tu zkušenost asi musíme prožít všichni (a mluvit jen o těch dobrých).
  • 9. 5. 2007 12:34

    J (neregistrovaný)
    Neni od veci navstivit nejaka fora, kde se probira dany typ zbozi. Vetsinou je tam k nalezeni i sekce rykajici se prodejcu a jejich pristupu. Samozrejme tam najdete predevsim problemove nakupy, ale uz podle velikosti threadu se da lecos usuzovat. Kazdy obcas ujede, ale nekde je to pravidlem. neni od veci si taky procist reklamacni rad a dalsi perly. Tam kde se jednoduse odvolaji na zakonou upravu nebyva problem. Ovsem vetsinou narazite na perly typu ze musite reklamovat v orig obalu, ze je na shopu zda vam vec opravi/vymeni, ze vam muze klidne dodata i uplne jine "adekvatni" zbozi ... coz jsou vsehno ujednani neplatna a protizakona.

    Kdyby COI podobne vecicky pokutovala (dejme tomu 100k/odstavec) ...
  • 9. 5. 2007 12:57

    Tomiik (neregistrovaný)
    Hmm, všechny teď dohromady nedám, ale nakrkli mě s DL v Cybexu a Patru.
  • 9. 5. 2007 13:17

    Q (neregistrovaný)
    Tak budu konkrétní - Cybex - dodával a dodával, nakonec z toho byli tři měsíce... ;)

    Na druhou stranu, je musím pochválit, poslali mi email, že dodavatel (Thermaltake) nedodal co slíbil, ale věřte tomu, že. :)

    To, že se všude píše obecně mě osobně taky vadí a zvláště zde na Lupě by mohli být konkrétní nebo se bojí žaloby?
    Když je to pravda, tak si zatím budu stát, nebo dneska se tenhle postoj nenosí?

    V poslední době raději elektroniku nakupuju v kameném obchodě, párkrát jsem se spálil, noční můra jsou reklamace. :(

    Kameníka aspoň můžu zmlátit kabelem od PC a kameník mi obchod z disku nevymaže nebo případně od něj mám hned papíry a můžu se hned zeptat na podmínky reklamace... :)
    Internetové obchody mají většinou reklamace hodně tajemné až zakleté.

    PS: Víte někdo kde mají Kyslíci na webu formulář pro likvidaci linky? Našel jsem dva, nevím který mám použít, v tom názvosloví se nevyznám, je to složitější jak daňové přiznání.
    Jednoduchý návod tam není, natož pak on-line odhlášení, které mi vyrobí tiskový náhled pro podpis a odeslání poštou...
    To jsou taky pěkní šibalové, tihle telefonní operátoři. :(
  • 9. 5. 2007 13:35

    R2 (neregistrovaný)
    Neco sem nasel tady na tech strankach, jelikoz O2 formular udajne stale stehuje, tak tady se snazi mit odkaz na aktualni umisteni :)
    http://www.inteline.cz/jaknato/070201-odhlaseni-hts
  • 9. 5. 2007 13:53

    misch (neregistrovaný)
    Nejsem obchodník, a naštěstí snad ani nikdy nebudu. Prodejce, kteří se snaží obejít běžná práva (2-letou záruku, reklamaci přes obchodníka, atd.) nesnáším.

    Přesto mi ale připadá celkem zvláštní že zákazník může téměř všechno, a obchodník nesmí skoro nic.

    Když to vezmu do důsledků: Chci-li obchodníka nasrat, můžu si přes internet klidně koupit jednoúčelovou věc za sto tisíc (inzeruje-li že ji má skladem, samozřejmě mi ji MUSÍ dodat, jinak volám ČOI), a za 14 dní ji bez udání důvodu vrátím. Pak udělám to samé s jiným zbožím, a ještě jednou, a znovu. Prodejci se na skladě nashromáždí hovadiny za půl melounu, které už zřejmě nikdy neprodá, případně bude muset jejich vracení řešit složitě se svým dodavatelem. Zboží bude samozřejmě plně funkční, ale s roztrhanými obaly, takže ho obchodní jen tak neprodá někomu dalšímu.
    Když mi nebude chtít zboží dodat, pošlu na něj ČOIku že mě diskriminuje.

    Dělám v úvaze někde chybu?
  • 9. 5. 2007 14:21

    Q (neregistrovaný)
    Telefon je můj, žádný nájem jsem neplatil.

    Jinak leda bych mohl vyrvat kabel ze zdi až do nejbližšího budníku nebo ústředny. ;)

    Jinak nahoře dík za odkaz. Snad to dopadne pro mě pozitivně bez zbytečných průtahů.
    Když neumí udělat nabídku na ADSL srovnatelnou s bezdrátem, která nemusí být super rychlá, stačí mi Down: 1 až 2Mbit/s - Up:512Mbit/s bez FUPu, tak mají smůlu.
    Ten jejich "neomezený" internet si můžou narvat do špic.

    IP telefon mi přes router funguje, 14 dní testování, tak sbohem telecome.
  • 9. 5. 2007 14:30

    Q (neregistrovaný)
    Tohle je taky na zváženou, zda jsou některé stížnosti oprávněné, když tak sleduji ty story v TV, tak někteří jsou fakt magoři, co požadují od prodejců... :/
    Na druhou stranu, by zde mohl začít konečně platit kredit spokojeného dlouhodobého zákazníka.
    Mají ode mě evidovány nákupy za několik let, ale chovají se jako hovada. Vím že u prvního nákupu to není zřejmé zda to není nějaký vykuk, ale snad by mohli brát ohledy i na historii, k čemu ty počítače mají?

    Stejné je to s mobilními operátory. Nové dušičky lákají na skvělé smlouvy, proč mi automaticky nenabídnou stejné podmínky? Serou na nás, stálý platící zákazník je pro ně jen položka v účetnictví, ale nedejbože jednou nezaplatit... :(

    Pak se není čemu divit, že nakupující je jak dráb na tržišti a všechno si musí 10x prověřovat a ověřovat.
  • 9. 5. 2007 14:46

    anonymní
    bohužel nezbývá než souhlasit, přístup zejména velkých firem, teď nemyslím eshopy, ale obecně je ten, že si trvalého zákazníka neváží - zejmén a telekomunikační firmy...
  • 9. 5. 2007 15:43

    anonymní
    Ve všem souhlas, jen k tomu sídlu... Objednáváš si u firmy provozující eshop, nikoli "u internetu"... a ta firma sídlo má...:-) Když nakupuješ v prodejně v Brně, kteruo provozuje firma sídlící v Praze, také účtenkou uzavíráš nákupní smlouvu s firmou se sídlem v praze a nikoli prodejnou v Brně ani "s Brnem"...
  • 9. 5. 2007 15:47

    anonymní
    Není jejich povinností Ti vyměnit zboží, které sis vybral za peníze když je špatné ale dát Ti druhé zboží a to udělali... samozřejmě že v rámci kvality služeb je běžné, že obchod dělá nad rámec svých povinností, ale když to neudělá tak říkat o něm že je šmejd, není košér...
  • 9. 5. 2007 16:05

    Q (neregistrovaný)
    Pravda, musí mít někde fyzické sídlo, snad i prodejnu.

    Jenže, vlezu na stránky do e-shopu a tam bombastická reklama, doprava zdarma, dodávka do 24h.
    Co si o tom mám myslet, když až těsně před potvrzením objednávky na mě vybafne nějaké balné a dopravné a v případě, že zaplatím předem tak většinou čekám a čekám... :)

    Mají dát na úvodní stránku odkaz na obchodní podmínky, nejlépe formou FAQ.
    Pak se divím těm shopům, že uvádějí tak krátké dodací lhůty, myslím si, že to opravdu nejde splnit, ale dobře to vypadá, že áno pane Klobouk...
    Viz. reakce dole od obchodníka, to se dá uznat, ale takhle se opravdu většina nechová, spíš naopak.

