Mimochodem jednotne ceny Oskara jsou fakt vyhrou, zejmena pro ty teenagery, kteri si poridily Oskarka s tim, ze budou mezi sebou levne telefonovat. Jak jsem tak koukal, tak zavedeni jednotnych tarifu do vsech siti u Oskara znamena zdrazeni volani Oskar-Oskar na uroven volani do cizich siti. :-)
Zatím vás ale nikdo nenutí tarify měnit. Já mám firemní číslo s tarifem někdy z roku 2002 a je pro mou strukturu volání výhodné. Sice se mi Oskar snaží neustále nabízet přechod na jiný tarif, ale má smůlu.
Není problém si vybrat správnou službu a vhodného operátora pro nejvýhodnější volání, stačí jen jedno pořádně si rozmyslet ,která služba mi nejvíce vyhovuje,mě pomohly stránky www.tet.cz,kde je kalkulačka a tam jsem si spočetla který tarif je pro mne výhodný,našla jsem tam i souhrn informací o přenositelnosti mobilních čísel
ano chci tam volat, ale chci si vybrat, kudy ten hovor půjde; mnoho firem používá zařízení, kterému se říká pobočková ústředna a to obvykle nabízí funkci least cost routing, která podle volaného čísla a denní doby vybere nejlevnější odchozí směr
Vubec nemusi byt stejne, vyberete si jednoho operatora, ktery bude mit v prumeru nejlevnejsi volani pro vami vysledovanou kombinaci volani a ten vas pripoji. Treba jeden pro pevne linky a druhy pro mobilni. Stejne na ustredne nemate porty pro padesat ruznych bran, mate treba jednu E1 k Telekomu a druhou k Eurotelu.
ted nevim, jestli to je vtip nebo nechtena ukazka rozdilu mezi IT svetem resicim problemy hrubou silou a - do jiste miry primitivnim - svetem klasickych telekomunikaci :-) navrhnout nahradu smerovacich tabulek databazi vsech cisel muze jenom clovek z IT (prosim nic ve zlem, povazuji se za IT, jen mam pohled i na druhou stranu)
na druhou stranu, z pohledu dodavatele pobockovych ustreden to vubec neni spatny napad ...
v druhé části se ale plně shodneme - rád bych také věřil tomu, že "stejná cena do všech mobilních sítí" bude jeden z hlavních argumentů, kterým budou mobilní operátoři přetahovat firemní klientelu
Pobočková ústředna s ústřednou komunikuje stejně digitálně. Tak co by se stalo, kdyby se tato komunikace rozšířila o dotaz na cenu hovoru (a toto podporovali všichni operátoři). Tak telefon / pobočková ústředna proťukne všecny připojené operátory s dotazem na cenu volání na konkrétní číslo a následně zavolá skrz nejlevnějšího z nich. Technicky to IMHO není žádný velký problém. Ale tomu, že by to operátoři dobrovolně zavedli opravdu nevěřím.
problém je v tom, že ISDN signalizace toto nepodporuje; troufám si tvrdit, že zavedení podobného mechanismu je srovnatelné s přechodem od IPv4 na IPv6 - to také není technicky žádný velký problém ...; rád bych věřil tomu, že "stejná cena do všech mobilních sítí" bude jeden z hlavních argumentů, kterým budou mobilní operátoři přetahovat firemní klientelu
Presne tak. Navic spousta firem ma na vizitkach treba cislo na pevnou linku a mobil. Kdyz tam chci zavolat, tak si z tech dvou vyberu to, kde mne to bude stat zrovna mene...
a pockejte az se k tomu prida mezinarodni prenositelnost a cisla pro IP telefonii. Pri nejhorsim vam bude operator po kazde provolane desetikorune pipat do ucha.
IP telefonie nepotřebuje, vzhledem k technologii, zavádět žádnou "mezinárodní přenositelnost" čísla. Pokud vezmu SIP protokol, šitý internetu na míru, tak ten nepoužívá "číslo" ale adresu v obecném formátu "sip:jmeno_uzivatele@domena" a žádné číslo nepotřebuje. Čistě jen z psychologických důvodů bývá velmi často "jmeno_uzivatele" v čísleném formátu a formálně totožné s nějakým telefonním číslem. Ale reálně se stejně o "spárování" správného "jmena_uzivatele" a tel. čísla při přechodu hovoru z/do "klasické" tel. sítě stará příslušná gateway (proxy).