Prejmenovani je ciste procesni zalezitost. Ani u normalniho cisla uctu nebrani bance nic v jeho nemeneni, ale pokud nejaky blb vymysli jejich vztazeni k pobocce, tak se pri stehovani menit muze. U IBAN je to uplne stejne.
Nemělo by se měnit. Struktura je CZKKBBBBUUUUUU.... kdy KK jsou kontrolní číslice, BBBB stávající kód banky a zbytek číslo účtu. Pokud se tedy nezmění přechodem na jinou pobočku číslo účtu, zůstane i IBAN stejné.
Jeste bych dodal, ze nikdo vam negarantuje, ze se vam pri stehovani z pobocky na pobocku IBAN nezmeni. To je totiz pouze prekodovane normalni cislo uctu, nikoliv nejaky nezavisle pridelovany identifikator.
To pletete 2 věci dohromady to "jednotné číslo" je prostě IBAN (international bank account number), ze kterého se dá poznat země i banka (CZ a když budete koukat, najdete tam i to 0800, které se normálně uvádí za lomítkem). Tj. při strojovém zpracování program ví, že CZ je česko a má takový a takový formát IBAN, tj. že počet číslic za CZ je 22 a 3. - 6. číslice je kód banky. Převod mezi pobočkami bez změny čísla účtu už ostatní banky provádí x let (v KB při stěhování jsme ho takhle měnili snad před 8 lety), spořka to umožnila až opuštěním hovadského systému, kdy všechna sporožira jedné pobočky měla stejné číslo účtu a rozlišovalo se to spec. symbolem.
Ale kupodivu ze strany EU je tlak na přenositelnost účtů - v ČS mám díky jednotnému číslu účtu možnost toto číslo uvádět jednak po celé Evropě jednotně a nově také mohu změnit libovolně pobočku, aniž by se mi měnilo číslo účtu.
U telefonů "dobrovolná" přenositelnost již funguje - můžu si nechat telefonní hovor přesměrovat na jiné číslo. Ale také si to u daného operátora plně zaplatím. A to přece není TA (dobrovolná?) přenositelnost, kterou všichni chceme!
Další nekvalitní článek na Lupě, ach jo ...