    Já to vidím tak, že nějaký studentík chce vydělat, koupí nebo naprogramuje webové rozhraní, dá tomu hezkou grafiku, aby to lákalo od pohledu a nyní mu přijdou první objednávky a nastane problém - logistika. Nestíhá vyřizovat emaily, nestíhá papírování a znechucenost zákazníku roste.

    Podobně fungují podle mě i větší a "zavedené" obchody, najmou si brigádnice, ty to mají většinou na háku a do krabice zabalí bajvoko co jim padne pod ruku... Pořádně si nepřečtou papíry a šup s tím kurýrovi.

    Takhle nechápu digilab Mojefotky, vysloveně vždycky zaškrtnu, že dodávku chci na místní prodejnu co mám já v dosahu a oni v seznamu, je to 50/50 někdy to tam dojde a někdy to dojde poštou -> problém s doručovatelem, ráno nejsem opravdu doma, takže mě vždy čeká cesta na poštu... :)
  • 9. 5. 2007 16:14

    Jiří Macich ml.
    Záměrně jsem nebyl v článku konkrétní, protože jsem nechtěl, aby byly mé osobní zkušenosti generalizovány.
  • 9. 5. 2007 17:32

    Bilbo (neregistrovaný)
    Pokud obchazi bezna prava tak obejde i tohle ... takovemu obchodnikovi sverovat takovym zpusobem 100000 je dost riskantni - je riziko ze kdyz mu prijde prvni vracena vec, tak se zhrozi ztraty, zavre kram a zkrachuje ... a svych 100000 uz pri pomalosti nasich soudu asi neuvidis ... resp. mozna se jich dockas tak za 2-3 roky a to kdovi jestli.

    Co se tyce moznosti nasrat, tak je spis lepsi objednat dane blbosti na nejakou neexistujici adresu. Efekt je stejny (dana blbost se obchodnikovi vrati na sklad), ale obchodnik nedisponuje 100000 Kc, ktere by jinak mel :)

    Eventuelne zbozi "bez udani duvodu" vratit jeste pred zaplacenim dobirky (dobirku neplatit a rict dorucovateli ze to nechces)
  • 9. 5. 2007 18:09

    anonymní
    No,ano takhle je to přesně podle zákona, máte právo zakoupené zboží v definované lhůtě vrátit bez udání důvodu.

    Jedinou chybu v úvaze vidím v tom, proč by jste chtěl, potom co zaplatíte za balné, poštovné, dobírkovné, popřípadě ještě vystání fronty na poště, čili proč by jste chtěl pak naštvat obchodníka a bezdůvodně mu vracet zakoupené zboží. Pokud proti nemu něco mátem můžete si to vyřídit osobně.
  • 9. 5. 2007 20:35

    J (neregistrovaný)
    Znam mnohem lepsi naser, poslete nekomu idealne z ciziny 1000x 1Kc. Totiz narozdil od CR vaz to nebude stat pravdepodobne nic (teda bude, tu tisicovku) ale prijemce zaplati 1000x poplatek za prichozi platbu (bezne trebas 5Kc + 100Kc + X% za platbu ze zahranici).
  • 9. 5. 2007 22:11

    Azu (neregistrovaný)
    Co Vám budu povídat, stačí se podívat do dsikuse, skoro všechny příspěvky se v tomto obchodě točí okolo problémů s termínem dodání. Hlavně, že mají v nabídce přes 3000 produktů. Prostě přesně to o čem se tu píše.

    http://www.akva-exo.cz/diskuze/
  • 9. 5. 2007 22:25

    Pet (neregistrovaný)
    Jejich povinností je uhradit mi v souladu s občanským zákoníkem veškeré náklady spojené s reklamacemi (poštovné, cestu na poštu), což odmítli. Takže zboží mě nakonec přišlo o tisícovku dráž, než mělo - takže mě okradli.

    Soudit se kvůli tomu nebudu, ale označení ŠMEJD je pro danou situaci ještě mírné. Jedinou obranou je to, že bych si teď o Czechcomputer neopřel ani kolo, natož si něco u nich koupil.
  • 9. 5. 2007 22:33

    anonymní
    Při platbě z ciziny tu srandu zaplatíte vy, do určité částky je nutná instrukce OUR.
  • 9. 5. 2007 22:39

    anonymní
    No to pozor. Pokud se na zbozi do 6 mesicu projevi nejaka vada, podle OZ se to bere, jakoby tam byla uz od zacazku a jako zakaznik si muzete vybrat, zdali danou vec chcete opravit nebo vymenit. A pokud to neni mozne, musi vam vratit penize.
  • 10. 5. 2007 8:07

    Valheru (neregistrovaný)
    CZC nakupuji asi 8 let a za celou dobu nebyl jediny problem .Zazil jsem 1 reklamaci ktera byla vyrizena do 30dni (informovali mne o tom e-mailem protoze to bylo trochu exoticke zbozi) a pri dalsi obednavce mi neuctovali postovne.
  • 10. 5. 2007 9:56

    J (neregistrovaný)
    Na to neni treba ani soud, staci poslat doporucene pozadavek s vycislenim nakladu na sidlo fi a pripadne pozadat soud o vydani exekucniho prikazu, coz pri tehle castkach udela +- na pockani. Ovsem v tom pripade je to prijde radove draz - zaplati totiz i toho exekutora.
  • 10. 5. 2007 10:24

    stoural (neregistrovaný)
    Uprimne pochybuji, ze v OZ neco takoveho je. Ja u CC reklamoval jednu DVD mechaniku, porad mela problemy s urcitymi medii. Poslal jsem jednu, vymenili na druhou stejne znacky. Stejny problem, takze jsem pozadal o vymenu za jinou znacku. Bylo mi ihned vyhoveno. CC mi nikdy neuctoval postovne.

    Osobne pochybuji, ze vas cesta na postu a postovne vyslo celkem na 1000 Kc. Kolikrat jste jim to posilal? 10x? :o))))
  • 10. 5. 2007 10:35

    Pet (neregistrovaný)
    Z právního hlediska máte určitě pravdu. Bohužel v dané situaci je nejhorší ztráta času, kterou bych dokládal asi těžko a který bych musel vynaložit další čas a prostředky. Vyčíslení do firmy jsem poslal, na to se vykašlali. V dalším kroku bych se musel obrátit na advokáta (placenýho), aby připravil návrh na vydání platebního rozkazu... Svého času si vážím natolik, že v tomto případě se tím zabývat nebudu.

    Takže kvůli jediné reklamaci - sepsání protokolu, zabalení, cesta na poštu a zpět (počítám 1 hod + 8 km) - to je řádově 500,-. To celé 3x + 3x poštovné.

    Je potřeba, aby si to každý takhle spočítal a rozhodl se předem, jestli se mu vyplatí potenciálně ke každé u CZC výhodně zakoupené položce přidat 500,- - 1500,- nebo jestli se mu nevyplatí zaplatit na začátku kameníkovi o pár korun víc podobnými riziku se nevystavovat.

    Jinak v jiných obchodech (internetových a kamenných) jsem se s těmito problémy nesetkal. Pokud to bylo pár měsíců po nákupu, bez problémů vrátili podle mé volby (a v souladu se zákonem) peníze nebo zboží vyměnili. Je to nakonec lepší i pro obchod - pokud je zboží evidentní šmejd, je lepší ho stáhnout než riskovat nekonečný reklamace.
  • 10. 5. 2007 11:34

    anonymní
    musím zklamat, ale nemáte pravdu ani jeden... součástí rekalmace určitě není úhrada cesty na poštu nebo do bchodu, to proboha ne... to že neznáte to čím se oháníte neznamená že j eto tak jak byste si přáli...

