Podle mé zkušenosti je PPL naprosto tragická firma, jak co se týká zacházení se zásilkami, tak co se týká případné náhrady škody. Větší škody zamítne. Pokud už nějakou škodu uzná (a to je opravdu jen velice výjimečná záležitost, kdy se člověk nenechá odbýt hned napoprvé nebo napodruhé), tak díky jednostranně postaveným obchodním podmínkám nedostanete stejně téměř nic. Obchodní podmínky PPL zneužívá proti zákazníkovi, jak jen může. Škodu se nesnaží prošetřit a zjistit příčinu (ani když je evidentní). Jediné, co reklamační oddělení PPL dělá je, že hledá v obchodních podmínkách, jak se zákazníkem vyběhnout. Jak a kde byl balík zničený neřeší, řeší jen které ustanovený podmínek zneužít proti klientovi. Vlastní zkušenosti a PPL už nikdy více. Bohužel jinde to není o moc lepší. Skvělý článek. Konečně se tomuto nešvaru někdo věnuje. Díky.
>> Notoricky známé jsou případy, kdy se pracovníci České pošty reálně nepokoušejí balík doručit na cílovou adresu, ale rovnou vhazují do poštovní schránky milé psaníčko, že adresát byl nezastižen a balík leží na pobočce. To tu nechci rozmazávat. Naopak se chci vrátit k myšlence, že přepravci počítají s nízkou kvalitou svých služeb.
Je to ještě horší. Neobtěžují se ani vhodit lístek do schránky. Nechají to tiše válet na poště a pak pošlou zpět bez informování příjemce. Takže pokud vás e-schop na odeslání upozorní, tak si na poštu došlápnete, jinak po dlouhém čekání voláte do e-schopu kdy že to tedy pošlou, no a oni pak platí poštovné ještě jednou.
Jejich reklamační oddělení je nastaveno tak, aby všechny reklamace automaticky zamítalo jako chybu uživatele (špatně zabalené, špatně označené apod.).
Když uživatel prokáže, že chyba uživatele to není (což už samo o sobě je u PPL úspěch, metou ze stolu prakticky vše), snaží se snížit odškodné na co nejmenší možný podíl. Snažit se s nimi dohodnout je o ničem, můžete psát doporučené dopisy, dostanete vždy suchá zamítnutí.
Ale stačí se obrátit na právníka a to se začnou dít věci. Najednou se stane, že to, co bylo dopisem několikrát zamítnuto, je náhle zapomenuto a objevuje se odškodné a kupodivu v docela reálné výši.
Takže nenechat se odradit, poslat doporučený dopis s návrhem na vyrovnání s tím, že pokud bude odmítnut, berete si na vymožení škody právníka a náklady na něj jim budete účtovat. Oni se na vás vykašlou, ale protože nevyměknete, máte reálnou šanci z nich reálné odškodné získat. A to ve výši reálné škody, ne nějakého jejich pofidérního výpočtu.
Jenže u České pošty se bohužel ono "selhání jednotlivce" projevuje velice často. Osobně se s problémy při doručování setkávám jak na domácí (Praha 4), tak na pracovní adrese (Praha 3), a nemine měsíc dva, aby nám nevolal naštvaný zákazník s dotazem, kdy konečně dostane objednané zboží, které dle informací na stránkách ČP je třeba již týden uložené na dodací poště, ovšem oznámení nikde...
Já pracuji jako kurýr u DPD a tohle bych si v životě nedovolil. Jestli to byla jen smůla na kurýra nebo chyba celé společnosti, nedokážu posoudit, každopádně je mi opravdu líto vás, ale i toho, jaké světlo to hází na nás ostatní, kteří se snažíme být zodpovědní :( Mně osobně by se taky nelíbilo dostávat zakázky v tomto stavu, tak proč je takhle doručovat ostatním? :( Každopádně držím palce a doufám, že to my ostatní zodpovědnější budeme mít prostor napravit.
Nejslabší bod je doručení zásilky a dnes se Česká pošta opět vyznamenala! Dopoledne nám měl být doručen celkem důležitý balík, nejdřív SMS od pošty, jak je všechno OK a nakonec SMS, že z technických důvodů nebude dnes doručen. Při pátrání po balíku nikdo neví kde teď je a co se s ním děje.
Na placený lince nejdřív čtvrt hodiny čekání při muzice a když neodbytný zákazník nepraskne s telefonem, tak se pak operátorka konečně uráčí převzít hovor, aby se zákazník stejně nic nedozvěděl.
