Prodejce televizorů: "Tu vadnou LCD obrazovku do tý televize dal už výrobce, já za to nemůžu!!".
Aspoň vidíte jak je ta odpověď nesmyslná. Ta zjevná VADA je na PLACENÉM programu a komu jsem asi zaplatil svoje peníze? Distributorovi? NE! Zaplatil jsem Skylinku. A vcelku slušně jsem pátral proč za svoje peníze dostávám defektní obraz.
Co mi odpověděli už jsem psal. KULOVÝ!
Jasan DIGI nic moc, jen jsem chtěl upozornit (dodat k článku) že Skylink má taky máslo na hlavě!
Musím opět připomenout mojí zkušenost s defektním formátem obrazu na Skylinku. K 16:9 obrazu přidají nahoru a dolu černý pruh, tedy vznikne 4:3 obraz a ten se mi zobrazí na mé 16:9 telce nějak takto:
Takže: ten pruh tam dává již distributor. Kdyby ho tam dával Skylink, bude posunuté i to logo Filmboxu. Ale to není. To znamená, distributor film seřízne do letterboxu a pak přidá logo. Skylink je v tomto případě bez viny!
Nekvalita Digi je fakt. Digi je prostě celkově hnus. To, že některé programy v CS linku a Skylinku jsou taky mazanice, je věc další. Prostor k zlepšení tam určitě je. Otázkou zůstává, kolik by to stálo, protože kapacita na satelitu je věc drahá. Řešením do budoucna je přechod na MPEG 4 a DVB-S2, kdy se při současných bitrate kolem 2,5-3 Mbps bude dát program sledovat ve vynikající kvalitě, navíc se rozšíří kapacita TP. Jenže to zase nepůjde v blízké době, protože by řvali lidi, co mají SD přijímače.
Nadávat umí každý, ale zkuste vymyslet, jak to vše vyřešit bez zdražení nebo změn parametrů služeb...
Skylink poskytuje presne to čo sľubuje vo svojich všeobecných obchodných podmienkach. To znamená príjem zvolených TV programov a poskytovanie služieb na bežnej úrovni a bežnej kvalite.... Takže reklamácie sú bezpredmetné (museli by ste dokázať že poskytujú služby mimo bežnej úrovne a kvality....).
No a o tom to je, kdo rozhodne co je běžná kvalita? Pro jednoho může být letterbox a různé ořezy stále přijatelný, někdo jiný může ořezy vyloženě požadovat a pro někoho jiného je to třeba úplně nepřijatelné. A to je ten problém. Takovéhle subjektivní věci nelze dost dobře reklamovat. To máte jako kdybyste chtěl reklamovat jídlo v restauraci proto, že se Vám zdá moc ostré, ale kuchař Vás bude ujišťovat, že to není chyba ale vlastnost a že si příště máte objednat něco jiného.
To bych chtěl vědět kdo může takto zdegenerovaný obraz využít? Vysílat se má přece v plném 4:3 nebo 16:9. KDO může potřebovat zdegenerovat 16:9 obraz do doplněného 4:3?? NIKDO!
Ale když jsme u kuchaře tak ten mi možná aspoň odpoví na připomínku.
A já jsem NEREKLAMOVAL, zeptal jsem se NĚKOLIKRÁT na emailu skylinku proč to tak vysílají. A odpověď? ŽÁDNÁ a to mě na tom deptá nejvíc.
Je to styl DIGI - Něco se ti nelíbí? Trhni si nohou!
Komu to může vyhovovat nevím, ale stále má většina lidí v Česku televizory s poměrem stran 4:3 a těm Letterbox zjevně nijak nepřekáží. A i většina 16:9 televizorů dokáže obraz vyzoomovat tak, aby byl v pořádku. Některé i automaticky. Ale to jen tak na okraj.
Je pravda, že je špatně, že Vám Skylink neodpověděl, to obhajovat nehodlám, protože to je neobhajitelné. Otázkou ale je, zda byste se svým dotazem neměl větší úspěch přímo u provozovatele kanálu. Na webu SPI kontakt je.
Pokud ten naprosto zprzněný obraz např.u Sport1 ještě vyzoomujete no to tedy musí být už naprosto nekoukatelné a ne že je v pořádku.To je fakt dobrá rada.Na jaké rozlišení té beztak hrozné patlaniny se po této upravě vlastně díváte?Mám pocit,že mínus tolik-kolik ty pruhy zaberou.Výsledný obraz musí být už horší než z mobilu a ještě ho tam dost chybí.To musí být pastva pro oči na plackách.