Ale kupodivu ze strany EU je tlak na přenositelnost účtů - v ČS mám díky jednotnému číslu účtu možnost toto číslo uvádět jednak po celé Evropě jednotně a nově také mohu změnit libovolně pobočku, aniž by se mi měnilo číslo účtu.
U telefonů "dobrovolná" přenositelnost již funguje - můžu si nechat telefonní hovor přesměrovat na jiné číslo. Ale také si to u daného operátora plně zaplatím. A to přece není TA (dobrovolná?) přenositelnost, kterou všichni chceme!
Další nekvalitní článek na Lupě, ach jo ...
To pletete 2 věci dohromady to "jednotné číslo" je prostě IBAN (international bank account number), ze kterého se dá poznat země i banka (CZ a když budete koukat, najdete tam i to 0800, které se normálně uvádí za lomítkem). Tj. při strojovém zpracování program ví, že CZ je česko a má takový a takový formát IBAN, tj. že počet číslic za CZ je 22 a 3. - 6. číslice je kód banky. Převod mezi pobočkami bez změny čísla účtu už ostatní banky provádí x let (v KB při stěhování jsme ho takhle měnili snad před 8 lety), spořka to umožnila až opuštěním hovadského systému, kdy všechna sporožira jedné pobočky měla stejné číslo účtu a rozlišovalo se to spec. symbolem.
Jeste bych dodal, ze nikdo vam negarantuje, ze se vam pri stehovani z pobocky na pobocku IBAN nezmeni. To je totiz pouze prekodovane normalni cislo uctu, nikoliv nejaky nezavisle pridelovany identifikator.
Nemělo by se měnit. Struktura je CZKKBBBBUUUUUU.... kdy KK jsou kontrolní číslice, BBBB stávající kód banky a zbytek číslo účtu. Pokud se tedy nezmění přechodem na jinou pobočku číslo účtu, zůstane i IBAN stejné.
Prejmenovani je ciste procesni zalezitost. Ani u normalniho cisla uctu nebrani bance nic v jeho nemeneni, ale pokud nejaky blb vymysli jejich vztazeni k pobocce, tak se pri stehovani menit muze. U IBAN je to uplne stejne.