Také sem se vrátil kplacení dobírkou, protože snad až na jednu vyjimku , kdykoliv sem zaplatil předem, tak nastal nějaký problém s dodáním. Zvlášní je že sem takto v jednom obchodě zaplatil předem a zboží ani po 3 týdnech nikde, obchodník mně řekl, že zboží není u dodavatele a bude až za měsíc, stačilo říct, že chci ihned poslat zpět peníze a že objednávku ruším a divte se, zboží bylo druhý den doma ač den předtím tvrdili, že zboží nemají a měsíc jej mít nebudou. Přijde mně to jako dobrý tak jak nechat peníze zákazníků zůročit na účtech tatko prodlouženou dobou dodání. Mnoho obchodníků má ze zkušenosti také docela problém s posláním peněz zaplacených předem zpět a často jim to trvá klidně několik týdnů než je vrátí. Dobírka je a bohužel asi i dlouho bude u nás nejrozumnějším platidlem, díky neserioznosti obchodníků, protože těch opravdu poctivých napočítáte na prstech jedné ruky.
Manželka objednala z jednoho obchodu zboží a zaplatila předem, zboží nedorazilo všechno a peníze nikdo nevrátil. Po telefonátu se firma dušovala, že to není možné, že zboží bylo dodáno všechno a rozhodně nám nic nevrátí a ještě nás označil za vychcané podvodníky. Problém se vyřešil podáním trestního oznámení na obchod za pokus o podvod, protože obchodník zapomněl na to, že balíky se na poště váží a tak váha balíku odpovídala skutečně dodanému zboží a nemohla odpovídat tomu co tam údajně mělo být.
Musim se priznat, ze mi prijde mnohem jednodussi a pohodlnejsi objednat vec v zahranici, zaplatit predem a mit temer jistotu, ze opravdu dostanu to, co jsem si objednal, v dobe, v jake to bylo inzerovano. A kdyz ne, tak ze mi to poslou znovu (protoze v zahranici berou obchody zakaznika spis jako zakaznika nez jako obtizny hmyz). To cele za polovicni cenu.
...ale pořád postaru, na dobírku, až při (skutečném) převzetí zboží (a po kontrole celistvosti zásilky, která je na zodpovědnosti přebírajícího).
Je to sice míň flexibilní, míň pohodlné, a trochu na hlavu postavené v dnešní době, ale co naplat - při nejisté kvalitě fungující. Eliminuje to větší část rizik objednávky, samozřejmě kromě aušusového obsahu zásilky. Riziko za nekvalitu svých služeb tak přebírá na bedra sám obchodník - a tedy i riziko za chování jeho velkododavatelů, za spolehlivost jím deklarovaných dodacích lhůt, za skutečnou dostupnost jím nabízeného zboží, a za spolehlivost jeho nasmlouvaných nebo jím doporučovaných přepravců.
Je to jen kšeft, a buď je někdo prověřený a důvěryhodný, nebo není - a buď chci svoje zboží dostat na jistotu, třeba o něco málo dráž, anebo rychleji a ještě pohodlněji, ale třeba vůbec nedojde, a já pak strávím podstatně víc svého času a otravností vyřizováním reklamace nebo vrácení peněz.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).