    Exekuční příkaz... zde úplná blbost... vidět, že nevíte vůbec jak to funguje... Můžete dát žalobu, soud vydá tzv. platební příkaz, to je zcela něco jiného než exekucční příkaz, když žalovaná stran nepodá do (teď nevím 3 nebo 8 nebo 15 dnů) tzv. odpor (něco jako odvolání) tak to platí, ale když odpor podá tak nařídí normální jendání a teprve bude probíéhat celé řízení včetně dokazování... teprve po případném úspěšním soudním procesu (což v tomto případě byste asi neuspěl) dostanete Rozsudek, který je teprve po nabytí oprávní moci (když s edruhá stran neodvaolá ve lhltě) podkladem k návrhu na soud na exekuci, ten pak na Váš návrh a na Váš poplatek vydá exkuční příkaz a pověří exekutroa buď Vánmi vybraného nebo určí soud. Ten pak tepve po složení další vaší zálohy na jeho doměnu zahájí samotnou exekuci. zd eje třeba říct algoritmus výpočtu odměny exekutora,jsou to precenta z vymožení plu sdalší náklady, ale podstatné je to, žč se plníé první kapsa exekutora, přednsotně ze zákona, a až pak věšřitele. Jinými slovy jediný kdo odejde v praxi s pěnezi je exekutor, věřitel často nejenže ostrouhá, ale ještě přijd eo soudní polatky a o zálohu u exekutura... tak to funguje... řídím firmu která se prací s pohledávkami zabývá...
  • 10. 5. 2007 11:49

    stoural (neregistrovaný)
    Nezlobte se na me, ale vas prispevek je ponekud zmateny.

    Piste, ze CZC vam neuhradil naklady na reklamaci, a pak pisete, ze v jinych obchodech jste s timto pristupem nesetkal, a ze vam zbozi vymenili/vratili. Ale o tom se prece nebavime, bavime se o uhrade nakladu na reklamaci, a pochybuji, ze i v techto obchodech vam uhradili postovne + cestu.

    Pokud je tu nejaky problem, jedine v tom, ze jste CZC nenapsal, ze chcete zbozi rovnou vymenit/vratit penize.

    Jinak s temi cenami si snad delate srandu, ne? Sepsání protokolu, zabalení, cesta na poštu a zpět je radove 500 Kc plus postovne? Tak to se pak vubec nedivim, ze vam takove smyslene castky nechteli ani omylem uhradit. Ja bych s vami rovnou vyrazil dvere.
  • 10. 5. 2007 12:44

    anonymní
    přestože s Vámi nesouhlasím ohledně OZ viz výše, tak v tomto Vám dávám za pravdu a upřesnuji tento Váš komentář, že pisatel tuto částku myslel dokonce 3 krát...:-) tedy to je na trojí vyražení dvěří...:-) Dělám si srandu... ael jen to dokládá, že není vždy dobré mít zákzaníka za každou cenu... takového zákazníka raději nemít, protože z jeho pomýlencýh názorů Vám pak udělá jen negativní reklamu a to není dobře... a riskovat s ním další nákupy aby to pak opakoval? ale jak z toho ven? oficálně obchodník nemlůže odmítnou zákazníka a když by to i udělal, tak se to zase obrátí proti němu... jeidné příště říct, nezlbote se nemáme... ale také to není ideální řešení... Naštěstí toto procento zákazníků není velké a tak se s tím tak nějak počítá a když to obchdoník vycítí, raději mu dá co chce, vyjd eto levněji než negativní rekalma... problémje v otm, že toho začáínají někteří vykukové využívat a skoro s tím vyhrožují, což je špatné...
  • 10. 5. 2007 12:46

    Pet (neregistrovaný)
    Jste naprosto mimo.

    1) U ostatních obchodů se to vyřešilo napoprvé, nikdo mě nenutil ztrácet se šmejdem další čas a peníze. I v tomto případě jsem měl právo na náhradu nákladů spojených s reklamací, to jsem ale neuplatňoval, i když bych teoreticky mohl.

    2) V CZC mi odmítli uhradit i jen samotné náklady na poštovné. Ten zbytek nákladů je vyčíslení částky, na kterou mě to ve skutečnosti přišlo. Nevím jak u vás, ale můj čas je dost drahý.

    3) CZC jsem jasně napsal, že chci vrátit peníze. Co dělat nakonec se šmejdem, který po 2 měsících zdechne a který stejně nemá deklarované parametry. Peníze vrátit odmítli a místo toho mě po měsíci přišel ten šmejd vyměněný za nový. To se 3x opakovalo. A v tom je hlavní problém.
  • 10. 5. 2007 12:57

    anonymní
    napište zde celé své jméno a adresu a budete mít problém kde nakupovat :-) Váš čas je drahý... hmm... to neznamená že máte právo na jeho proplacení... možná by bylo lépe nekupovat levné šmejdy, ale investovat do prvotřídní kvality a ušetřit si pak ten drahý čas... jasně, že fungovat dle toho jak je prezentováno má vše... ale vaše logika drahého času... nezlobte se, ale nabízím Vám tip: výběr produktu také zabere nějaký čas, že? Co tak ten čas strávený nad výberem produtku obchodníkovi naúčtovat a odečíst od ceny výrobku? Někdy by to třeba dopadlo i tak, že by Vám prodejce dal zboží zadarmo a ještě by Vám musel připlati za Vaši časovou ztrátu při výběru... Milí pane, obávám se, že vaše pojetí nároků není to pravé ořechové... a že v práci, kterou sew živíte, také při reklamcích na vaši práci či služby neproplácíte druhé straně jejich čas...
  • 10. 5. 2007 12:58

    Pet (neregistrovaný)
    Aho, pokud s zákazník u obchodníka šmejd a obchodník není schopen v souladu se zákonem vyřídit reklamaci, tak je to vlastně vina zákazníka-potížisty. A myslet si, že se takový zákazník objeví u stejného obchodníka ještě jednou? Ha-ha - toho nebude potřeba ani odmítat.

    Jinak to CZC je opravdu naštěstí výjimka. Přes internet jsem za poslední roky utratil už hezkých pár set tisíc a tohle byl s reklamacemi jediný problém. Ono i těch reklamací bylo minimálně a všechny se rychle vyřešily.
  • 10. 5. 2007 13:00

    stoural (neregistrovaný)
    Ano, bod 2 je spatne, CC se mel zachovat jinak. Ovsem, vas cas (coz je neuveritelne relativni polozka) proste nelze uhradit. Mel jste se o to starat ve volnem case. Aproto, pokud je vas tak drahy, proc jste ztracel cas pozadovanim vraceni par stovek, resp. proc ztracite vas cas psanim prispevků na Lupu? Vase komentare zde vas musely vyjit na peknych par tisich...

    3) Tak jste zbozi nemel prebirat a mel trvat na svem. Ja byl ve stejne situaci. Zbozi mi napoprve vymenili, a kdyz se v tomto novem zarizeni projevila stejna vada (byla to DVDRW mechanika, ktera male problem cist ORIGINALNI DVD FILMY), slusne jsem je poprosil za vymenu za jiny typ, a rovnou jsem si napsal o jaky. Bylo mi okamzite vyhoveno.
  • 10. 5. 2007 13:05

    anonymní
    raujete na můj příspěvek k Vašemu (sídlo) ... Jsme rád, že jste uznal....

    Jinak v ostatním mát zcela naprostou pravdu, ale jinak Ty lhůty stíhat jdou, pokud dodavatelé i dopravci fungují tak jak mají či je domluveno... někdy se samozřejmě může stát zpoždění, ale mělo by být vyjímečné a následovat omlouva, vysvětlení a případně nějaké forma bolestného, dárek, pozornost, nepočítání příštího poštovného apod, (dle důležitosti a velikosti problému) pro dobré vztahy, alepsoň my to tak děláme pokud se někdy zpozdíme...nutno říct, že těch pár občasných zpoždění nebylo nikd ynaší vinou, ale dopravcem apod., ale chápu že zákazníka to nezajímá...
  • 10. 5. 2007 13:16

    Pet (neregistrovaný)
    Berte to tak, že má ztráta čas na tuhle diskusi je investicí do budoucnosti: třeba to ušetří čas někomu jinému nebo to přispěje ke kultivaci podnikatelského prostředí, a tím přinese užitek nepřímo třeba i mně.