Je fakt, že to bylo velice naivní, si důležitý balák nechat poslat Českou poštou, ale za tuhle blbost si můžem sami, příště se zařídíme líp.
ale mohlo by to byt na CP i lepsi.
spousta uredniku za prepazkou (zejmena ti starsi) vubec nevi, ze existuje produkt "doporucena zasilka" a melou furt neco o dopisu.
Vubec pokladat odpoved na prepazce za smerodatnou je chyba a vyplati si nastudovat sam na jejich strankach nebo se poradit s kolegou z oboru.
Například na přepážce často nemají anung to tom ze balik do ruky mate slevy 2kc za kazdou uvedenou e-mailovou nebo telefon (to si vedel? :-) ).
Ale co je horsi nedavaji (nekteri) automaticky danovy doklad. Dokonce nekteri exoti sou schopni tvrdit ze je to prave ten podaci listek, ten danovy doklad. No pani nejni. Pokud jste u s luzby platce dane - coz u baliku do ruky ste musite mi dat doklad s vypoctem DPH. A tady na podacim listku to uvadite kde...
Presto je CP muj favorit. jiz sem odeslal nekolik stovek zásilek z toho cca 1% nedosla dobírka, ta po bezproblemove reklamaci vzdy dorazila.
Sledovani doporucenych zasilek je uzasna sluzba, ktera snad uz zacala fungovat na 100%. Predtim (2011 a zacatek 2012) cca 5% sledovani nefungovalo, ale dá se zistit zavoláním ... více zde http://tcladin.cz/joomla-blog/26-sluzby/317-ceska-posta-chyba-v-sledovani-zasilek
Tak mě napadlo. Může vůbec přepravní služba nebo Česká pošta, když má tisíce zaměstnanců (myslím spíš řidiče) nějak ovlivnit, aby se k práci chovali zodpovědně (neházeli, nekopali do balíků,...)
Když v těchto službách je velká fluktuace. Někdy to je jen jako brigáda (vánoce, nebo když má nějaká e-shop nějakou větší akci) nebo jako nouzovku, když jsou bez práce i když se něco objeví jiného tak dají výpověď ve zkušební době.
A dělat každému psychotesty to by vyšlo přepravce draho.
No vetsine balik poskodili, mne ho rovnou ztratili. Jednalo se o notebook, ktery se vracel zpet opraveny ze servisu. Prepravce Geis to mel dorucit do jedne stredni skoly, namisto toho to dorucil zrejme do jedne prodejny sportu na uplne opacnem konci mesta. Jak k tomu mohlo dojit doted nechapu. Prepravce ma udajne podpis prebirajiciho, prebirajici (ta prodejna) tvrdi, ze nic neprevzali. Geis se moc neobtezoval a prohlasil balik za ztraceny. Ted se bude resit nahrada skody, tak jsem zvedavy, jak to dopadne.
Ve Velké Británii je obrovský nárůst internetového nakupování,které doslova hromadně likviduje kamenné obchody,Proč takový nárůst?Takže klíč k úspěchu mají tyto faktory.Naprosto bezkonkureční široký výběr zboží, za nízké ceny.Nulové, nebo zanedbatelné náklady na dopravu zboží k zákazníkovy.V ČR tyto faktory nefungují a je to znát.
PPL používám ve firemní praxi (CCTV, IT/IS) denně už asi 5 let a problém jsem zatím neměl. Až na jeden rack od Tritonu s proskleným předkem, ale z těch cca 200 kusů co už převezli a nerozbili je to docela dobré. Sranda byla, když ten jeden rozbili a dva dny mi tvrdili, že zásilka nesplňovala parametry a přemeřují ji :-)
S PPL jsme skoncil, kdyz mi balik nechali v uplne cizi firme pres ulici a ani mi o tom nedali vedet. Nebyt toho, ze se mi sam o sve iniciative ozval clovek, co to prebral, cekal bych na nej dodnes.
Posta funguje jako generator nahodnych cisel. zasilku ze stejneho obchodu jednou dodaji stylem "adresat nezastizen, ikdyz byl cely den doma", podruhe vzorne zavolaji a zeptaji se na cas doruceni. Jeste kdyby se odnaucili vozi baliky cely den po meste, abych je nemusel vyzvedavat az vecer nebo druhy den.
ta část s osobním vyzvednutím se mi zdá jako naprostý nesmysl - je snad odpovědnost prodejce, aby zboží správně zabalil - a i kdyby se nedejbože něco stalo, tak pokud by nejednal přepravce, tak solidní eshop rozhodně nenechá svého zákazníka na holičkách (a uhradí škodu klidně z vlastní kapsy).
nevěřím, že jsem běžné případy, kdy zákazníkovi dorazí rozbité zboží a eshop (i přepravce se na něj vykašle).
