Vlákno názorů k článku Neidealizujme si online nákupy od anonym - Jako provozovatel eshopu bych se rád vyjádřil k...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 9. 5. 2007 15:23

    anonymní
    Jako provozovatel eshopu bych se rád vyjádřil k tématu. Se článkem se dá vcelku souhlasit jen bych rád ozřejmil pár věcí, kde dle mého autor trochu "plave" či se jen možná nepřesně vyjádřil, (možná záměrně, aby dal prostor této diskusi) :-) Aby to nebylo chápáno jako pokus o reklamu či spamování diskuzí odkyzem do eshopu, záměrně bez odkazu a beze jména. Jde mi o vyjádření podstaty, nikoli o skrytou reklamu.

    Princip fungování eshopů: Gró eshpu nejsou obrovské sklady zboží ,ale logistika. Žijeme v moderní době. Eshop by byl první kdo by chtěl mít přesné informace pro sebe i zákazníky o stavu zboží dodavatelů nejlépe on-line. Je to s podivem v dnešní počítavé době, ale drtivá většina dodavatelů něčím podobným nedisponuje a eshop je rád, alespoň když od dodavatele získá jendou za čas sjetinu v excelovské tabulce o stavu skladu ke dni XX YY. Chápu, že to zákazníka nezajímá, ale toto si prostě eshop nevyčaruje. To, že eshopy mají drtivou většinu zboží v nabídce a nemají ji skladem je naprosto normální a naopak žádoucí a to právě pro zákazníka. Mít vše nebo většinu skladem je absolutně nemožné, netroufnou si to ani dovozci jednotilvých značek tedy dodavatelé pro celou ČR a mnohdy i SR, natož pak jednotlivý obchodník. Kdyby se mělo na internetu prodávat jen zboží co je skladem, bylo by to v podstatě kamnné nakupování a nabídky by byla tak pětinová a zákazníci by neměli o 80 % výrobků které jdou koupit ani tušení. Rozdíl eshopu je nikoli ani tak v prdejním kanálu, ale v možnosti nabídky zboží a služeb. Tedy to, že eshop vystaví zboží a pak jej nemůže dodat, protože jeho dodavatel ho již nemá je normální a patří k tomu, byť je jasné, že to není příjemné ani zákazníkovi ani obchodníkovi. Veřte, že obchodník hje ten poslední komu se tato sitace líbí. Ani v kamneném obchodě, ale přece není pořád všechno. Chybou však samozřejmě je, když se to zákazník nedozví v přiměřené době (ten den nebo následující), to je samozřejmě špatně. V případe platby předem seriozní eshop pošle peníze okamžitě zpět.

    Ad "odstranění zboží z nabídky, které není"... zde je třeba rozlišovat. Jsou situace, kdy zboží třeba v nějaké době není, ale pak bude. A jsou i zákazníci, kteří na určité zboží si rádi počkají a nevadí jim to (protože stejně nejde jinak sehnat, atypické zboží, dražší výrobky apod.) A pak někdo si takový objednal a napíše třeba do objednávky údaj že zboží chce jen do do doby XX YY a nechce čekat déle a dostane odpověď eshopu že bohužel zboží nemá ani dodavatel si může myslet, že eshop je nesiriozní či pohdolný a vystavuje něco co nejde sehnat ikdyž o tom ví. Ale pravda to být nemusí jak jsem uvedl na příkladu. Jen si dotyčný zákazník neuměl představit jiné vysvětlení než se nabízelo. Také se často stává, že i eshopu dodavtel řekne, nemáme a nebudeme mít a pak za třeba měsíc zjistíte, že dodavatel má a že se jen třeba spletl nebo že sehnal oproti očekávání (např vrácené od kamených obchodníků, kteří nezaplatili za zbožíé apod.). I to může být důvod proč někdy má eshop v nabídce zboží, které v danou chvíli není dál v nabídce.

    Ad "označeno "Skladem"" Seriozní obchod si nedovolí označit skladem něco co není přímo u něj skladem. Zboží které má skladem dodavatel by se "skladem" samozřejmě označovat nemělo a když už ano, tak "Skladem u dodavatele"

