Vlákno názorů k článku Nejčastější chyby českých e-shopů v praxi od Stanislav Tockstein - Mám stejný názor, respektive zkušenost. Ovšem musím dodat, že...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 11. 2010 21:49

    Stanislav Tockstein

    Mám stejný názor, respektive zkušenost.

    Ovšem musím dodat, že první cesta(tzn. nejmenších cen) je zároveň cestou nejvíce zneužívanou a pokřivující trh.

    "Garážník", většinou novic, otevře one man show - internetový eshop s nejnižšími cenami, protože používá "kupecké počty" - za tolik jsem nakoupil, za tolik prodám a rozdíl je můj.
    Distributor, dovoczce, výrobce to prostě dovolí - cesta do pekel.
    "Garážník" ani ne za půl roku najednou přijde na to, že existuje také nějaké DPH a jiné daně, a...a skončí.... Ovšem ceny jdou pevně vryty a zákazník je požaduje stále dál.
    Distributor, dovozce, výrobce by měli určit ZÁVAZNÉ koncové ceny(s max. rozpětím 5%) a až pak se může ukázat jak je kdo schopný, jak dovede přilákat zákazníka, jak mu funguje reklama - až tady nastává čestný konkurenční boj.
    Honba za nejnižšími cenami není nic ideálního, je to křivé zrcadlo.

    Jinak už mě začínají být "SEO specialisté" takoé pro smých. Obchodníci s deštěm. Jak můžou každému potencionálnímu zákazníkovi zaručit pozici do "pátého místa"? Jojo, všichni budou s tím "správným SEO" na předních pozicích. A kdo bude na těch ostatních? Prázdná místa?... :-D

  • 18. 11. 2010 22:51

    hobr (neregistrovaný)

    Jak jsem psal výše - kdo vám zaručí pozici není SEO konzultant. Ale pobavilo mě, jak je vám někdo pro smých :) Vyjmenovaná slova po M se učí někdy ve čtvrté třídě ZŠ ;)

    Mnohem víc, než prodejci, kteří jdou na hranu zisku ničí trh výrobci, kteří prodávají za různé ceny. Velkodoběrateli prodají o 15% llevněji, než maloodběrateli. A jak takový malý obchodník může konkurovat velkému, když už při nákupu tolik ztrácí? Právě jedině tím, že si sníží svoji marži...

  • 19. 11. 2010 8:12

    Stanislav Tockstein

    Ano, omlouvám se za ty hrubice a překlepy, psal jsem příliš zbrkle, bohužel systém zde neumožňuje následnou korekturu textu.

    K meritu: tady si dovolím poněkud nesouhlasit. V mém předchozím textu jsem toto opomenul, díky za tento věcný příspěvek.

    To je dle mého názoru naopak správná diferenciace, přeci výrobce(dovozce, distributor) nebude prodávat za stejnou cenu tomu kdo nakoupí příkladně 5ks a stejně tomu kdo nakoupí 1000ks. To by pak popíralo samou podstatu obchodu.

    Právě že se děje někdy opačný způsob, že výrobce(dovozce, distributor) prodává všem (přibližně) za stejnou cenu a nechá volnou ruku v tvorbě koncových cen - a to je právě to, co křiví trh.

  • 23. 11. 2010 10:48

    marky (neregistrovaný)

    Závazné koncové ceny nejsou řešením. Když distributor, dovozce apod. určí závazné koncové ceny, tak si e-shopy začnou konkurovat poštovným zdarma, dárky, bonusovými programy atd. a výsledkem je, že to jejich zisk nijak nezvýší, vše se ale jen ještě více znepřehlední pro zákazníka a zkomplikuje pro eshop. Je třeba se smířit s tím, že nejnižší cenu zboží na trhu určuje ten obchod, jehož součet nákupní ceny a vlastní marže dává nejnižší prodejní cenu (a nemusí to znamenat, že jeho marže nebo nákupní cena sami o sobě musí být nejnižší).

  • 23. 11. 2010 10:31

    marky (neregistrovaný)

    První (levná) cesta nemusí skončit kolapsem jednoho člověka, který si nemůže dovolit spolupracovníky. Pokud např. eshop nabízí pouze to,co má skladem, výrazně tím eliminuje neproduktivní e-mailovou komunikaci a rušení objednávek ze strany nakupujících. Pak i levný eshop může fungovat.

  • 12. 11. 2010 16:43

    Libor (neregistrovaný)

    Od roku 2002 provozuji jeden český eshop a podílím se na několika dalších. Od této doby se priority koncových zákazníků určitě změnily. Z počátku nešlo lidem vůbec o design, skladovou dostupnost apod. Spíše si zjišťovali, zda je firma na trhu několik let (kvůli případným reklamacím). Stále tu vládla velká nedůvěra vůči internetovým obchodům, kterou ještě přiživovali obchodníci v kamenných obchodech, když pocítili značný odliv zákazníků. Samozřejmě kvůli vyšší ceně zboží v kamenném obchodě. Na začátku elektronického obchodování nebyly velké možnosti srovnávání zboží jako dnes. Takže uživatel musel opravdu "googlit", aby si zaslouženě našel nejnižší cenu. Dnes použije Zbozi.cz a nejnižší cenu zjistí během minuty. Tudíž dříve bylo hlavní klást důraz na vynikající SEO, protože návštěvníci přicházeli hlavně z fulltextu Seznamu a Googlu. Vůbec se neřešilo měření konverzi apod. :-) V té době to zatím nebylo k dispozici. Dnes opravdu u většiny lidí vyhrává nejnižší cena zboží + cena dopravy + rychlost dodání. A až jako další parametr je design stránek, fotografie zboží, texty, videa, možnosti platby a řešení případných reklamací. Netvrdím, že to platí u 100% populace, ale u velké většiny určitě ano.

    Shrnutí:
    Každý z provozovatelů eshopu se musí rozhodnout, jakou cestou se vydá. Buď bude měsíčně utrácet desítky tisíc za marketing a firemní image, ale nebude nejlevnější a bude patřit k těm dražším. Nebo využije jen placenou verzi služby Zbozi.cz a bude se snažit být nejlevnější na trhu.

    Zkoušeli jsme obě dvě cesty. Výsledek je ten, že levný eshop umí vydělat pěkné peníze, ale pokud se o něj stará jen jeden člověk, tak brzy skončí s fyzickým nebo psychickým vyčerpáním. Více lidí levný eshop neuživí - tzv. one man show. :-) Není to totiž jen o prodávání, ale pak i o následném řešení technických problému se zbožím, řešení reklamací, odstoupení od kupních smluv, zodpovídání desítek emailů a telefonátů denně.

    Člověk, který se vydá druhou cestou, si může díky větším ziskům na zboží dovolit i spolupracovníky, takže v tom není sám a nemusí se bát onemocnět nebo si vzít alespoň jeden týden dovolené za rok, aniž by mu začaly chodit emaily, že nevyřizuje objednávky a neodpovídá na dotazy. Navíc mu stačí prodat méně zboží a vydělá v celkovém součtu stejně nebo více, než ten, který jde cestou nejlevnější ceny.

    Je na každém z nás, kterou cestu si vybere :-)

  • 6. 12. 2010 3:18

    karel (neregistrovaný)

    Čím levnější ceny, tím víc lídlovců (lidí kteří si nic nepřečtou, pětkrát se snaží na něco zeptat aniž by věděli na co, srovnvají ceny s Botswanou a republikou Lestoho - samozřejmě se o poštovném nezmíní... atd.) Prostě peklo ložené. Tudy cesta nevedla.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).