    Ten váš druhý odstavec předpokládá na druhé straně alespoň minimální vstřícnost nebo nakonec i špetku zdravého rozumu, aby se záležitost rychle vyřešila pro obě strany přijatelným kompromisem. Vy jste se na takového člověka narazil, já ne.
  • 10. 5. 2007 13:22

    Pet (neregistrovaný)
    To je všechno jasný. Ale než jim přijde obsílka, musel bych se já zabývat s právníkem. Pokud se jedná o věc za 50 kKč, je to řešení, pokud věc za 3 kKč - je to pro poškozeného krajně nevýhodný. Nejdůležitější je prevence a do podobných situací se nedostávat, i když někdy se to stane.

    Z těch 15 kKč, který to stálo firmu, se určitě napakoval advokát, soud, možná exekutor... Poškozený dostal zpátky svých 500,-. Vývody ať si udělá každý sám.
  • 10. 5. 2007 13:30

    anonymní
    ehm...vidím, že problém bude jinde, ve vašem chápání, nic ve zlém... ale vkládáte mi obrazně do úst něco jsem neřekl... nnikoli, zákzaník co chce reklamovat není potížista, to jsem neřekl, obhcodník je povinne vyřídit reklamaci dle zákona to jistě... ale vyřízení dle zákona není to co za ni považujete Vy... tedy náhrada cesty na poštu a času stráveného s balením zboží apod... viz můj příspěvek tuším níže... to není obchodníkova povinnost!!! a pokud to po něm neoprávněně požadujete a ješt ěmu špiníte jméno, pak jste objektivně potížista...(myslím to obecně, neznám podrobnosti, vycházím z otho co zde uvídíte)

    Nepochopil jste podstatu mé mírně nadsázkové reakce ohledně zvěřejnění jména s adresou - nebylo mylšeno pro obchodníka u kterého bystě někdy nakupoval znovu, ale varovat ty ostatní obchodníky před vámi... tak to bnylo myšleno... jestli jste ani tohle nepochopil, pak byste se měl opravdu nad sebou zamyslet a zda není problém u Vás... al ejak říkám, neznám detaily, nenchio hodnotit ani soudit, jen vycházím z otho co naznačujete a jak to na mne působí... Za to že výrobek je vadný ovchodník nemůže a věřte, že on je ten poslední co něco podobného chce.... ale aby kvůli tomu měl platit co vy si namanete, to opravdu naštstí nemusí...
  • 10. 5. 2007 13:36

    stoural (neregistrovaný)
    No jako zakaznika me to fakt nezajima. Loni pred vanoci jsem objednaval nejaky NB za 30 tisic v obchode, ktery deklaroval, ze jej mam skladem. NB jsem potreboval dorucit do 5 pracovnich dnu (coz jsem taky napsal do objednavky), a kdyz mi dany shop napsal az na treti den, ze dany NB nemaji skladem, nejake pripadne bolestne je mi uplne ukradene!

    Hned jsem NB objednal jinde, sice o 500 Kc draze, ale nemeli problem s tim jej dodat v terminu (zbyvaly 3 dny).

    Takze, ano - dany obchod me presvedcil k objednavce, kterou mel skladem. Objednal jsem ji tedy u nej, a nikoliv u jinych, ktere deklarovaly, ze skladem neni. Jenze meli smulu v tom, ze jsem NB skutecne potreboval HNED, a kdyz se priznali k lzivym informacim, objednavku jsem zrusil a pro priste vim, kde NENAKUPOVAT.

    Od te doby jsem mimochodem nakoupil spoustu dalsich NB a pocitacu pro zname...
  • 10. 5. 2007 13:43

    anonymní
    popravuji předchozí příspěvek, myslel jsem že reagujete na ten níže o svěřejnění jména s adresou... ale však vy si ho jistě nejdete...:-) Nemyslím to špatně... jen se snažím vtipem Vás uvést do raiconálního uvažování...
  • 10. 5. 2007 14:03

    anonymní
    Asi jste nečetl některé mé příspěvky zde, bohužel vystupuji zde jako neregistrovaný a beze jména, což asi pro tyto účely změním, aby bylo lépe dohledatelné... 5 dnů je doba, za kterou se dá stihnout vyřídit i zboží, které skladem eshop nemá někdy i dvakrát, pokud vše funguje tak jak má... od některých dodavatelů v našem eshopu jsme schopni zboží dodat do 48 hodin do objednání až k zákazníkovi a to ho nemáme skladem, takže info tom zda zboží je v době objenávky v místě (skladu) A či B je naprasto nicneříkající údaj, vše je jen o schopnopsti obchodníka zboží dodat v dohonutém či deklarovaném termínu, já psal o zpoždění 1-2 dny, které se tak vleze do těch 5 dnů ještě s jednodenní rezervou... ale většina zákazníků netlačí "na pilu" s termíny... jen třeba před vánoci či svátky-dovolené apod... Také jsem NEPSAL nic o tom, že by snad eshop měl zájkazníkům lhát proboha, na to jste došel jak??? Případní zpoždění které jsem zmiňoval bylo způsobení buď dodavatelem nebo dopravcem (1-2 dny) a to že zboží skladem není a že objendáváme o tom naše zákazníky informujeme, stejně jako o předpokládaném termínu doručení... Probléme podobných diskusí hje to, že ldié reafují na někoho a opírají se do nečeho co ten dotyčný nepsal...

    Dodají Vám později? Špatné, důvody nezajímají, OK. Ale vyvozovat z toho, že tam příště nenakoupím a že mi lžou, to je dětinské. Neexistuje eshop, který by se nikdy nezpozdil. To se prostě v té záplavě někdy stane, ne eshopu, ale doprvcům, kteří dodají později. to obchod nemá šanci ovlivnit. Ale kvůli tomu není špatný eshop proboha... Může tisíckrtá dodát bleskově a pak se jednou zpozdí (vinou dopravce) a Vy ho budete hned z ato špinit, že Vám lžou a že jsou to lajdáci apod???? A pak budete nakupovat pokaždé jinde, protože to se stát může každému...
  • 10. 5. 2007 14:15

    LK (neregistrovaný)
    Neexistuje eshop, který by se nikdy nezpozdil. To se prostě v té záplavě někdy stane, ne eshopu, ale doprvcům, kteří dodají později.

    Zaprvé - pokud někdo uvádí něco skladem a skladem to nemá, lže. U lhářů nekupuju už z principu. Tečka.
    Zadruhé - pokud se stane něco uvedeného, například že slíbí doručení do druhého dne a ono to nedojde, slušná firma se omluví a zákazníka za jeho poškození (byť nefinančního charakteru) nějak odškodní. Přidá k zásilce drobnost, nenaúčtuje si dopravné apod. Prostě DÁ NAJEVO, že udělali chybu, zákazníka poškodili a že jim to vadí. Sprostý ignorant vám vynadá, co ho prudíte, když skladem to nemá stejně nikdo a že chybu může udělat každej.

    Ano, chybu může udělat každej, ale pro mně je podstatné, jak se dotyčná firma k chybě postaví.
  • 10. 5. 2007 14:21

    A (neregistrovaný)
    začal jsem používat označení A místo ononymního uživatele...

    ad kultivace prostředí... zksute začít u sebe

    ad pomůženěkomu do budoucna... především obchodníkům, aby na podobné potížisty byli velmi obezřetní a raději s Vámi do bochdního vztahu nevstupovali...