    Závěr: seriozní eshop na objendávku zareaguje co nejdříve, nejlépe v řádu minut či hodin (počítáno v rámci pracovní doby v pracovní dny, ve dnech volna a v noci se tato doba prodlužuje, ikdyž třeba náš eshop častro reaaguje promntně i mimo běžnou dobu, když někdo z nás je u pc) a informuje zákazníka o situaci, zda zboží je přímo u eshopu či zda ho budou objendávat a jak to asi bude trvat atd... Tyto lhůty by mělo být alfou omegou dodržet a když už to z nějakých důvodů nejde, zákazník musí být co nejdříve informován a prodloužení doby zkonzultováno. Veškereé termíny a údaje co sděšlí eshop zákazníku musí být pravdivé a co nejpřesnější. Ale to, že eshop nemůže sám o sbě něco sehnat není jeho proviněním, Provoiněním je, když to zákazníkovi řekně pozdě nebo mu lže...
  • 9. 5. 2007 16:10

    anonymní
    ještě doplňuji svůj velmi obsáhlý příspěvek.... ono diskuze či kometnáře u produktu nemají za cíl sloužit jako dopovědna eshopu, na to jsou formuláře "dotaz na výrobek" apod... to že se tak někdy děje u nějakých spediálních dotazů, které se můžou hodtit všem a admin eshopu si toho všimne a odpoví na něj neznamená, že je to děláno z atím účelem... není možná aby eshhop pročítal denně tisíce komentářů od uživatelů... na 1 dotaz v takové diskuzi připadá dalších 20 příspěvků bez dotazu. Diksuze a komentáře jsou kvůli sdělování pocitů mezi uživateli a zákazníky nikoli na odpovědi, od odpovědí jsou dotazovací formuláře nebo isq apod... zde tedy také autor poněkud plave... to je jako kdyby si někdo stěžoval v zelenině že tam neragují na jeho dotazy na televizi...(špatný příklad, ale v ryhlosti mne lepší nenapadl :-) )
  • 9. 5. 2007 16:23

    Jiří Macich ml.
    V případech, o kterých jsem psal, je diskuze jasně určena pro dotazy a prodejce slibuje odpověď. Serioznější obchody mají zatrhávátko, zda-li si přejete odpověď od nich (pravděpodobně jsou pak takové příspevky reportovány pracovníkovi, který má komunikaci se zákazníky na starost).
  • 9. 5. 2007 16:23

    hexx (neregistrovaný)
    Muj zaver je ten, ze je lepsi v kazdem pripade nakupovat v zahranici. Tam jsem se s temito problemy "skladem-neskladem" zatim nesetkal. Zbozi je navic levnejsi, a to presto ze platim drahou dopravu a nekdy i clo, pokud neni z EU. Stejne zbozi je v CR treba i 2x drazsi, coz mi v teto dobe pripada ze strany CZ obchodniku dost naivni :-)
    Pokud opravdu nekdy musim nakupovat v CR, pak je vzdy jednodussi a rychlejsi zajit si do kamenneho obchodu (vidim-koupim) nebo vyuzit opravdu spolehliveho prodejce.
  • 9. 5. 2007 19:17

    Petr Staníček (neregistrovaný)
    Problémů máte jistě spousty, každý obor má vlastních na tisíce. Ale to jsou VAŠE problémy a mě jako zákazníka nezajímají. Je mi jednou, jestli jako eshop zrovna přecházíte na SAP nebo vám dodavatel dodává neaktuální podklady. To jsou VAŠE problémy - váš byznys, vaše práce, za to si necháváte platit. Já jako zákazník očekávám, že když uvádíte, že máte zboží údajně "na externím skladě", tak že mi ho v dohledné době dodáte a ne že budu tři týdny čekat a pak dostanu nabídku, zda chci ještě čekat, nebo objednávku zrušit...

    Je to přitom tak krátkozraké... Můj otec loni prvně v životě vyzkoušel nákup v eshopu. Na moje doporučení, v Mall.cz. Prošel si přesně výše uvedeným, skoro už standardním martyriem (nedodání v termínu, odklad, prodloužení, několikatýdenní čekání, nakonec i problémy s doručením). Myslíte, že tam ještě někdy nakoupí? Ani ve snu. Dotyčný eshop má hned o několik potenciálních zákazníků méně (protože tam už nevleze ani nikdo další z rodiny, kdo si tuhle story pamatuje). A eshop se zatím vymlouvá jak školák, co doma zapomněl úkol...

    Já už jsem si fází, kdy jsem přestal platit předem a vrátil se zpátky k dobírkám, prošel dávno. Už jsem prošel i fází, kdy začínám raději kupovat u menších a spolehlivých eshopů a dělám pápá velkým molochům. A procházeje fází, kdy se raději vypravím do kamenných obchodů, pomalinku dospívám do fáze, kdy nakupuju raději v cizině. Protože v eshopech nakupuju opravdu často a poměrně hodně (za poslední roky jsou to spíš stovky než desítky tisíc) a v žádném eshopu ve Francii, USA, UK, Německu, ba ani v Austrálii jsem na problémy, za které se schovávají čeští obchodníci, nikdy nenarazil. Ale není to postavené na hlavu, když zjistíte, že stejné zboží dostanete z Austrálie rychleji, levněji a s lepším servisem než z Prahy? :/

    Nač mít na trhu stovku stejných eshopů nabízejících tytéž desetitisíce neexistujících položek od týchž dodavatelů a mající tytéž problémy s dodáním, když internet poskytuje neomezný prostor a vejdou se do něj miliony specializovaných obchůdků, dělajících jen jednu věc, ale zato perfektně. Pane FRYCI a ostatní: pevně věřím, že snad záhy přijde doba, kdy online obchodníky napadne, jestli náhodou není efektivnější prodávat naprosto spolehlivě 10 výrobků, než nabízet vzdušné zámky ve virtuálním katalogu o 10.000 položek... Nebudete-li to vy, budou to jiní, kteří vás (pomalu, ale jistě) převálcují.

