...ale pořád postaru, na dobírku, až při (skutečném) převzetí zboží (a po kontrole celistvosti zásilky, která je na zodpovědnosti přebírajícího).
Je to sice míň flexibilní, míň pohodlné, a trochu na hlavu postavené v dnešní době, ale co naplat - při nejisté kvalitě fungující. Eliminuje to větší část rizik objednávky, samozřejmě kromě aušusového obsahu zásilky. Riziko za nekvalitu svých služeb tak přebírá na bedra sám obchodník - a tedy i riziko za chování jeho velkododavatelů, za spolehlivost jím deklarovaných dodacích lhůt, za skutečnou dostupnost jím nabízeného zboží, a za spolehlivost jeho nasmlouvaných nebo jím doporučovaných přepravců.
Je to jen kšeft, a buď je někdo prověřený a důvěryhodný, nebo není - a buď chci svoje zboží dostat na jistotu, třeba o něco málo dráž, anebo rychleji a ještě pohodlněji, ale třeba vůbec nedojde, a já pak strávím podstatně víc svého času a otravností vyřizováním reklamace nebo vrácení peněz.
Musim se priznat, ze mi prijde mnohem jednodussi a pohodlnejsi objednat vec v zahranici, zaplatit predem a mit temer jistotu, ze opravdu dostanu to, co jsem si objednal, v dobe, v jake to bylo inzerovano. A kdyz ne, tak ze mi to poslou znovu (protoze v zahranici berou obchody zakaznika spis jako zakaznika nez jako obtizny hmyz). To cele za polovicni cenu.
Také sem se vrátil kplacení dobírkou, protože snad až na jednu vyjimku , kdykoliv sem zaplatil předem, tak nastal nějaký problém s dodáním. Zvlášní je že sem takto v jednom obchodě zaplatil předem a zboží ani po 3 týdnech nikde, obchodník mně řekl, že zboží není u dodavatele a bude až za měsíc, stačilo říct, že chci ihned poslat zpět peníze a že objednávku ruším a divte se, zboží bylo druhý den doma ač den předtím tvrdili, že zboží nemají a měsíc jej mít nebudou. Přijde mně to jako dobrý tak jak nechat peníze zákazníků zůročit na účtech tatko prodlouženou dobou dodání. Mnoho obchodníků má ze zkušenosti také docela problém s posláním peněz zaplacených předem zpět a často jim to trvá klidně několik týdnů než je vrátí. Dobírka je a bohužel asi i dlouho bude u nás nejrozumnějším platidlem, díky neserioznosti obchodníků, protože těch opravdu poctivých napočítáte na prstech jedné ruky.
Manželka objednala z jednoho obchodu zboží a zaplatila předem, zboží nedorazilo všechno a peníze nikdo nevrátil. Po telefonátu se firma dušovala, že to není možné, že zboží bylo dodáno všechno a rozhodně nám nic nevrátí a ještě nás označil za vychcané podvodníky. Problém se vyřešil podáním trestního oznámení na obchod za pokus o podvod, protože obchodník zapomněl na to, že balíky se na poště váží a tak váha balíku odpovídala skutečně dodanému zboží a nemohla odpovídat tomu co tam údajně mělo být.