Není problém si vybrat správnou službu a vhodného operátora pro nejvýhodnější volání, stačí jen jedno pořádně si rozmyslet ,která služba mi nejvíce vyhovuje,mě pomohly stránky www.tet.cz,kde je kalkulačka a tam jsem si spočetla který tarif je pro mne výhodný,našla jsem tam i souhrn informací o přenositelnosti mobilních čísel
IP telefonie nepotřebuje, vzhledem k technologii, zavádět žádnou "mezinárodní přenositelnost" čísla. Pokud vezmu SIP protokol, šitý internetu na míru, tak ten nepoužívá "číslo" ale adresu v obecném formátu "sip:jmeno_uzivatele@domena" a žádné číslo nepotřebuje. Čistě jen z psychologických důvodů bývá velmi často "jmeno_uzivatele" v čísleném formátu a formálně totožné s nějakým telefonním číslem. Ale reálně se stejně o "spárování" správného "jmena_uzivatele" a tel. čísla při přechodu hovoru z/do "klasické" tel. sítě stará příslušná gateway (proxy).
Zatím vás ale nikdo nenutí tarify měnit. Já mám firemní číslo s tarifem někdy z roku 2002 a je pro mou strukturu volání výhodné. Sice se mi Oskar snaží neustále nabízet přechod na jiný tarif, ale má smůlu.
Mimochodem jednotne ceny Oskara jsou fakt vyhrou, zejmena pro ty teenagery, kteri si poridily Oskarka s tim, ze budou mezi sebou levne telefonovat. Jak jsem tak koukal, tak zavedeni jednotnych tarifu do vsech siti u Oskara znamena zdrazeni volani Oskar-Oskar na uroven volani do cizich siti. :-)
ted nevim, jestli to je vtip nebo nechtena ukazka rozdilu mezi IT svetem resicim problemy hrubou silou a - do jiste miry primitivnim - svetem klasickych telekomunikaci :-) navrhnout nahradu smerovacich tabulek databazi vsech cisel muze jenom clovek z IT (prosim nic ve zlem, povazuji se za IT, jen mam pohled i na druhou stranu)
na druhou stranu, z pohledu dodavatele pobockovych ustreden to vubec neni spatny napad ...
v druhé části se ale plně shodneme - rád bych také věřil tomu, že "stejná cena do všech mobilních sítí" bude jeden z hlavních argumentů, kterým budou mobilní operátoři přetahovat firemní klientelu
problém je v tom, že ISDN signalizace toto nepodporuje; troufám si tvrdit, že zavedení podobného mechanismu je srovnatelné s přechodem od IPv4 na IPv6 - to také není technicky žádný velký problém ...; rád bych věřil tomu, že "stejná cena do všech mobilních sítí" bude jeden z hlavních argumentů, kterým budou mobilní operátoři přetahovat firemní klientelu
Presne tak. Navic spousta firem ma na vizitkach treba cislo na pevnou linku a mobil. Kdyz tam chci zavolat, tak si z tech dvou vyberu to, kde mne to bude stat zrovna mene...
Pobočková ústředna s ústřednou komunikuje stejně digitálně. Tak co by se stalo, kdyby se tato komunikace rozšířila o dotaz na cenu hovoru (a toto podporovali všichni operátoři). Tak telefon / pobočková ústředna proťukne všecny připojené operátory s dotazem na cenu volání na konkrétní číslo a následně zavolá skrz nejlevnějšího z nich. Technicky to IMHO není žádný velký problém. Ale tomu, že by to operátoři dobrovolně zavedli opravdu nevěřím.
Vubec nemusi byt stejne, vyberete si jednoho operatora, ktery bude mit v prumeru nejlevnejsi volani pro vami vysledovanou kombinaci volani a ten vas pripoji. Treba jeden pro pevne linky a druhy pro mobilni. Stejne na ustredne nemate porty pro padesat ruznych bran, mate treba jednu E1 k Telekomu a druhou k Eurotelu.
ano chci tam volat, ale chci si vybrat, kudy ten hovor půjde; mnoho firem používá zařízení, kterému se říká pobočková ústředna a to obvykle nabízí funkci least cost routing, která podle volaného čísla a denní doby vybere nejlevnější odchozí směr
a pockejte az se k tomu prida mezinarodni prenositelnost a cisla pro IP telefonii. Pri nejhorsim vam bude operator po kazde provolane desetikorune pipat do ucha.