Nejpreferovanějším placeným kanálem v nabídce kabelovky UPC je Eurosport

23. 3. 2012
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Autor: 115393
23. 3. 2012

UVNITŘ TABULKY Panevropský sportovní kanál Eurosport je nejsledovanější placenou televizní stanicí v základní nabídce kabelové televize UPC. Firma to zjistila z průzkumu, který pro ni na sklonku loňského roku zpracovala agentura Millward Brown. Stejný průzkum si UPC zadala již v roce 2009 a nyní mohla porovnat výsledky. Eurosport vyhrál i tehdy, mírně se však snížila míra jeho sledovanosti zákazníky UPC. Zatímco v roce 2009 respondenti této stanici přidělili 11,5 bodu z maximálně 30, loni to bylo 11.

K TÉMATU: Ekonomická krize diváky neodvedla od televize, zjistil průzkum UPC

Druhou nejsledovanější placenou televizí v kabelové nabídce UPC je další sportovní kanál Nova Sport. Respondenti jej loni i v roce 2009 ohodnotili 9,7 body. Na třetím místě skončil dokumentární kanál Spektrum, jehož deklarovaná sledovanost klesla oproti roku 2009 o 0,4 bodu na 9 bodů. Nárůst naopak zaznamenala čtvrtá televize v pořadí, Eurosport 2. V roce 2009 ji zákazníci UPC udělili v průměru 8,1 bodu, loni již 8,8. Právě loni se Eurosport 2 dočkal české lokalizace.

Zajímavé je, že z dvaceti nejpreferovanějších placených programů základní kabelové nabídky UPC vedou především sportovní a dokumentární kanály. Filmové stanice se objevují především v druhé desítce. UPC rovněž zjišťovala, jakou důležitost přisuzují diváci jednotlivým placeným programům základní nabídky. V této kategorii zvítězil dokumentární kanál Discovery, který porazil stanici Animal Planet, která vedla tuto tabulku v roce 2009.

Průzkum probíhal v listopadu 2011 metodou CATI v Praze, Brně, Ostravě a Liberci na 402 zákaznících kabelové televize UPC. Asi největším překvapením je výrazný pokles zájmu o filmový kanál Universal Channel.

Autor článku

Autor je šéfredaktorem serveru o digitálním vysílání DigiZone.cz a redaktorem týdeníku Reflex.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).