    Stašne se toti pletete v té platbě vašeho času apod. Již jsem to zde uváděl vícekrát, tak ještě jenou přímo pro Vás abych udělal TEČKU za Vašimi ZCESTNÝMI myšlenkami:

    V reklamačních podmínkách i zákoně je, že místem reklamace je prodejna nebo sídlo prodejce, z čehož plyne, že doprava do tohoto místa i čas s tím spojený v režii REKLAMUJÍCÍHO!!! Tedy na to nemáte právo. Nezbytné náklady dle OZ nejsou Váš čas!!! To je podstata. Na dopravu na poštu či obchodu ani čas nemáte nárok ani omylem!!! J edobré si přečíst i výklady zákonů a také jiné zákony které s tím soouvisí a n jen dva řádky vtrhnout z kontextu a ještě si je špatně vyložit...
  • 10. 5. 2007 14:30

    LK (neregistrovaný)
    Evidentně to tak jednoznačné, jak prezentujete, nebude...
    http://www.qmagazin.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=2230&Itemid=43

    http://www.spotrebitele.info/clanek.shtml?x=824329
    (zde zvláště doporučuji větu "nárok požadovat po prodejci úhradu nutných nákladů, které mu vznikly při reklamaci zboží. Typicky se jedná o náklady na vyhotovení znaleckého posudku, cenu montáže, pokud byla potřebná, poštovné a cestovné aj."
  • 10. 5. 2007 14:50

    stoural (neregistrovaný)
    Pochopte, ze tady se nejedna o nejake zpozdeni. V mem pripade se jedna o to, ze obchod nabizel neco, co vubec nemel na sklade. Je to take horsi o skutecnost, ze dane zbozi nebyl schopen vubec zajistit! Pro me je takovy obchod podvodnik, a nic jineho.
  • 10. 5. 2007 15:13

    anonymní
    naopak,jen mi to dává za pravdu v tom, že v případě PC součástky na žánou dopravu na poštu ani náhradu času zákonný nárok nemá, na poštovné ano, ale to je asi tak všechno v daném případě... nebylo sporu o ceně NUTNÉ dopravy a ostatních NUTNĆH nákladech, ale to dle českých zákonů není cesta na poštu ani náharda času...
  • 10. 5. 2007 15:15

    anonymní
    narozdíl od Vás zákony znám a dobře, ale i znám výklady zákonů a hlavně praxi soudů u nás v těchto věcech...
  • 10. 5. 2007 15:27

    anonymní
    Ale přesně to samé na co reagujete jsem přece psal také...:-) Je třeba pořádně číst... NElhat, být seriozní, pokud problém, postavit se čelem, omluva, kompenzace apod. A jak sám píšete,často nemusí být finanční ani hmotná, lidé potěší spiše princip, že to druhá stran uzná...
  • 10. 5. 2007 15:45

    LK (neregistrovaný)
    Jenže ten člověk psal o tom, že uváděli na webu lživé informace a trvalo jim několik dní, než to přiznali. A že tam proto už nakupovat nebude (nedivím se mu, sám mám na černé listině řadu e-shopů, ke kterým nepáchnu).

    Vy na to píšete "Ale vyvozovat z toho, že tam příště nenakoupím a že mi lžou, to je dětinské. Neexistuje eshop, který by se nikdy nezpozdil". Pokud jsem si všiml, tak oni nejen lhali, ale ani se k situaci nějak čelem nepostavili, takže bych řekl, že štouralovo chování je jediné racionální a rozhodně ne "dětinské".
  • 10. 5. 2007 21:35

    anonymní
    pak jst eměl reagovat ale na šťourala, ale nikoli na mne :-) protože já psal v podstatě to samé co Vy :-)
  • 10. 5. 2007 21:39

    anonymní
    je třeba rozlišovat:

    a) když obchod nabízí něco co nemá a netvrdí, že to má, pak se nic špatného neděje, naopak je standarndí situace, omýlám tu pořád dokola, že zboží jako eshop mít nemusím, přesto u Vás jako zákazníka může být do 48 hodin

    b) pokud zboží neměli a tvrdili, že mají "Skladem" aby Vás nalákali, pak je to samozřejmě špatně, ale i zde pokud by termín dodželi, tak Vy se nedozvíte a nemá to na nic vliv až na etiku samozřejmě... což se zejvně nestalo, ppak je jejich jendání samozřejmě špatné... v tom samozřemě naprostý souhlas :-)
  • 11. 5. 2007 6:31

    LK (neregistrovaný)
    Člověče, vám chybí schopnost pochopit psaný text. Reagoval jsem na VÁŠ příspěvek, kde kritiku e-shopu pro lži a výmluvy ze strany Štourala hodnotíte (dle mně chybně) jako dětinskou, protože je to u e-shopů normální, že mívají podobné problémy.
  • 11. 5. 2007 10:27

    anonymní
    ad dodaci lhuty. Na netu je sice treba uvedeno dodani do 5 pracovnich dnu, ale co udelate kdyz vam ho vyhradni dodavatel nedoda? Nezbyde nez ho objednat znovu a znovu dokud ho nema a pak to treba trva 14 dni nez se zbozi muze poslat. S tim clovek nic neudela. A nekdy se i stane ze proste to zbozi uz vyradil dovozce z katalogu a uz nikdy nebude, takze milej zakaznik ma smulu a obchodnik s tim neudela zhola nic:-) Takze reci o podvodnicich zde moc neplati, nebo aspon ne u vetsiny. Tot z mych zkusenosti, provozuji e-shop s chovatelskymi potrebami.
  • 11. 5. 2007 11:44

    anonymní
    ve vší úctě chápání máte špatné Vy... nic podobného v otm kontextu jaký mi "vkládáte do úst" jsem nepsal... vytrhl jste něco z mého kontextu a pak to samozřejmě dává jiný význam... já psal, že lhaní je ŠPATNÉ, ale že se někdy stane i seriozním obchodům, že se prsotě o 1-2 ndy zpozdí třeba vinou dopravce což eshop neovlivní, naučte se prosím čáíst a myslet...
  • 11. 5. 2007 11:48

    anonymní
    absolutní souhlas... viz médlohé příéspěvky zde... celkem mne děsé uvažování nemalé části lidí, že to že eshop něco nemá je něco špatného a eshop je tak viděn jako podvodník... asi se těmto lidem nikd ynestalo, že přisli večer do samošky a rohlíky, které byly ráno v letáku v akci již byly večer vyprodané...:-) Je sand obchod podvodník??? :-)
  • 11. 5. 2007 12:04

    anonymní
    patrně si myslíte, jak jste tím na eshopy vyhrál, ale věřte, že i pro ně je to naopak plus, když ví, že máte zájem jen do určité doby, alespoň pak nemusí tolik riskovat to, že jim to vrátíe či nepřeveznmete, když by Vám to měli dodat později než vy považujete za přiměřené...:-) prsotě když by to nestihli, Vám to oznámí a oba víte na čem jste... Doba, která je pro někoho přijatelná totiž pro jiného být nemusí, eshop není vědma...:-) Ono jsou i zákazníci, kterým řeknete že jim to přijde třeba ve čtvrtek, oni řeknou super, kdykoli během čtvrtek je to OK, ale pak Vám již během středy volají, kde zboží je? Když jim asertivně a trpělivě vysvětlíte, že čtvrtek bude teprve zítra a že jste domluveni na čtvrtku během dne, opět řeknou OK, v pohodě, aby pak volali znovu v ten čtvrte,ale již třeba v 9 hodin ráno, že tedy kde to zboží vázne... Opět asertvině a trpělivě vysvětlíte, že to během toho dne dostnaou, a že tak jste se přece domluvili při objednávce a znovu i včera, tedy že žádné zpoždění nenastalo a nenastane a že to během dne dorazí, zcela přesně tak jak to bylo domluveno... A na to, že ho to "posunování" nebaví a že to tedy nevezme a udělá Vám špatnoou reklamu apod... Přitom přesně to slíbíte i dodržíte a zboží opravud odrazí třeba hodinu po tomto rozhovoru... I takoví lidé jsou... A takoví lidé často pak píší do diskusí jak stašně jsou nespokojeni, přitom si neuvědomí, že problém je v nich, když si nepamatují domluvy či neumí číst e-amily... Takový zákazník pak udělá víc škody než užitku... Naštěstí jich není mnoho, ale najdou se... problém je, že takoví lidé mají potřebu své nesoudné a nmepravdivé závěry ventilovat daleko častěji než spokojení zákazníci...
  • 11. 5. 2007 12:15

    anonymní
    milí pane... vy máte opravdu naivní názory, když si myslíte, že se někdo kvůli Vaší reklamaci za 500 bude po nějaké takové dopise, který každému podnikateli, který již z praxe ví jak fungují soudy, vyvolá tak maximálně psměv na tváři,ptát právníka co a jak... to že Vám to pětistovku pošle je jeho racionalita, že ví, že ikdyž pravdu nmeáte, je lepší pro něj zapatit 500 a mít klid než nějakéhjío nespokojeného zákazníka, který ho bude ač neprávem třeba pomlouvat... vy si totiž zákon vykládaáte zcela podle svých představ, ale tak tonaštěstí nefunguje...