nevím, nakolik si ceníte Vašeho času. ale i kdybch jel pro osobní vyzvednutí 30min tam a 30 zpět, + 30kč za jízdenku, tak cena za tento druh dopravy vychází mnohonásobně vyšší než běžných 100kč za poštovné.
mimochodem trocha naší statistiky: posíláme zboží od r. 2004. jsou to desítky tisíc balíků. zboží nebalíme nijak přehnaně: 90% krabiček prostě dáme do plastové obálky bez jakékoli ochrany. používáme PPL i českou poštu.
poškozený balík jsme neřešili NIKDY. opakuji NULA případů od r. 2004.
sem tam něco pošta či PPL ztratí. u pošty to je tak 5zásilek do roka, u PPL tak 1 za dva roky.
u pošty jsou ztracené jen ty nejlevnější doporučené dopisy. odpovídajícím způsobem pojištěná zásilka se neztratila (opět) NIKDY.
Netocici se HDD prezije naprosto bez uhony pad ze 3m na beton (bez obalu) (bezne se udava tusim 2 000G po dobu 0,1s), takze aby ho nekdo znicil, musel by snim mlatit opakovane a s toztocenym.
Pokud je novej HDD vadnej, tak to bejva prevazne vyrobni vada.
Ale naprosto bezny je i hazeni s monitorama (vcene dnes uz neprodavanych crt, kde to samo znamenalo minimalne rozhozeni obrazu), mockrat sem videl jak dorazil tranzit s monakama a jednoduse je z toho prakticky vyklopili pred sklad.
jezdil jsem pro dnes již neexistující f. Edis jako dopravce a litoval jsem ty,kteří mně měli naložit.Zboží objemově na dva kamiony se muselo naložit na jeden,protože druhý nebyl a zboží muselo být za 4,5 hod z Ostravy v Praze nebo obráceně.Že jsem to nestíhal je jiná věc,ale plachta natáhla jako balon,malé a křehké dole,,nahoře velké a těžké,protože to tak prostě přicházelo na nákladce,,prostě děs,ještě že to bylo pojištěné,i když pojišťovna se měla snahu cukat,opravdu se to nedá jinak
Objednával som si tlakový ostrekovač Ryobi. Dopravca DHL. Pri vyzdvihnuti keď som podpisoval papier o prevzati zasielky bol ujo veľmi prekvapený, že si balík chcem prehliadnuť: "To si koukejte až mi to tady podepíšete, já Vám to do ruky nesmím dát bez podpisu". Keď som trval na svojom a spomenul som, že zavolám policajtov aby mi spísali protokol o upieraní mojich práv v preprave, balík teda ukázal. "Ale to si nezvykejte, tahat Vaše slovenské zvyklosti sem do Čech!" - uťalo ho až uistenie, že naopak ide o Českú zvyklosť.
Samozrejme, na balíku diera tak 3x15cm, niekde s tým asi majzli. Povedal som "Dobre", zobral papier a k podpisu napísal, že balík je prerazený. Ujo na to, že to teda sa balík musí rozbaliť a skontrolovať. Fajn, podpis som škrtol, napísal k tomu, že balík nevydaný a čakal čo sa bude diať. On fakt ten balík rozbalil, vytiahol z neho tlakový ostrekovač a začal mi ukazovať "Aha, toto je v poriadku, aj toto je v poriadku, takže to vlastne je všetko v poriadku. Tady to teda ještě jednou podepište". No jo, lenže som mu povedal, že keď už to je podľa neho v poriadku po vizuálnej stránke chcem vedieť či to aj funguje pretože tam môžu byť skryté vady. Pozeral na mňa ako teľa na nové vráta. Po asi 10 min. dohadovania nasratý až na strechu ju vyniesol na dvor, vyťahal z nej rôzne prepravné pásky, úchytky a čo ja viem čo ešte (fakt pri tom študoval návod! :-) ), pripojil na vodu, strčil do zásuvky, zapol -a nič. Doniesol odkiaľsi skúšačku na elektriku, elektrika v zásuvke bola, skúmal vypínač, zapínal a vypínal, našiel poistku, bola v poriadku. Celé to divadlo trvalo asi hodinu, napokon som mu poďakoval a nezabudol som do protokolu napísať, že skúška KO a pre istotu si ten protokol ofotiť ("To fotit nesmíte!", "Áno, a čo mi urobíte keď si to odfotím?", "Zavolám na Vás policajti!", "Zavolajte, tak či tak si myslím, že k tej skúške by to chcelo ešte nejaký úradný protokol.", "Zasraný Slováčisko!", "Príjemný deň, dovidenia"...).
