Dobrá věc je, že proti těm, kteří se snaží potlačit nějakou informaci pomocí zastrašování soudy, funguje Streisand effect.
Třeba PROLUX - nebýt té žaloby, v životě bych o nich neslyšel. Takhle vím, že si na ně mám dát pozor a nikdy se nestát jejich klientem. A to nikoliv proto, že někdo proti nim psal v nějaké staré diskusi (kterou jsem ani nečetl), ale proto, že sami rozvířili vody, široce upozornili na to že někdo je hodnotí negativě a dali mnoha dalším lidem podnět k tomu, aby o nich napsali svůj názor, většinou opět negativní.
Lidi nejsou blbí, když někdo někoho skutečně pomlouvá (v tom smyslu že je to nepravdivé očerňování), nepřipisují tomu obvykle velký význam - každý ví, že pomolouvač může být prostě jen nějaký prolhaný šmejd. Ale když stovky lidí vyjadřují negativní názor, tak na tom asi něco bude.
Doufám že Straisand effect firmám pomůže pochopit, že upozornit milion lidí na kritiku svých služeb není nejchytřejší strategie, a že lepší je sklapnout a raději se snažit, aby lidi příště neměli důvod kritizovat.