    Narozdíl od kamenného obchodu, kde je výhodné nakupovat hromadně, nemám žádnou výhodu v nákupu všeho najednou v jednom velkém eshopu. Proč? Že budu muset vyplnit adresu víckrát na více objednávkách? Pidikomplikace, ve srovnání s následnými potížemi u monstrshopů. Kávu si kupuju na kava.cz, protože oni žijí kávou a ví o ní první poslední. Lednici jsem kdysi kupoval na bilezbozi.cz, protože v té době to byl malý specializovaný obchod, prodávali jen lednice, sporáky a pračky, věděli o nich všechno a měli perferktní servis. Teď je to MALL, nabízí 150.000 položek zboží, o všem ví prd a jeden zákazník pro ně znamená totéž. Svou příští ledničku koupím támhle, pračku támhle a troubu zase jinde. Hlavním kritériem je _specializace_. "Vše pod jednou střechou" pro mě na webu ztratilo smysl. Google mění svět i tady.
  • 10. 5. 2007 0:15

    anonymní
    Pene Staníčku, vážím si Vás jako odborníka, ale asi jste špatně četl nebo možná špatně pochopil můj dlouhý příspěvek, protože ve všem s Vámi přece souhlasím i já... Výtku na externí sklad moc nechápu, jasně že když je údaje na externím skladě, tak se zboží dodá během max 2-3 dnů, to považuji za předpoklad. Tento údaj mi ani nepoužíváme, používáme buď dodací doba X dnů nebo "skladem" a co je skladem to má zákazník věšinou druhý den u sebe, max ob den... Jasn ějsem psal, že to co obchod sdělí musí dodržet. To je alfa omega... Ad počty položek, v tom se neshodneme. Myslím, že když eshop zákazníka řádově v hodinách max do 24 hodin PRAVDIVĚ informuje zákazníka a infomruje o situaci a nabídne případné možné řešení, tak to přece není špatně. Tedy vítky na adresu gigashopů ve smyslu předlouhého čekání a podobných komplikací ve směru k mému komentáři nejsou na místě, sám jsem tam psal, že je to špatně. Samozřejmě že jako zákazníka Vás to nezajímá a chcete vše co bude na eshopu. To že je v zahraničí lepší logistika ze strany dodavatelů je nad slunce jasné již jen z toho, že ČR je piditrh pro značky a tak zde jsou spíše z povinnosti a budoucnosti (zatím), ale i toto se časem změní ve prospěch všech, obchodníka i zákazníka. "ceny v cizině lepší" - opět chápu, že zákazníka to nezajímá, ale to není eshopem, ale politikou výrobce, resp. značky, která určuje v drtivé případě ceny, obchodník versus eshop je zde malým pánem, má dosti svázené ruce... Specialize eshopů a z toho odborné poradenství je jasná pozitivní věc pro zákazníka. Ale ač jsou pro mne velká zmiňované eshopy mimořádnou konkurencí, tak na druhou stranu jsem rád, že toto nezvládají. Ale obecně si myslím, že není rovnítko mezi malý eshop = dobré znalosti a servis a naopak... Jde jen o politiku a vážení si zákazníka. Jsme zatím malý a realtivně čerstvý eshop (takže Vy mne neznáte) vysoce specializovaný a právě na osoboním přístupu až mnohdy vztazích si zakládáme (někdy až tak že zákazníci třeba pozvou e-mailem na "čaj" až pojedeme kolem, nebo pošlou pozdrav z dovolené apod. A věřte nevěřte, to je pro nás daleko úžasnější motivace, a v budoucnu i cenější po ekonomické stránce, než cokoli jiného. Postupně budujeme síť specializovaných eshopů sice navzájem propojených ale samostatně fungujících a to tak, že každý se bude chovat tak jako by to byla eshopová speciálka samostatně. Jde přece jen o výběr lidí, nadšenců, specialistů a jejich ohodnocení aby byl projekt dobrý především pro zákazníka a pak bude zákonitě dobrý i pro provozovatele. To že si to velcí hráči neuvědomují repsektive na to kašlou je bohužel trend ve všech oblastech podnikání a budu rád, když Vás budu moci za pár let přesvědčit o tom, že se to dá i v ČR a skvěle a přitom pokrývat velké spektrum zboží a přesto mít na každý sektor specialistu, který bude se zákazníkem dýchat... Vím, že jedna věc je to napsat a druhá relaizovat, ale z jiných oblastí podnikání vím, že to jde a že se nám to podaří. Za pár let se připomenu (mám sloní paměť :-) ) a připomenu tuto diskusi a dám Vám prostor nezávazně ověřit kvalitu našich budoucích eshopů, budete-li mít zájem... JInak si nemyslím, že je vždy o pravé ořechové nakupovat v zahraničí. Posílat za hranice objemnější výrobek na třeba reklamaci, neznalost tamních zákonů a výčet b ymohl pokračovat... U nás třeba naopak nakupují lidé, kteří běžně nakupují v zahraničí a zatím bez výtek na naši adresu, spíše naopak a tak jako se dá číst chvála na zahraničí, tak se dá najít i přesný opak. Ono i ve více oblastech lidé pochopili, že není všechno z "venku" lepší... Ad Google... tam je otázka, zda specializace je to pravé ořechové pojmenování kdy jde dnes o gigant který má ambice v na sobě nezávislých projektech a v šuplíkujistě spoustu dalšího... ale chápu, že to byl jen příklad... Jinak se domnívám, že jde skloubit obojí, tedy i nabídku monstrshopů a přístup pidieshopů... jen je potřeba více presonálu a kvalifikovaného a dobrý managment orinetovaný provotně na zákazníka i za cenu dočasných nízkých zisků, v budoucnu se to jistě s úrokem vrátí... Takže se těším, třeba jendou uvidím Vaše jméno mezi objendávkami a připomenu se...:-)
  • 10. 5. 2007 0:23