Škoda, úž som nevidel ako to balil zpátky do škatule a posielal obchodníkovi, viem len, že keď som mu poslal foto protokolu s tým, že dobierku som neprevzal z dôvodu evidentného poničenia v preprave odpísal mi, že to je tento týždeň už tretia zásielka. Tá moja bola asi prvá ktorá sa mu vrátila zpäť kompletne rozbalená a tipol by som si, že s kvapkajúcou vodou z hadíc.
Divíte sa potom, že prevláda dobierka? Pri dobierke máte aspoň akú takú možnosť to ešte pred zaplatením obhliadnuť a prípadne neprevziať. Čím neprídete o peniaze. Pri platbe kartou a platbe vopred by nastalo klasické "kde je vina" a ak nemáte na to žalúdok peniaze len tak neuvidíte a doma na poličke môžete mať nefunkčné niečo ako spomienku na vlastnú blbosť ("Že som tam nedal dobierku..."). To nemám z vlastnej hlavy, povedali mi to nezávisle na sebe traja ľudia keď som im s humorom popisoval príhodu "Ako zamestnanec DHL skúšal tlakový ostrekovač"...
S touto společností jsme měli u mého bývalého zaměstnavatele také své zkušenosti. V předvánočním období nám ztratili celý soubor zásilek, který našli až po Novém roce. Takže vánoční trh v háji, náhrada žádná.
Přímo v podmínkách mají, že nehradí ušlý zisk, náhradu, jak je uvedeno v článku, platí bez DPH a vůbec se jí snaží všemožně "zkrouhnout".
To naopak s Českou poštou jsme měli velmi dobré zkušenosti. Dva ztracené balíky a 1 poškozený byly všechny vyplaceny dle ceny, na kterou byly pojištěny, žádná snaha o zkrouhnutí.
Hihi ..fakt by mě zajímalo, co by tam jako dělala ta policie :) :) :) To jste mě pobavil.. ne že bych se chtěl někoho zastávat (tím spíš dopravce), ale šoumeni, co, ač mají právní "vzdělaní" a povědomí nulové, hned s naprosto nesmyslnými "trestnými činy" a porušováním zákonů, vyhrožujou policíí :)
Jen pro info, ta by v tomto případě nic nezmohla. Jediné, co by jste mohl, je balík nepřevzít a pak se soudit s dopravcem.
Souhlasím. ČP je v pohodě. Když mi odesílatel dá info, že zásilku odeslal, je prakticky jistota, že druhý den mezi osmou a devátou ranní budou zvonit usměvavé pošťačky. Jedinou výjimkou byla objednávka před Vánoci, která se o jeden den zpozdila. Přičemž několik jiných ve stejném období dorazilo podle zvyklostí druhý den od odeslání.
PPL se oproti minulosti hodně zkazili - řidič přestal volat předem a rovnou přijede na místo doručení. Někdy už v 10 dopoledne, jindy ve 4 odpoledne. Prý podle toho, kolik je firemních zákazníků, kteří mají přednost. Proto pokud to není jediná možnost, tak PPL ne.
S UPS spokojenost, ráno řidič zavolá s odhadem času doručení, který dodrží. Služba na úrovni.
Ve sdružení, jehož jsem členem, jsme již odeslali několik stovek zásilek přes ČP a za loňský rok si vybavuji jednu zásilku uloženou na poště bez oznámení, jednu promočenou (doručovatelku přepadla průtrž mračen) a jednu zlomenou v kartonové obálce (doručovatelka ji přehnula, aby se jí vešla do tašky). Reklamace proběhla v pořádku. Na to množství jsou to zanedbatelné počty.
Daleko víc napětí si ale člověk užije s eshopy. Nejlepší je asi Alza, u které když stihnu objednat a zaplatit do limitu, zboží opravdu dorazí podle předpokladu. Bez výjimky. Aspa.cz objednávku zaplacenou 2 hodiny před limitem odeslala až další den. Ještě zajímavější jsou slevové akce Computer Pressu. Objednávka pouze mailem, platba pouze dobírkou, na mail nepřijde žádné potvrzení přijetí objednávky, ani info o odeslání. Takže nezbývá, než každé ráno vstávat a vyhlížet, jestli pošťačky zazvoní a nebo jen projedou okolo.
