pdns-recursor byl a stale je v pohode. Schvalne jsem si zkusil nainstalovat verzi cca z prosince minuleho roku a dle zminene testovaci stranky mi to tvrdi Great... Jsem rad, ze jsem Bind nikdy nepouzival, stejne tak jako sendmail;-)
Unbound je na světě chviličku. Nic jiného bych si na tak velkou instalaci nedovolil nasadit. Resp. ještě se používá CNS od Nominumu, ale to je tak asi všechno.
A bez konkrétní znalosti jejich infrastruktury a implementace DNS bych se neodvážil nic takového jako vy tvrdit.
Nehledě na to, že vaše logika je pokřivená. S bindem problém nebyl (i když nikde jsem neviděl, že by zrovna O2 používala Bind a zjišťovat se mi to nechce). A ve chvíli, kdy problém začal být, tak snad nechcete naznačit, že kluci z outů měli skočit na google a jen tak narychlo nasadit třeba Unbound, protože se jim líbí jeho modré oči?
Další stránka věci může být v tom, že například na DNS můžou mít nasmlouvané nějaké záruky od dodavatele a dodavatel záplaty nedodal.
Z prohlášení tiskové mluvčí to asi těžko rozkódujeme, že?
To se bobani z outů bojí používat google a najít si nějakou optimální alternativu k bindu, když s ním mají problémy? Třeba takové servery jako pdns-recursor, unbound, nebo maradns žádnou opravu ani nepotřebovali, jsou napsané velmi inteligentně s důrazem na bezpečnost a jsou daleko rychlejší, než bind. Jinak kde že kyslík nasazuje záplaty? Já mám stále freedns od vpn, bublidns se mi stále hlásí děravé... Shitt
Zvladli to i provideri, kteri maji nesrovnatelne vice zatizene DNS nez nas drahy Kyslik.
Maily na zamestnance? :o)) Takze firma vybuduje model podpory a pak ho posle do kopru tim, ze na vsechny lidi rozda narodu prime maily. To je fakt parada. Bezte delat nekam sefa technicke podpory nebo treba centra rizeni site. S takovymi napady jiste prorazite!
Tiskovy mluvci je hlasnou troubou firmy. Nicemu nerozumi a je placen za okecavani chyb a propagaci sluzeb / vyrobku sveho zamestnavatele. Tiskovy mluvci neni ombudsman ani nezavisly technicky expert. Je tedy posetile ventilovat stesky nad bezpaternosti ci laickym blabolenim tiskovych mluvcich vseho druhu.
Ostatni to zvladli horko tezko, za pouziti ruznych figlu a predevsim asi nemaji tak vytizene nameservery jako outú. S poslednim odstavcem naprosto souhlasim...
Jen naše místní zparchantělé rádoby in firmičky musí mít nějakou blbou výmluvu.
Při tom,jak se chovají o2,UPC,SMP a podobné firmy k zákazníkům na help desku,že ani neuvádí email na své zaměstnance (asi se bojí),by mne hanba fackovala být na místě té mluvčí.Se zdá,že slečna nemá vůbec páteř a vleze do jakéhokoliv zadku jen aby měla výplatní pásku.To platí ale pro dost mluvčích.Mám pocit,že tuhle pozici může zastávat jen opravdová loutka bez vlastního úsudku.
Viděl jsem nějaké kalkulace, o kterých se docela dost lidí shodlo, že jsou správně, a ve chvíli, kdy se začne používat náhodný zdrojový port, tak ten datový stream už musí být vcelku velký. Více se dá najít na namedroppers.
Je videt, ze pan D neprovozuje zadny zatizenejsi forwarding DNS server. V teto veci totiz ma O2 svym zpusobem pravdu - prvni patche, ktere se napr. na BIND objevily, byly mizerne a nameservery odpovidaly pomalu a mely s nimi pomerne velky load (pokud odpovidaji radove na stovky dotazu za sekundu, coz neni zadny problem). U te Telefonicy toho provozu musi byt jeste radove vice, nez stovky dotazu za sekundu, takze si dovedu velmi zive predstavit, co by se tam stalo a kolik by jim volalo nastvanych zakazniku, ze se jim "votvira pomalu Seznam".
Druha vec je, ze ani s timto patchem nejsou ty nameservery bezpecne, jen ten spoofing da trochu vic prace (ale tu stejne udela stroj, tak co).