    anonymní
    pak je třeba to do článku uvést, protože si troufám tvridit, že dle pročítání diskuzí na ehsopech, které zatrhávátko nemají, každý druhý diskutér nechápe, že to není určeno pro dotazy na eshop, že na to jsou formuláře o jeden klik vedle... po pravdě, mapoval jsem situaci eshopů jako konkurenci celkem podrobně a na toto zaškrtávácí políčko zatím nikdy nenarazil... Může to být dobrá věc pro obě strany, ale že by to byla známka serioznosti to si nemyslím, serioznost je v nečem jiném než v tom, zda má eshop pojatu tu či onu funkci tkaovým či onakým způsobem... Můžete prosímodkaz na nějaký eshop se zatrhávátkem? zajímalo by mne to...
  • 10. 5. 2007 1:59

    Petr Staníček (neregistrovaný)
    Jednak si myslím, že nejsme v žádném zásadním sporu a nemusíte se nijak bránit, já mluvil především o těch velkých... Což se vás, podle všeho netýká. A za druhé - do sloní paměti mám sice daleko, ale seč to půjde, vyhradil bych si právo se za těch pár let taky připomenout. Parkinsonovy zákony jsou neúprosné. ;)
  • 10. 5. 2007 9:24

    thr (neregistrovaný)
    Jenomže s tou výhodou absence skladu to prostě moc neplatí. Podívejte se do zahraničí a ostatně i v ČR - ty opravdu významné obchody typu Amazonu nebo třeba ve fototechnice BHP mají sklady obrovské a síla je právě v tom okamžitém dodání. Princip eshopu užívají k tomu, aby si rozšířili okruh zákazníků bez potřeby budovat síť prodejen, platit nájmy, platy atd... Podle mého názoru je koncept eshopu bez skladu už v dlouhodobém výhledu překonaný, do budoucna bude stále narůstat význam silných firem, které víceméně nahradí distributora.
    Je mi jasné, že pro menší obchodníky si to není lehké přiznat, ale realita je asi neúprosná.
  • 10. 5. 2007 11:53