BTW: ČP má ještě jedno specifikum. Asi je to jediná doručovací služba, u které lze stejný typ zásilky odeslat pod několika různými názvy podle toho, která úřednice zrovna sedí u přepážky. Samozřejmě pokaždé s jinou cenou, která se naštěstí liší v řádu korun, takže nemá smysl to řešit. Najít si název služby předem na internetu, je prakticky k ničemu, protože starší ročníky mají stejně zažité staré názvy a ty oficiální u nich vyvolávají záseky a těžké přetížení šedé kůry mozkové, cože to po nich vlastně chci za nesmysly s "Doporučenou zásilkou", když to bylo odjakživa Rekomando. Nemluvě o drobném rozdílu oproti "Doporučenému balíčku", nebo snad "Obyčejnému balíku". S tím už jsem zaměstnal i ty mladší ročníky :-)
Svobodná tvorba výsledné ceny. Nechceš? Nekupuj. Pro pero za 30Kč si zajdi do krámu na náměstí. Jestli se to jmenuje poštovné, balné, manipulační poplatek, povinné pojištění, palivový příplatek nebo co já vím, podstatná je výsledná cena - a tu buď vezmeš, nebo ne. Nějakou logiku to má (jakékoliv zasílání je obvykle náročnější než jen cena poštovného) a pokud je k dispozici i osobní odběr, tak mi to přijde v pořádku.
Podstatné je, abys to viděl srozumitelně a co nejdřív (ještě než objednávce věnuješ nějakou energii a nebudeš ji chtít zahodit). Tím se liší slušné obchody od neslušných - a na ty druhé se jednoduše nevrátíš.
Jiste, proto postak nedorucuje na adresy, kde dotycny bydli 20+let a cedule na chrance je jak krava ...
Nekolika znamym v tomhle ohledu pomohla doslova fyzicka inzultace postaka. Nejak necekal, ze si na nej pockaj. Nejlepsi recept je opravdu na nej(ni) minimalne vybehnout a poradne sproste a nahlas servat.
No ono taky jde o to, že když máš na eshopu zboží různé velikosti, ceny, hmotnosti, tak musíš nastavit nějak to poštovné, protože zákazníci prostě nečtou, neví a pak se diví. Takže sice můžeš mít pro případy "tužky za 30" poštu 49 Kč, ale čeští chytráci toho pak zneužijí i na zboží, kde doprava těch 150 může být bez problémů - stačí větší krabice a dobírka a s obchodním balíkem (dneska balíkem do ruky) máš hned 140 Kč ani nemrkneš (dobře, možná nějaké malé procento pokud máš s poštou smlouvu). K tomu nějaké balné a ono těch 150 je docela reálných. Nemluvě o PPL, DPD, GLS - tam se nemáš šanci dostat níž pokud opravdu nejsi velký zákazník.
Taky se mi "drahé" poštovné nelíbí, ale obecně mám zkušenost, že to spíš zneužívají velké eshopy, které mají smluvně ceny o dost níž, než menší, které většinou účtují plus mínus dle ceníků.
Asi mají zkušenosti, že se jim to i přes určité procento zákazníků, kteří vezmou jednu věc za minimální cenu, vyplatí. Dost lidí si myslím, že taky dělá zkušební objednávku v minimální výši ("co kdyby to byla bouda a nic nepřišlo") a pak už se vrací pravidelně a dělá větší objednávky.
Já taky občas lidem zadotuju část poštovného nebo dopravy, když si objednají jednu věc za pár desetikorun a zaplatí předem, takový bonus pro ně.
Ale zase u dobírky mám prostě nastavenou jednu vyšší cenu a u menších položek mi to vychází do plusu, u větších objednávek někdy něco doplácím, ale tak nějak se to prostě vyrovná. Navíc s dobírkou je daleko víc práce, tu dotovat nehodlám - zákazník má možnost výběru a je na něm, jestli chce ušetřit a zaplatit předem jak je na západ od nás běžné (a možná proto tam jsou ty ceny pošty nižší) nebo chce dražší a pro mě pracnější dobírku, tak ať si zaplatí.
Predstavte si, ze japonske banky tisknou vypisy na taiwanu a posilaji je do japonska tam odsud, protoze postovne je tak nizsi, nez u dopisu podanych v japonsku.
Cinska posta je ochotna pracovat za par haleru a zrejme na zaklade nejakych smluv potom ostatni posty jejich zasilky musi prijmout a dorucit. Takze verim tomu, ze poslat balicek z dealextreme je levnejsi, nez poslat ho po cechach.
Tj, ale je to postavene na hlavu, kdyz to tady dorucuji tytiz lide s naprosto stejnymi naklady. Navic se bavime o doprave na radove jednotky, maximalne desitky km (prevazne) vs doprave na tisice km. Nekdo tu lod nebo letadlo do evropy zaplatit musi, a dost pochybuju, ze by to delal bez toho, aby na tom vydelal.
DPD CZ (Direct Parcel Distribution) doručily tiskárnu v originál balení s uraženým spodním rohem a snažili se, abych si ji převzal a pak to u nich reklamoval. Blbec nejsem. Museli si ji odvést.