    Vaše formulace: "veškeré náklady"
    zákon: "veškeré NEZBYTNĚ NUTNÉ náklady"

    a za nezbytně nutné náklady, nejde považovat Váš plat v práci a ještě cenu benzínu a nevím co ještě proboha... opravdu neexistuje levnější a snažší cesta jak zboží doručit apod.? viďte že exiastuje... tedy to NENÍ NEzbytné... Je fakt zarážející, že čím méně je člověk erudovaný v nějaké probleamtice, tím spíše se snažíé světu vnutit svou verzi domnáívajíce se že js správná...
  • 11. 5. 2007 15:36

    anonymní
    Mily Azu, asi si cetl jen prvni stranku. Ano tam je tech dotazu opravdu dost. Ale neni to na strane toho e-shopu. Mozna si nekdy pochytil ze Ceska Posta se stehuje do nove 'supermopderni' centraly. To je problem proc nektere baliky treba nedojdou ani do 10 dnu, pritom posta garantuje dodani do 2 pracovnich dnu. Posta proste nezvladla presun do nove cetraly a baliky se zpozduji, a to se tyka cele jizni moravy a problem s tim maji vsechny obchody. A opet obchodnici at delaji co delaji, urychlit dodani nemuzou. Pak se lidem muze zdat ze ten ci onen obchod ma nekvalitni sluzby, ale pravda je trochu jinde a to prave lidi nevi. Dalsi 'chytraci' si mysli ze obchodnici maji vsechno zbozi co uvadeji na netu na sklade. To je velkej omyl, predstavte si ze byste meli zbozi v hodnote nekolika milionu? Je to realny? Ano to co se casto prodava muzou mit v zasobe a treba hned druhy den poslat zakaznikovi, ale v drtive vetsine objednane zbozi na sklade neni. A jeste jedna vec k te diskuzi. Proc by tam clovek psal ze je spokojen? Je logicky ze se tam budou objevovat ruzny problemy a podobny.

    S jistotou muzu potvrdit ze 90% vsech objednavek je doruceno z nasi strany do 5 pracovnich dni, to ze na poste to lezi par dni ne to nejakej noob odveze to bohuzel vec se kterou nic nenadelame.
  • 11. 5. 2007 15:58

    anonymní
    jako provozovatel eshopu se mohu jen připojit... ne přímo k Vaší situaci, neznám, nevím... ale obecně ke zpoždění přepravci a k tomu, že nesmysl a nemožné mít vše skladem a hlavně zbytečné v dnešné době logistiky... Nebyly by to miliony, to by bylo ještě v pohodě, ale i nějaké třeba sportovní třeb alyžařské speciálky by to bylo řádově desítky a stvoky milionů... Snad si zákazníci nemyslí, že jeden lyžařský eshop takové množství na území ČR prodá... a to nemluvím o elektronice, kde to je ještě horší a navíc ceny stále padají atd atd... Je smutné, že spousta lidíé ještě nechápe rozdílnos eshopů a kamenného, přitom si ani nemusí konkurovat, ale vzájmeně doplňovat... kamenný nikdy nemůže nabídnout takový sortimnet jako eshop, a eshop zase nemůže doručit zboží do pár sekund jako zaplacení v kamenném obchodě... prsotě kdo chce hne a ošahat, jde do koamnného... kdo chce něco co v kamenném nesežene nebo ci chce lépe vybrat alépe poradit a nevadí mu nějaké 2 - 4 dny dodání, zvlášť když často ušetří jak peníze, tak čas, jde do eshopu... jak prosté... Ale nakupovat v eshopu a nadávat že to je jiné v kammeném je stejná hloupost jako kamennému obchodníkovi nadávat za to, že má oproti eshopu malý výběr... Že by lidé nepřemýšleli??? :-)
  • 13. 5. 2007 22:30

    LK (neregistrovaný)
    Myslet umím velmi dobře a čáíst neumím a ani jsem to nikdy nepotřeboval.
    Protože opravdu nechápete souslednost a příčinu a následek,
    zkopíruji vám to sem přesně v kontextu, oprostím to od nepodstatných věcí:
    stoural:
    Takze, ano - dany obchod me presvedcil k objednavce, kterou mel skladem. Objednal jsem ji tedy u nej, a nikoliv u jinych, ktere deklarovaly, ze skladem neni. Jenze meli smulu v tom, ze jsem NB skutecne potreboval HNED, a kdyz se priznali k lzivym informacim, objednavku jsem zrusil a pro priste vim, kde NENAKUPOVAT.

    Vase reakce na výše uvedený příspěvek:
    Dodají Vám později? Špatné, důvody nezajímají, OK. Ale vyvozovat z toho, že tam příště nenakoupím a že mi lžou, to je dětinské.

    Proto tvrdím, že jste úplně mimo. Ostatně i kdyby se to zpozdilo jen vinou dopravce, je to opět problém e-shopu, že si dopravce vybral nespolehlivého. Vaše argumentace mi přijde podobná, jako mi jeden majitel restaurace vysvětloval, proč ještě ve 12 neměli otevříno, když jsme tam přišli na oběd, ačkoliv mají mít od 11. "Za to já pane nemůžu, mám nespolehlivé zaměstnance, oni přišli ten den pozdě.". Nějak pánovi uniklo, že ty zaměstnance si vybíral on a je jeho špatnou vizitkou, že zvolil nespolehlivé. Zákazníka ve mně ztratil a ještě se ztrapnil.
  • 13. 5. 2007 23:10

    karel (neregistrovaný)
    Ano, máet pravdu. Některé zákazníky je opravdu lepší přenechat konkurenci. :-)
  • 14. 5. 2007 8:29

    Aleš (neregistrovaný)
    No průběh reklamace, dohadování s dodavatelem a ještě tahle diskuse.. to člověka fakt rozraicuje
    Sorry, ale musel jsem :-)
  • 14. 5. 2007 13:16

    anonymní
    Milý pane, bohužel mimo jste úplně Vy, otázkou zda záměrně nebo z lenosti či přehlídnutí... přesně jak jsem psal, vytrháváte z kontextu a kopírujete jen část jednoho odstavce, kterému jednak jeden odstavec předchází a také tomu co kopírujete něco následuje... bohužel obojí jaksi přehlížíte... a to co přehlížíte nejsou věci nepodstatné, ale právě podstatrné pro význam toho co jsem psal... máte problém pochopit podstatu textu (vysvětleno v závěru tohto příspěvku)...

    A to k čemu přirovnáváte mou rekaci to je absolutně irelevatní a demamgogické... to že mezi tím nevidíte rozdíl, je jen ukázkou, nezlobte se, vašeho omezeného či zaujatého uvažování... zkuísm vysvětlit, ikdyž si nedělám iluzi, že pochopíte... Váš příklad se týká zaměstnanců té firmy, na kterou si stěžujete, kdežto řidič dopravní firmy NENÍ zaměstanec eshopu, to je jeden z podstatných rozdílů, další je např. ten, že zaměstnanec je přímo podřízen firmě, kdežto dopravce sice jiným způsobem ale také zadavatelei tedy eshopu, ale rozdíl je v otm, že jen jendomu zadavatelei jako zaměstnanec, ale denně cca 100 zadavatelům na jedné trase řidiče při rozvozu zboží... čili když se požadevek zadavetele třeba č. 23 vlivem dopravní zácpy vyvolené nehodou cizího auta, skříží s požadavkem zadavetle č. 45 a dopravce může uspokojit dle svých závazklů jen jendoho z těchto dvou, tak můžete dělat i stojky, ale čas nezastavíte, aby to mohlo být dodáno oběma ve stejný den...