    anonymní
    Vidíte, to je právě to na co jsem narážel ve svém dlouhém příspěvku a ve svém dalším dotazu na Vás...nepochjopení... Ani Vy jste nepochopil, že něxco jiného je diskuse čikomentáře k výrobku a něco jiného dotazy k výrobku, tak jak jsem uváděl... to co na mou žádost uvádíte jako odkaz na eshop s tím zatžítkem že komentář má být osučasně adresován obchodu ke zodpovězení je jiný formulář než ten do kterého se píší standardní komentáře... nomrální komentář k výrobku se zadává nikoli tím formulářem co máte na mysli, ale tím,který je zobrazen až při čtení příspěvku, nikoli pod přehledem názvů příspěvků jak se domníváte... zjistíte to tak, že dáte voblu číst příspěvky a pak pod přísvky se Vám zobrazí formulář an Váš komentář a pod ním po odrolávní je ten který jst eměl ny mysli Vy, ten s dotazem na produkt... takže je třeba rozlišovat dotazovací formulář a formulář do diskuse... Vidíte, ani Vy jste to nepochopil správně... U daného obchodu na který odkazujete je to dle mého chyb obchodu, že to nemá jendozančně a více srozumitelněji řešeno, kdy většinu uživatelů (tak jako i Vású nenapdne, že když chtějí přispět do diskuse tak musí první zobrazit některý ze současných příspěvků aby s ejim zobrazil formulář... je to poněkud matoucí... Což jen dokazuje i druhou věc co jsem psal, že serioznost a řešení eshopu spolu nemusí vžd ynutně souviset, věřím totiž že odkazovaný eshop je asi jinak seriozní (ale nevím, nenakupoval jsem, neznám), přesto má něco řešeno jinak než by bylo ideální... nebo to je možná záměr, aby se co nejvíce dotazů dostalo k nim a nikoli na web a záměrně tak možná uživatele "šálí" což by ovšem pak ale seriozní moc nebylo... NENUŤTE uživatele přemýšlet...:-) tvůrci webu tuto větu znají...:-)

    Závěr: nejde mi o výhru v diskusi... Ale jasně jsem ukázal, že i Vy jako autor článku, který hodnotí eshopy, byste si na třeba na daný eshop zlobil do jisté míry neprávem (pominelme-li nejedznoznačnost a zavádějícnost jejich řešení) a přípsěvek v diskusi byste považoval za dotaz a pak nadával že není odpovězen nebo jste do dotazu napsal svůj nedotazový příspěvek na který se reakce nečeká a také s ezlbil z neodpovědi a navíc možná i z toho, že se nezobrazilo na webu ani váš komentář...

    takže pro uživatele: komentáře či diskuze jsou diskuse nikoli kanál na odpovědi. to že tam často eshopy pro pohodlí své i zákazníků někd yněco zodpoví, neznamená, že je to k tomu účelu řešeno... na to jsou formuláře typu "dotaz na zboží"...:-)
  • 10. 5. 2007 12:01

    anonymní
    Já to nebral jako svou obranu, možná jsem to jen nešťastně stylizoval...:-) šlo mi o vysvětelní, pohled, diskusi,názor, prostě o to o co by zde mělo jít... a také o získání pohledu od jiných osob a jejich názory... Rád se připomenu...:-) Jinak mi autor článku dokázal svým odkazem na jeden eshop, jeho nepochopení rozdílu mezi formulářem pro komentáře výrobku v eshopu a formulářem pro dotazy k výrobku na eshop... doporučuji mrknout a ověřit na autorem uváděném webu...:-) Jen jsme zvědav zda to autor přizná... Aby nevznikla mýlka, nejde mi o vítezství v diskusi, spíše mne zajímá, a výseldky někdy pozitivně jindy negativně, odborná zdatnost autorů k problematikám o kterých píší... a jejich následná schopnost sebereflexe...
  • 10. 5. 2007 12:16

    anonymní
    Nemáte pravdu... světový trend je logistika ze strany výrobců a jejich zastoupení, nikoli obrovské sklady jejich zákazníků a jejich logistika (platí i pro eshopy i pro kamenné)... To je cesta zpět repsektive přechodné vynucené řešení obchodníků pro neschopnost či pohodlnost výrobců a dodavatelů, které se zákonitě časem zlepší vlivem konkurence mezi značkami.. Paralel banky, dříve jste o úvěr škemral, dnes se Vám banka podbízí...

    Dnes je přece jedno zda je výrobek na místě A či B, rozdíl v době dopravy k zákazníkovi je max 1-2 dny a to za několikanásbonou nabáídku zboží snad stojí ne? Třeba před pár týdny jsem potřeboval součástku na auto, vola jsem do značkového autoesrvisu prodejce značky... u nás nemáme, není ani v ČR, je ale ve skladu v Maďarsku, zítra odpoledne to tady bude, a bylo... do 24 hodin z Maďarska v ČR... Bohužel trh v ČR je příliš malý na to, aby bylo možné držet vše skladem, nemají to ani samotné značky, natož pak jendotliví obchodníci.... V životě by to nikdy neprodali... a nedělejte si iluzi a zahrabičních eshopech, ano obrvoské skaldy, ale i tam je jen to nejobrátkovější zboží, zbytek objednávají dle konkrétníéch objendávek, jen Vám to prostě zatají, protože ví, že zboží jde v jejich státě, kde je násobně větší trh, rychle sehnat, a tak zákazník nic nepozná...