Navíc vymáhali na mě abych si to převzal před 12:00, tak jsem šel z práce domů a bez jakéhokoliv avíza přes mobil přijeli nakonec v 19:00 večer. No hrůza. Ostatní zasílatelské služby na tom nejsou lépe - plus minus 2 hodiny oproti ráno po mobilu domluveném času a nic neoznámí.
Zpravidla upřednostňuji vyzvednutí v kameňáku.
Jen ukazujete, že tím právním blbem jste vy. A čím dál víc (jen houšť a větší kapky). Předpokládám, že vaše právní "zkušenosti" čerpáte ze seriálů tv nova (a možné ještě někde jinde).
Pokud ji k tomuto zavoláte, tak vás pošlou do háje s tím, že si to máte řešit v občanskoprávním řízení u soudu. toto není věc pro polici - toto je čistě vaše věc a pokud se chcete ztrapnit ještě víc, můžete to zkusit dát k soudu. Exotů, co tam dávají nesmyslné žaloby, tam chodí spousta.
Já ty 1 dolarové zboži taky nechápu s poštovným zdarma taky nechápu :).
Si vem že doručit jeden takový balíček zabere personálu v ČR asi 5 až 10 minut což je plat dejmetomu 10Kč plus benzín atd. Prostě je to úlet :).
http://goo.gl/gQZjr http://goo.gl/Tiq3O http://goo.gl/wNWD7 http://goo.gl/dSl2l atd.
.....................opakované problémy s termínem doručení- budu u vás dnes mezi 12 a 15 hodinou- všední den- na argumentaci, že v tuto dobu se jaksi nacházím v pracovním procesu neberou zřetel, případně následuje užitečná rada. tak jste si měla objednat večerní svoz- což už jsem udělala a - budu u vás v 17 hodin- argumentace, že pro mě 5 odpoledně jaksi nepředstavuje večer se mmíjí účinkem- a nejlepší rada- tak si pro to sjedte na depo- no krucinál, platíme za to skoro 150 korun.....a když už dojde k doručení tak je řidič tak ofrklej, že se ani nenamáhá hledat drobné nazpět a automaticky částku do 10 korun považuje za bakšiš.
Podle mého je často chyba hlavně na straně odesílatelů, nikoli přepravců. Na poště jsem chvíli pracoval a o lidé jsou schopni poslat, a jak zabalené, je často komedie. Je potřeba využít speciální obálky: http://www.mojeobaly.cz/Obalky-a-postovni-tasky/ případně vše opravdu dobře zabalit. Dát skleničky do papírové krabice a čekat nepoškozené doručení, je nerozum.
Tak na rozdíl od mnoha zasvěcených anonymů, jsem reálná firma s reálnou zkušeností...
Smlouva na svoz zněla na odpoledne 13-16, požadavky na svoz stejná doba.
Vždy potvrzeno ze strany PPL.
Řidič ovšem měl dojem, že dopoledne to bude lepší.
Takže asi 5x jsem marně čekal na svoz a nakonec zboží vezl do polí Brno Slatina.
On tam už přece byl a já ne.
Chcete přece zboží druhý den, ne?
Přeji kvalitní služby.
Zdeněk Rajnoch
Brno
Pracoval jsem chvíli brigádně v jedné spediční firmě(GEIS), přes kterou jde velké množství internetových objednávek. Upřímně, co chcete po těch(většinou brigádnících), kteří tam makají za 85,- Kč na hodinu 12-13 hodin denně bez pořádné přestávky, jeden člověk vykládá kamion, jeden člověk nakládá kamion, balíky 20-30-40 ale i 80 kg, kamiony jsou vysoké, zboží se prostě házet musí. všechno v naprosto šíleném tempu přes noc, není čas si ani odskočit na záchod, směny od 17:00 do 6:00!! Po půlnoci už brigádníci toho mají plné zuby, po druhé ráno melou z posledního!!! když se naplní kamion, tak Vám po páse jezdí dále neustále zboží, padá z pásu, mačká se, není šance to stíhat. týden v kuse zvládnou už fakt odolní jedinci, fluktuace 90%. Po šichtě se belháte jak invalida, všechno Vás bolí, svaly, klouby, firma Vás nenechá ani pořádně vyspat, dorazíte domů v půl osmé ráno a už po Vás chtějí aby jste byl v kolem čtvrté odpoledne na parkovišti, spíte max 4 hod denně. většinu lidí to odrovná fyzicky, velkou část zdravotně. vedení firem jsou idioti, koordinátoři studentíci bez zkušeností, jde jim jen o sebe, aby měli prémie, na nejrtěžší práce dávají starý chlaopy, mlaďasové lelkují a mají lehkou práci, všude bordel, chaos, buzerace. Totáoně nasazení nemuseli takto makat, v takovémto tempu!!! Doporučuji si to vyzkoušet, pak budete říkat něco jného. ZA vše mohou zahraniční majitelé a personální agentury, které se pakují za nic, jen že podají jeden inzerát a sepíšou s Vámi smlouvu o provedení práce, dál ani ťuk. žádná práva, žádná nemocenská, nic. A na konec, lidi jsou dneska magoři, všechno si posílají přes internet, i totální nesmysly, hajzlpapír, hnojivo, psí žrádlo, pneumatiky, železo, kameny, hlínu, nádrže do traktoru...a to všechno je naházené dohromady v jednom kamionu včetně televizí, kol, mobilů, skla, lehátek...to se prostě normálně srovnat nedá, také se to přehazuje cca 3-4!!!!To už prostě dostane ta krabice zahulit!