    Shrnu to co jsem psal dříve jinými slovy, aby jste měl jasno (snad)i Vy:
    Já psal: Když eshop deklaruje že pošle v den A a mělo by dojít dle povinností dopravce v den A+1, a eshop skutečně v den A odešle (tedy přesně tak jak řekl) a i tisíckrát se v den A+1 doručí, ale v tisíciprvním případě, přestože eshop odešle opět v den A, ale doručí se v den A+2 nebo A+3 místo A+1, a je to způsobenou chybou dopravce, tak eshop, byť ho to štve ještě víc než zákazníka, tak s tím nic neudělá ani z za to nemůže ani z otho neplyne, že by zákazníku lhal v otm, že zboží má/nemá... to je to co jsem tím chtěl říct.. tedy nadávat v takovém příppadě na eshop a ještě ho zatratit je dětinské, to jsem řekl, ano! ALe z jiných důvodů, než které mi vkládáte "do úst"!!! Argumety typu špatný výběr dopravce jsou v realitě bohžel zcela zcestné a naivní, NIKDY dopředu nemůžete vědět, že se ten který dopravcce nikdy nezpozdí či nesplete... KAŽDÝ DOPRAVCE, (to slovo KAŽDÝ podtrhuji!!!) z těch milionů přepravených balíčků se někdy zpozdí, udělá chybu apod. (zácpy, objíždky, sníh v zimě, havárie...) poštu nevyjímaje... toto NIKDY NIKDO NEOVLIVNÍ... Eshop se Vám za to může leda dodatečně omluvit a nabídnout případně nějakou kompenzaci, byť to nemohl ovlinit (ikdyž i to je na pro eshop na zváženou, protože český zákazník nezvyklý na seriozní jednání si hned "odvodí" něco ve stylu: "Aha, oni se mne omlouvají i mne něco za to nabízí, tedy to asi jejich chyba byla, když mi něco nabízejí, a tedy mi lžou podruhé darebáci, no ne?"), ale tvrzení že jde o špatný eshop z toho nevyplívá... Prostě autobus či letadlo kterým cestujete by také neměli mít nikdy poruchu, neměl(o) by mít havárii apod, přesto se to stává a jd eo lidksé životy... neříkám že to je dobře proboha, jen to, že to minimalizovat do "nuly" prostě nejde... Tedy létá se dál, jezdí dál, také nejdete do Paříže pešky nebo do ameriky neplavete kraulem... Prostě buď sedíte doma nebo to risknete a eliminujete výběrem dopravce alespoňpotenciálně riziko a přejete si že vám se to snad nestane a že to přežijete... V pdopbné situaci je eshop... kdyby chtěl toto eliminovat na nulu, nemohl by existovat...
  • 14. 5. 2007 13:23

    anonymní
    ale já přece souhlasím v tom, že eshop musí správně fungovat tak jak má dle zákonů i požadvaků zákzaníka, to je přece neodiskutovatelné... jen jde o to, že ne vždy přání či doměnka zákazníka = jeho nárok. A pak je na eshopu, zda a do jaké míry své povinnosti rozšíří o nepovinné vyjití vstříc zákazníkovi s ohledem na spoustu skutečností... to bylo smyslem mých komentářů zde... bohužel zákazník mající "rudo" před očima čte každé druhé slovo a tak to pochopí často zcela opačně...:-)) Takže omlouvat se vůbec nemusíte, nemáte za co...:-)
  • 14. 5. 2007 13:30

    anonymní
    chápu ironii, ale já to myslel bez ironie a to tak, že se občas vyskytne typ zákzaníka, který už z podstaty nebude nikdy spokojený i kdybyste mu snelsi modré z nebe, často se hádá apod. (jisté procento lidí je prostě hádavých a má rádo komplikace, to je vk žadém oboru lidské činnosti)... čili takový zákazník Vám udělá jen špatnou reklamu byť pro něj uděláte první poslední a tedy je ho lépe přenechat konkureci (trochu vypočítavě) aby uškodil konkurenci a ne vám...:-)
  • 14. 5. 2007 14:01

    LK (neregistrovaný)
    Pokud "vytrhávám z kontextu" a "jsem mimo", buďte tak laskav a uvedťe mně do reality, na co jste reagoval větou: "Dodají Vám později? Špatné, důvody nezajímají, OK. Ale vyvozovat z toho, že tam příště nenakoupím a že mi lžou, to je dětinské.". Opravdu by mě to zajímalo, protože jediné, na čem si v inkriminovaném vlákně stoural stěžuje, je lživé jednání eshopu (máme skladem, i když to tak není).

    Ohledně dopravy - vám stále a pořád uniká jedno, i když to opakuju v každém druhém příspěvku. Zkusím to ještě jednou a naposledy: NENÍ PROBLÉM, KDYŽ NĚKDO UDĚLÁ CHYBU, ALE JAK SE K NÍ POSTAVÍ. To je celá podstata problému. Ano, jsou lidé, kteří nejsou ochotni připustit, že chyby se stávají. O takové zákazníky předpokládám opravdu nikdo nestojí.

    Ale mám dojem, že se tady vlamujete do otevřených dveří. Snad nikdo si tu v diskuzi (a že má hodně příspěvků) nestěžoval, že e-shop sliboval "doručíme pozítří", vinou dopravce to doručil později a proto že je e-shop lhář a všichni by se mu měli vyhýbat. Co jsem si všiml, tak všem tu vadí to samé, co mně - slibují něco, co nemohou splnit (nejčastěji slibují, že mají skladem zboží, které prostě skladem nemají). Docela by mě zajímalo, z čeho jste získal dojem, že tu někdo očekává NEOMYLNÝ e-shop s NEOMYLNÝM dopravcem.
  • 14. 5. 2007 15:32

    anonymní
    Výborně, konečně má Váš příspěvek hlavu a patu :-) a reaguje věcně. Budu tedy také:

    ad první odstavec... myslím, že vše co se ptáte jsem vysvětlil v předchozím příspěvku ještě před Vaší otázkou. Snad jen doplním: ano máte pravdu že Šťoural psal jen o lhaní skladem a neskladem,... A já psal ž elhát s enemá a že v otm má pravdu... ale to co jsem psál dál, jsem NEvyvozoval jen z příspěvku Šťourala, ale obecně z celého vlákna, kterého se Šťoural účastní a také na Vaši reakci, kdy jste doměnku mémo vyvození od Šťourala začal používat a také jsem to vyvodil z 5mnoha příspěvků zde ve stylu dodají pozdě = lhali...

    ad druhý odstavec: zde v podstatě souhlas, snad jen že přestože zástupce eshopu si dovolím zd ebýt proto eshopům ještě tvrdší než Vy - překvapující co? :-) - o popravil bycch formulaci, že i o takové zákzaníky eshop stojí, zákazník neneí povinnen nic připouště, on jde nakupovat, ale "nepřipuštění" a pomlouvání druhých na základě svého "nepřipouštění" je orzdíl, tedy že v kurzu nejsou jen zákzaníci, kteří o eshopu negativně hovoří, byť by měli negativně hovořit o dopravci či obecně o podstatě problému a ne eshop opužít jako terč k vylití svých PRÁVEM nabutých negativních emocí... Ale v otm se mnou jistě souhlasit budete, jen jste asi chtěl být stručnější...

    ad třetí dostavec: právě na to si tu lidé stěžují nejčastěji repsektivne nestěžují, ale tyto závěry z pozdní dopravy lidé často vyvozují... a věty typu "pozdě mi dodali, důvody mne nezajímají, příště nanakoupím" to jen dokazují... a jak jsem psal, jsou i lidé, se kterými se domluvíte že jim to dojde ve čtvrtek, oni ve středu volají a již jsou nepříjmení, že kde mají zboží, přestože ještě termín doručení nenastal a už o Vás začínají mluvit negativně... naštěstí jsou to vyjímky, ale pořádně znepříjmení seriozní a s láskou vykonávanou práci...