    Ono ta celá debata na téma skladem či neskladem je přitažená za vlasy. Přece je důležité pro zákazníka rychlost a termín dododání a dodržení dekalrovaných infomací a nikoli to kde se zboží v omažiku objendání či před ním zrovna nachází... to že spousta eshopů lže a nedodržuje termíny je druhá věc, to ale skald nevyřeší ani ozančení skladem... když Vám prostě bude chtí eshop lháít či mlžit, udělá to tak i tak... tedy bránění zákazníka (po jeho špatnýách zkušenostech) tupu "a máte to skaldem u Vás) nic neřeší... buď ano, a i tak můlže dostat třeb apozději než eshop, co skladem nemá a zákazník se to jen prostě nedoví, protože nakoupí v eshopu, kde mu řeknou, ž emají, ale pošlu za více dnů, než oprvnímu eshopu zboží dojde a než by poslal on... rozumíte co tím chci říci? alfa omega je serioznost informací a přístupu, nikoli skladem ano či ne...
  • 10. 5. 2007 12:24

    anonymní
    jen doplňuji předchozí příspěvek, že rychlost dodání nemusuí vžd ysouviset se skladem ano či ne... třeba náš eshop u některých dodavatelů i zboží, kterí skladem u nás nemáme, dokážeme již o dná expedovat do 24 hodin, což zvládně málokterý i velký eshop u ppoložek, kteríé skladem mají... tedy když zákazník objendá třeba v pondělí klidně řekněme ještě často i do 15 hodiny, tak většinou zboží je na druhý den v úterý u nás, a ten samý den od nás odchází, tedy další den středu je u zákazníka, tedy od objednání a doručení neuběhne někdy ani 48 hodin a přesto zboží u nás skladem nebylo... smaozřejmě ne každý dodavatel je schopen tak rychle reagovat a také se někdy zpozdí dopravce atd, tedy se to může někd yprodloužit o 1-2 dny, což ale nepovažuji za tragické, když celkoví doba dodání je v 90% procentech případů max do 4 dnů od objednání a to i u "exotického" zboží, které by si žádný obchod ani kamenný ani eshop na sklad vzáít netroufl...

    Co je tedy lepší? nabízet chléb podmáslový a kmínový, které budou vždy a rycghle nebo i chléb slunečnicový, žitný, pšeničný, celozrný, kulatý, hranatý anevím jaký jště i za cenu že třeba ne vždy budou všehny k mání? Domnívám se že lepší pro zákazníka je ta druhá možnost, podmálsový a kmínový tam má totiž pevné místo také, ale navíc je možnost koupit i ty další i s tím, že tonemusí být vždy na 100%...
  • 10. 5. 2007 12:32

    Jiří Macich ml.

    Psát dlouhé eseje evidentně umíte, ale Vaše pozorovací schopnosti budou mírně snížené :-)

    1) Ten odkaz sem dával nějaký anonym.
    2) Musím s ním souhlasit, protože ve formuláři pro přidání nového diskuzního příspěvku skutečně takové zatržítko je.

  • 10. 5. 2007 12:33

    stoural (neregistrovaný)
    Chapejte, informace o tom, ze zbozi je skladem vyvolava predpoklad, ze pro dane zbozi si muzete hned prijit, zaplatit jej a hned jej tak ziskat.

    Pokud nekdo uvadi skladem zbozi, ktere sam skladem nema, ale ma ho skladem jeho dodavatel, je to proste lziva informace.
  • 10. 5. 2007 14:45

    anonymní
    máte pravdu, dával anonym, přehlédl jsem, omlouvám se, umím přiznat omyl...

    i zatžítko se mi podařilo nakonec najít
    :-) ale až po opravdu asi pátém hledání, je totiž zcela nešťastně umístěné (ale to je věc názoru) Icméně opravdu já jej hledal s tím, že tam si je a přesto ho opakovaně neviděl - zrak mám dobrý :-)

    uvedené zatržítko však říká "žádám odpověď od firmy xy", což nutně nepredikuje odpověď do diskuse, ale spíše na e-mail...

    Ale i tak, je informace v článku ohledně této záležitosti zavádějící a nepřesná... Původní reakci jsem totiž myslel tak, že spousta uživatelů webu a eshopů si myslí, že diksuze k výrobku je určena pro jejich dotazy obecně, což není pravda... a to jsem tím chtěl říct. že jste se jako autor tím jak jste tonapsal k otmuto názoru (možná nechtěně) připojil...
  • 10. 5. 2007 14:56

    anonymní
    Musím se omluvit, přehlédl jsem, autor měl v zatřžítku pravdu... přehlédl jsem...
  • 10. 5. 2007 14:58

    anonymní
    seberflektuji...:-) přehlédl jsem, zatžítko tam je... omlouvám se... již jsem vyjádřil i k jinému Vašemu komentáři...
  • 10. 5. 2007 15:24

