Rekl bych, ze autor se shledl v nejakych americkych priruckach. Jak si treba predstavuje to "hovoreni se zakaznikem" nebo "silu psaneho textu"? Podle mne to jsou managerske plky az blaboly.
Nevim, jestli sam nekdy neco pres e-shop kupoval, spise se mi zda, ze ne. Nevidim treba zasadni rozdil mezi e-shopy u nas a v zahranici; samozrejme abstrahuji od neferoveho az podvodneho jednani nekterych tech nasich; coz je take duvod, proc bych na e-shopu nikdy neplatil dopredu.
Dobrý den. Můj názor vychází z toho, že na e-shopu nestojí prodavač, který by zákazníka oslovil: "Mohu Vám pomoci?" Rovněž z toho, že s počítači valná většina uživatelů dosud verbálně nekomunikuje. Pokud si však e-shop chce zákazníka získat a ještě navíc udržet i nadále jako věrného. Musí s ním všemi dostupnými prostředky komunikovat. A to jde v současné době nejlépe textem. Nejde tedy o "managerské plky" ale o klientský servis a o přidanou hodnotu, které zatím málokdo využívá.
Porad tomu nerozumim, a to myslim doopravdy. Co to jsou "vsechny dostupne prostredky"? Predpokladam, ze se nejedna jen o pasivni vystaveni textovych informaci. Cili ze by e-shop zakaznika spamoval, nebo by dokonce otravoval telefonem? Notabene to jeste povazoval za pridanou hodnotu? Na to je tady nastesti UOOU.
E-shop by mel byt predevsim seriozni, tj. fungovat tak, abych byl jako zakaznik spokojen. Tedy dodat zbozi v dane lhute a v pripade nespokojenosti a vraceni zbozi poslat penize zpet OKAMZITE. Zadne ¨"zkoumani opravnenosti" a vyuzivani lhut na doraz.
Musim se smat, kdyz si vzpomenu, jak se jakysi provozovatel e-shopu (?) asi pred pul rokem ci rokem snazil prosadit nazor, ze by na zakazniky mela byt vetsi prisnost, treba pri neprevzeti zasilky. "Musite se holt vice snazit, paner spravce" ;-).
Dobrý den. Seriózní e-shop bude předpokládám užívat i seriózních metod komunikace s klientem.texty jsou sice pasivní to ano,ale pokud do nich vložíte takové informace, které uživatele opravdu zajímají pak je to něco navíc,co (jak často opakuji) málo kdo využívá. Lze nabídnout také odbornou pomoc přivýběru zboží, manuály ke stažení, online chat např. s technikem (záleží na druhu zboží). Spolehlive fungovani e-shopu z pohledu který říkáte rovněž považuji za velmi důležitou součást.A když nakombinujete dostatek informací a ještě takovouto míru spolehlivosti a bezpečnosti,pak je to přeci ideální,co zákazníkovi bude imponovat.
Tak ja sice nejsem z oboru, ale co nemam rad je, kdyz neco zkousim splasit, a nenajdu ZADNOU poradnou informaci o tom, co chci. Dam dva priklady - hledam televizi, a to primarne podle parametru, a u osmi z deseti eshopu zjistim akorat to, ze se televize lisi rozlisenim a znackou ... dekuju, ale to dokazu zjistit taky, me zajima, jaky je rozdil mezi tv stejny znacky rekneme 32L433ABC a 32L433AAC. Nedavno jsem vybiral hodinky, a to byl i na vetsim kseftu porod na vetsi cast vecera, nakonec jsem se vykaslal na funkce, stanovil limitni cenu, ktera me nebolela, a zvolil co nejobycejnejsi s akceptovatelnym designem dle fotky. Ale co by pomohlo by bylo, aby tam bylo neco vic nez preklad z webu vyrobce a ofiko fotky, ale aby tam byla dylka pasku, informace o moznostech jeho zkraceni (dodali zakaznici v debate), a vubec jsem mel aspon pocit, ze nekdo z eshopu ty hodinky nekdy aspon VIDEL. Tohle chapu pod pojmem "text" v tomhle kontextu - neni to o tom, ze me co chvili vyspamuji, co uzasnyho zase maji - ale ze na webu maji dostatecny a RELEVANTNI informace.
Jeste me napada jedna chyba eshopu prave s ohledem na email, ale kdyz ctu "newslettery," tak od vetsiny z tech eshopu, co mi chodi, jsou to naprosto nepersonifikovany maily, ktery pro MNE nemaji vyznam. Nevadi mi nabidka, pokud je pro me. Ale pokud mi eshop posle dvakrat tydne informaci, ze ma slevu na neco, co nejen ze nepotrebuju, ale ani jsem to nikdy nechtel, tak bych se obaval, ze ty maily moc ucel nesplnuji a vedl bych vaznou debatu s jejich PR - pokud bych jim sefoval.
Já osobně si nemyslím,že je to od věci postihovat lidi co si nevyzvedávají zásilky, mám malý eshop na parfémy a ačkoliv klientům posílám mail, ještě jim telefonuji, tak klidně mně do telefonu řeknou,ano, vyzvednem si na poště a když to tam leží 10 dní a já dotyčnému volám,tak už mně nebere telefon. Takže vhodím100kč za poštovný,plus balení, telefon a čas, ano je to řekněme 5% populace,ale nevím, proč by to mělo dotyčným procházet, jen proto,že ví že se s nima nikdo nebude soudit kvůli 100kč za poštovný?