    Závěr: nechci donekonečna polemizovat v tom co kdo řekl a jak to kdo pochopil apod... Jsem rád za Vaši poslední reakci, ukázala, že v otm jak by to mělo fungovat a to jak ze strany eshopu tak ze strany zákzaníka se shoneme, dokonce já sám jsem ještě přísnější na sebe (eshop) :-) ale to považuji za správné... náš eshop i já osobně se totiž na prácio eshopů snažím(e) dívat stále očima zákazníka... nicméně asertivně sdělit pravdu, byť to stále ještě dnes není populární považuji za správné a výhodu budoucna...
  • 14. 5. 2007 18:10

    adam (neregistrovaný)
    Jako zákazník s online nákupy jsem problém nikdy neměl,pouze dodací doba většinou byla delší.Jako majitel internetového obchodu,z určitým procentem zákazníků problémy mám.Asi 10%objednaného zboží je nevyzvednuto.To je jen za poštovné 130kč x X nevyzvednutých zásilek.Pokud chci mít širokou nabídku, tj. asi 7000 položek,není v silách normálního obchodníka mít tak obrovské skladové prostory a desítky milionů ve zboží.Jelikož je zboží podstatně levnější, má zákazník možnost výběru.Koupit zboží v kameném obchodě dražší,nebo několik dnů počkat na zboží levnější.
  • 14. 5. 2007 18:12

    adam (neregistrovaný)
    Jako zákazník s online nákupy jsem problém nikdy neměl,pouze dodací doba většinou byla delší.Jako majitel internetového obchodu,z určitým procentem zákazníků problémy mám.Asi 10%objednaného zboží je nevyzvednuto.To je jen za poštovné 130kč x X nevyzvednutých zásilek.Pokud chci mít širokou nabídku, tj. asi 7000 položek,není v silách normálního obchodníka mít tak obrovské skladové prostory a desítky milionů ve zboží.Jelikož je zboží podstatně levnější, má zákazník možnost výběru.Koupit zboží v kameném obchodě dražší,nebo několik dnů počkat na zboží levnější.
  • 10. 5. 2007 11:50

    stoural (neregistrovaný)
    Musim bohuzel zklamat ja vas. V OZ je jasne napsano, ze mate narok na uhradu nezbytnych nakladu spojenych s reklamaci.
  • 10. 5. 2007 12:33

    anonymní
    je mi líto, jak jsem psal, to že nerozumíte výkladu zákona a vykládáte si jej dle svého přání bohuřžel pro Vás neznamená, že bystě měl pravdu... cesta na poštu nebo obchodu Vám soud v ČR jako nezbytnou položku v žádném případě neuzná... je mi líto...
  • 10. 5. 2007 12:55

    stoural (neregistrovaný)
    Je mi lito, ze vykladu zakona naopak nerozumite vy. Nikde jste netvrdil, ze cesta na poštu nebo obchodu je nezbytna polozka. Tvrdil jsem pouze, ze podle OZ máte narok na uhradu nezbytnych nakladu, a to je citace primo z OZ.

    Je mi lito...
  • 10. 5. 2007 12:59

    J (neregistrovaný)
    Obavam se ze zakonu nerozumite vy, prodejce je povinen uhradit veskere nakladny spojene s reklamaci, protoze on je z pohledu zakona vinen tim, ze prodal nefungujici smejd.

    A pokud si date praci a prohledate soudni rozhodnuti, najdete tam, ze v pripade sporu o uhradu takovych nakladu v 99% vyhraje zakaznik.

    Pokud tedy cestujete kvuli reklamaci vlastnim vozem kamsi, tak je to naklad spojeny s reklamaci (neplati napr o ceste taxikem). Prodejce si prece muze sve zbozi vyzvednou sam, nikdo mu v tom nebrani.

    Krom nakladu spojeny s reklamaci (= doprava zbozi ...), lze take uplatnit nahradu prokazatelnych skod, tam ovsem jiz je treba skody prokazovat a zjistovat, zda za ne muze dodavatel nebo vyrobce. Sem by pravdepodobne sel zahrnou pronajem nahradniho vyrobku, pripadne dalsi skody (nemohl jsem jezdit autem do prace => prisel sem o vyplatu, ...)

    2Pet: Vetsinou staci, kdyz prodejci prijde obsilka, ze na ne byla podana zaloba, nasleduje porada s pravnikem, ktery jim vysvetli, ze je to bude stat nekolikanasobek toho, co po nich chcete. Znam pripad, kdy spor kvuli reklamaci vyrobku za 500Kc stal ve finale firmu cca 15kKc a to se vyplati ne ?
  • 10. 5. 2007 13:21

    anonymní
    Milí poane, jste ve strašném omylu... Náklad dopravou vaším vozem se spotřebou 20 l/ 100 km nejde pokládat za nezbytné náklady nebo dokonce jak píšete "vzniklou škodu". Bylo by dobré se seznámit s pojmy, jejich definicí dle příslušných zákonů a pak až psát...:-) A odůvodˇnovat to tím, že obchodník si přece pro zboží mohl přijet k Vám sám pro rekalamaci, to je úplná blbost... Není povonností obchodníka jezdit si pro reklamované zboží k Vám, reklamace je v místě sídla prodejce či jeho prodejny, nikoli ve Vašem bydlišti... To jako když pražák při cestě v brně do Brna nakoupí v Brně výrobek tak snad dle Vás má rběnský obchodník jet pro výrobek do Prahy nebio jinak bude platit vaši autem do Brana??? Použijte rozum...

    V reklamačních podmínkách i zákoně je, že místem reklamace je prodejna nebo sídlo prodejce, z čehož plyne, že doprava do tohoto místa je ve Vaší (reklamujícího) režii!!! To je podstata. Na dopravu nemáte nárok ani omylem!!! A na nějakou úhradu ztraceného času jak se zde snaží jeen diskutující prosadit, už vůbec ne

    Kdyby tomu tak nebylo, a chtěl někoho zničit, cestoval bych k němu pro výrobek který se dá předpokládat že bude špatný z honolulu a nechal si proplatit let tryskáčem... připomínáte mi odbory ve škodovce...:-)
  • 9. 5. 2007 14:17

    Pet (neregistrovaný)
    Popsaný docela trefně. Jinak Cybex je ještě z těch lepších, sice občas pošlou něco jinýho nebo věc, která má dodací termín 3 dny se po objednání posouvá na týden - 3 týdny a tam už to zůstane věčně, takže je potřeba si toho všimnout a objednat něco jinýho/jinde, ale alespoň vrácení funguje. A ještě taky když nevíte na čem jste, zásadně neodpovídají na maily a není možný se dovolat, takže máte pocit, že na druhý straně sedí nějaký počítač. Jinak jsou ale i mnohem horší obchody.

    Nejhorší zkušenost jsem udělal ale u CZC. Koupil jsem tam jedem šmejd k PC, a to jsem si dal. Fungovalo to principem: 2 měsíce funguje - 1 měsíc reklamace - dodání novýho zboží, a to 3x za sebou. Mrzáci nechtěli ani za Boha vrátit peníze nebo dodat něco jinýho, co by nebylo evidentní šmejd. Nemusím ani zdůrazňovat, že mi nikdo nezaplatil 3x poštovný a s tím spojený náklady, nehledě na to, že když si něco koupíte, co potřebujete, těžko se bez toho každý 3. měsíc obejdete.

    Takže karta se obrací: dřív jste si zboží obhlídli v kamenným obchodě a levně nakoupili na internetu, teď si vyberete v klidu na internetu a pak je lepší zajít za kameníkem a u něj to koupit nebo objednat. Většinou je cena lepší než inetový obchod + poštovný a vyhnete se epopejím s reklamacema nebo s tím, že vás budou donekonečna tahat za nos, nepřijde vám v balíku něco naprosto jinýho/poškozený zboží/cihla. Budiž čest výjimkám.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).