    anonymní
    ach jo... opravdu nemumíte nikdo číst??? :-) vždyť s vámi souhlasím přece!!! na webu označeno "skladem" = skladem přímo u eshopu, tak tomusí být!!! Poku dje to jinak je to špatně! Já myslel zboží, které není fyzicky skladem a tak ani NENÍ označeno jako skladem na eshopu, přesto může být dodáno třeba dříve nebo ve stejné lhůtě jako zboží
    "skladem" u jiného eshoopu.. Smylsem bylo říct, že to zda je zboží v místě A nebo B není přece důležité, pokud dojde v čase, který má. Ale označovat na webu dostupnost a dodací lhůtu se musí přece pravdivě, to je jasné proboha... :-) Už si rozumíme? uff...:-)
  • 10. 5. 2007 16:14

    anonym (neregistrovaný)
    Úplně s Vámi nesouhlasím ... Jsem také zástupce elektronického obchodu :-)) a myslím, že základní problém elektronických obchodů jsou dodavatelsko-odběratelské vztahy. Většina obchodů (dle mých zkušeností) funguje tak, že bezmyšlenkovitě přebouchá ceníky svých dodavatelů na internet :-)) bez ohledu na:

    1) reálný stav věcí
    2) své skladové zásoby

    .. následně je jasné, že nemůžete uspokojit zákazníka, protože zrovna nemáte informace, že ve fabrice v Číně je stávka a ta telka prostě nebude (protože ji raději pošlou do Německa)

    V této souvislosti si myslím, že v dostupnosti zboží ještě budeme dohánět západ, kde běžně velké obchody prodávají POUZE TO CO MAJÍ SKLADEM.....
  • 10. 5. 2007 16:14

    anonym (neregistrovaný)
    Úplně s Vámi nesouhlasím ... Jsem také zástupce elektronického obchodu :-)) a myslím, že základní problém elektronických obchodů jsou dodavatelsko-odběratelské vztahy. Většina obchodů (dle mých zkušeností) funguje tak, že bezmyšlenkovitě přebouchá ceníky svých dodavatelů na internet :-)) bez ohledu na:

    1) reálný stav věcí
    2) své skladové zásoby

    .. následně je jasné, že nemůžete uspokojit zákazníka, protože zrovna nemáte informace, že ve fabrice v Číně je stávka a ta telka prostě nebude (protože ji raději pošlou do Německa)

    V této souvislosti si myslím, že v dostupnosti zboží ještě budeme dohánět západ, kde běžně velké obchody prodávají POUZE TO CO MAJÍ SKLADEM.....
  • 10. 5. 2007 17:23

    anonymní
    je věc názoru stejěn jako u kamenných obchodů zda se rozhodnete pro gigamarket, který má všechno a nic a přestože má obrovksé obraty a sklady, tak tam 80 % zboží od daných zančekprostě neseženete nebo budete vyhledváat speciálky, které sice nemají vše skladem, ale to co mají ti velcí skaldem mají i oni, ale za to budou ochotni Vám nejen poradit ale i to zboží v 90 % reálně ve velmi krátké době sehnat... opravdu s emusím smát, když si pořád tolik lidí myslí, že pro rychlé dodoání zboží je důležité tomít na skladě... Znovu opakuji, když u nás vělkou část zboží objendáte třeba v pondělí v 15 hodin, ve středu (většinou dopoledne) je u Vás a to ho skladem nemáme, tedy ani ne 48 hodin od objendávky... stihnete to tak rychle i Vy u toho co skladem máte???
  • 10. 5. 2007 17:28

    anonymní
    od toho máme svobodu aby si každý vybral co se mu líbí přece... to ž ev yjste spokojený s tímto neznamená, že druzí nemohou být spojení s něčím jiným a ani to, že by Vaše řešení muselo být lepší... je lepší pro Vás nebo podle vašeho názoru...ale to asi tak všechno...:-)
  • 11. 5. 2007 16:02

    anonymní
    nejsem si jist, co tím chtěl básník říci... asi je to chyba, ale snad mýlit se je lidské ne? Nikdy jste ždánou chybu neudělal?
  • 12. 5. 2007 12:26

    Tomáš (neregistrovaný)
    "když někdo z nás je u pc" -> asi jeden z těch novodobých garážistů... takové to počáteční nadšení, kdy všichni dělají všechno?
  • 12. 5. 2007 14:51