V mnoha případech je tomu opravdu tak, sama už jsem se s tím setkala. E-shop super, zboží kvalitní, ale dodání pak trvá třeba týden nebo 14 dní. Často samozřejmě není problém jen na straně dopravce, ale i expedice e-shopu. Nebo je zkrátka objednávek až moc a firmy to nestíhají rozvážet. Mimochodem, zrovna jsem si pročítala zajímavý rozhovor o přijímacím řízení DHL - https://www.vimvic.cz/clanek/hledame-kandidaty-se-znalosti-veci-s-energii-a-optimismem-rika-zastupce-dhl-information-services-lukas-mandzikievic :-)
Protoze bych se vubec nedivil, kdyby prave reklamace prepravy u dopravcu (nikoliv prepravcu, protoze prepravce je prikazce dopravy, tedy v tomto pripade autor clanku) zneuzivali ruzne subjekty at uz podnikatele ci bezni obcane ke snizeni svych ztrat. Jinak ja mam s Ceskou postou i PPL velmi dobre zkusenosti. Jine firmy pro prepravu zasilek prakticky nevyuzivam.
Ahoj, v 16ti letech jsem byl na brigádě v Malešicích - hlavní překlad a třídění balíků. To co jsme tam dělali s balíky mě přesvědčilo, že nic rozbitného poštou nesmí. Házeli jsme je po sobě, skákali na ně, na obřích šnekových skluzavkách po nich běhali a speciálně křehké balíky jsme nakládali do vagonů házením na 3 metry. Byli jsme totální pubertální blbci, co se nudili, ale nikdo nás nekontroloval a systémově ošetřené to tehdy nebylo. Jde o zkušenost starou dost let, ale kdykoli jdu na poštu, tak si to znovu a znovu připomínám a nic rozbitného neposílám.
tak to je ale pak selhání jednotlivce, nikoli úmysl společnosti.
dodávám, že se mi tedy nestalo za posledních deset let ani jednou, že by přišel balík a nedali ani doručenku.
(ale je tedy pravda, že balíky u nás nezkouší ani doručit a rovnou hážou lístek.. taky je po každý za to náležitě je*u).
Oznámení nikdo nekrade. Jen příjemci jsou v řadě případů naprostý id*oti. Schránky za zamčenými dveřmi, nefunkční zvonky, jiná jména na dveřích, zvoncích a schránkách (kdo má tušit, že Anča Nováková bydlí na hromádce s Frantou Vocáskem a neobtěžuje se to napsat na zvonek, když si nechá poslat balík), neexistující nebo vypnuté telefony, ti ještě větší inteligenti nezvedají neznámá čísla atd. To má pak doručovatel fakt těžkou práci. Nechci tu bránit flákače a ignoranty z řad České pošty. Mají jich tam požehnaně. Ale ti ochotní a pracovití se pak s nimi vezou na jedné vlně i díky bl*osti příjemců. Problémy s doručením zásilky vidím tak 50 na 50 u příjemce a doručovatele.
zajímalo by mne, proč některé zboží na eshopech je sice tak levné, že bych jej koupil, ale přepravné za 150Kč je zlodějna. Zajděte si na obyčejnou poštu a vyzkoušejte si poslat balík za 150Kč a budete koukat, jakvelkou a těžkou krávu musíte posílat. Takže když si na eshopu koupím například jedno pero za 30Kč, zaplatím za něj 180 a výdělek je pro eshop doma. A dělají to tak všichni. Ať mi nikdo neříká, že náklady na poštovné a balné jsou v takové míře.