    anonymní
    jste na velkém omylu pane... přečtěte si prosím pozorně a nevytrhávejte z kontextu: "když někdo z nás je i o víkendu nebo v noci u PC..." je správný kontext... Tedy i v tuto dobu se lze v našem eshopu dost často dočkat promtní odpovědi, což je jen dobře pro zákazníka a uživatele webu... A věřte, že v případě 99% eshopů se toho nedočkáte... ale jinak máte pravdu v tom, že svou práci děláme z nadšení, což je zase jen dobře zákazníky... to ale nepredikuje Vaši úvahu o garáži či neprofesionalitě, jakou se snažíte podstrčit, ale právě naopak... to že u nás Vám skoro každý dokáže k nabízenému soritmentu říct relevantní informace, znamená, že máme dobrý výběr kvalifikovaných lidí, kdy jeden umí zaskočit za druhého, narozdíl od naší konkurence... Asi nerozumíte tomu, že u eshopu je práce na webu nepřetřeba stále, a tak je logické, že pracujeme při dopľnování a aktualizaci zboží i mimo běžné pracovní doby, tím spíše, že pracovníci na to vyčlěnění nemají u nás pevnou pracovní dobu, která je pro tento druh práce nepotřebná... pevnou pracovní dobu má člověk, který je pro odpovědi určen během této pracovní doby... Co myslíte, že je lepší pro zákazníka při jeho e-amilovém dotazu? Když bude čekat až mu dle Vaší úvahy (NEgarážista a NEnadšenec) na sobotní dotaz odpoví až během pondělí nebo jako tomu je často u nás, nadšený erudovaný pracovník, který je u PC v tu sobotu mu i v tu sobotu třeba do pár minut odpoví? Prosím přemýšlejte...:-)
  • 12. 5. 2007 15:09

    anonymní
    doplňuji že jsem internetová speciálka, aby nevznikl dojem, že lidé rozumí všemu, to samozřejmě ne... ale jendomu druhu soritmentu ano... a když eshop zatupje více druhu nesouvisejícího soprtimentu, měl by mít na každé odělení svého specialistu(y) tak jako máme my u našeho zatím jednoho speciallizovaného eshopu, který za nedlouho doplní i další eshopové speciálky opět s odborníky na daný sortiment...
  • 13. 5. 2007 20:53

    anonymní
    basnik to uvadel jako priklad automatickeho prebirani sortimentu od dodavatele, bez jedineho pohledu na nej.
  • 14. 5. 2007 13:34

    anonymní
    to jsem pochopil, ale pochopte, že když někdo denně doplňuje stovky až tisíce položek, tak má již tak otupený zrak, že se to prostě někdy stane... ikdyž někd ytaková chyb je ku prospěchu zákazníka... kdybyste třeb aobjednal tu popložku za 6,- Kč spolu spoložkou jinou nebo jinými, možná by to opět někdo přehlédl a Vy nyste nakoupil daný výrobek za těch 6,- Kč...:-) takže být zákazníkem, nechávám si to pro sebe... v kamenném obchodě, když je někde omylem menší cena, také asi nebude protestovat...:-)
  • 14. 5. 2007 22:07

    anonymní
    Jiste, v tom mate pravdu. Pointa ale spociva v tom, ze tech shopu s identickou chybou je tam asi deset ruznych.

    Nektere neprodavaji za 6,-Kc ale za 130,- az 150,-, ale je to evidentne nejaky vzorec DODAVATEL+A%+B,-Kč. Odkazovane zbozi stoji bezne pres litr.
  • 14. 5. 2007 23:06

    anonymní
    omlouvám se, ale stále moc nerozumím na co poukazujete...:-) na to že eshop udělal chybu ve prospěch zákazníka? Ale chápu, že se to dá považovat i za chybu proti zákzaníkovi, mylná infomace apod... Ale asi se shondme na tom, že nejde o záměr, ale o chybu. A chybovat je lidské a chyba v ceně se někdy stane asi každému jak na eshopu tak v kamnenném obchodě a nemyslím, že by to mělo znamenat nekvalitu či neserioznost... to by se dalo usuzovat až z procenta takových chby vůči těm správným, ale asi se shodneme i v tom, že toto procento bude velmi malé a bude se jednat spíše o promile, než procenta... Ale je to zajímavé, to ano....:-) Toto zbozi nas eshop neprodava a ani nevim jak dotycne eshopy "plni" sve stranky zbozim... u nas to funguje (v jinem sortimentu) tak, že zboží dáváme ručně (v našem sortimentu to ani jinak nejde, dodavatelé nemají podklady pro nějakou automatizaci), ale v některých sortimentech to jde do jisté míry u některých dodavtelů automaticky... nebo také někteří poskytovatelé řešení eshopů nabízí svým klinetům "plnění" eshopu jejich kapacitami (obvykle jde o automatický import zboží, ze souborů, které mají připravené a tak je naimportují více zákazníkům, tedy dostanou zaplaceno za jednu práci x krát) a pak samozřejmě se chyba i x krát vyskytne, resp. x krát minus y, kde y je počet těch co si toho všimnou a opraví... Ale to že to obvykle stojí přes litr, pořád ještě neznamená, že to někde nemůže teoreticky stát pár korun (ikdyž na 99% tomu asi tka nebude, přesto 1% bych ponechal i pro tuto alternativu).
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).