Tak si to proste musite sledovat vy, kde ta zasilka je a povazovat ji za vyrizenou az kdyz vidite na trackingu, ze zasilka byla dorucena. Je trestuhodne tohle nevyuzivat. Ano, zatezuje to system, zkontrolovat 1000 zasilek denne, jestli byly doruceny, ale vyhnete se problemu, ze bude volat otraveny zakaznik. Nebo ani volat nebude a dobirka se vrati zpatky...
dopravci by si meli vzit priklad z UPS, mam s nimi mnohonasobnou zkusenost a jsem vzdy jak v Jirikove videni kdyz to srovnam s jinymi... s baliky jednaji v rukavickach, mam asi pulhodinove rozmezi kdy ma balik dorazit a pokud nahodou neprijede na cas, coz se moc nestava, tak se mi nazehleny ridic 5x omluvi... jednou se mi stalo ze mel balicek lehce namacknuty roh, coz zcela evidentne nemohlo obsahu nijak ublizit, presto ridic trval na tom at to radeji rozbalim a vse si hned prekontroluju abysme pripadne rovnou sepsali reklamaci... jako vzdy, kdyz se chce tak to jde
s velkými balíky je problém,oni neuvažují a myslí si že co je velké nedá se rozbít,s malými balíky jsem nikdy problém neměl s velkým ano,to jsem koupil plynové topidlo mora za 6000 ,poškozeného oablu jsem si všiml až při rozbalování ještě že jsem kutil a kamna si opravil,pobouchané zohýbané po tom musel snad někdo skákat,opravil jsem je sám protože to zybralo mín času a ůsilí vyběhávat nějakou reklamaci a hádat se někde s nějakou dutou hlavou,přes net kupuju už jen malé věci.
To je ale novinka!
Přepravní služby přece běžně nacouvají k rampě a pak to tam házejí
Znáte http://fiser.blog.idnes.cz/c/159824/Ma-prace-u-DPD.html ?
V dnešní době se osobně snažím spíše využít osobní vyzvednutí na pobočce, ovšem dost těchto poboček je také zásobováno PPL či jinou společností a osobně s PPL mám nejhorší zkušenosti to už si raději vybírám služby České pošty. Od PPL mi přišly už 2 zásilky s poškozeným zbožím (ovšem nutno podotknout, že HDD mohl někomu spadnout na zem už ve skladu, ale chtěl se zbavit odpovědnosti tak jej stejně odeslal) Většina zásilek od PPL má tak domlácený obal, že i když jsem pak tu krabici doma zkoušel poškodit úmyslně, abych zjistil, jakou silou s ní museli házet či kolik kg na ní muselo ležet tak jsem se zděsil a byl jsem rád, že mi notebook co byl v té krabici přežil 4 cesty s PPL a za to čest výrobci obalů pro notebooky zn. ACER. (alespoň ty krabice umějí dělat když už ne notebooky ;-) ).
To ve zdejším Banánistánu bohužel platí obecně. Nedávná zkušenost s Alzou - telefon s Androidem za pár tisíc (podotýkám, že koupený "na IČO"), reklamován fungl nový, ihned po doručení, a to pro nefunkčnost mikrofonu. Po téměř dvou měsících ho vrátili s poznámkou "neoprávněná reklamace, závada nezjištěna" - jako bonus navíc s podrápaným displejem.
Stačil jeden dopis, kde jsem jim sdělil, že zboží je nezpůsobilé k použití k obvyklému účelu, na opravu včetně jimi napáchaných dalších škod či výměnu zboží za bezvadné jim poskytuju přiměřenou dodatečnou lhůtu dvou týdnů a v případě, že se tak nestane, že od smlouvy v souladu s § 346 odst. 1 obch. zák. odstoupím - a hle, do týdne přišel dobropis.
zkušenost s PPL, pár týdnů stará : Doručení plastového barelu na krmivo, označeného jako křehké, s proraženým dnem. Odesílatel poslal obratem nový, stejný výsledek. Druhý den mi byl doručen skořepinový kufřík..taktéž "na šlupky". Otvírala jsem balíky před řidičem a jeho reakce? "Jooo, milá pani, to je u nás normální, s tím musíte počítat!"..Nemusím!!! Jen lituji prodejce, kteří na mou interpelaci reagoval bleskovým vrácením peněz s tím, že si to vyreklamují!!! Po přečtení článku jim tím víc držím palce....
Stejnou zkušenost mám z brigády v PPL. S balíky označenýmí "křehké" se zachází stejně jako se všemi ostatními, to znamená jako s balíky slámy. Trapné nápisy jako "neklopit" apod. jsou jen pro účely pozdější reklamace. Kamion musí být naložený za půl hodiny, není čas přemýšlet co a kam narovnat, co dospodu, co navrch. Když nejdřív přijdou na páse křehké krabičky a potom pneumatiky, není čas přerovnávat celý kamion znova...
Na druhou stranu, žasl jsem, jak špatně zabalené věci lidi posílají, občas stači vzít krabici na špatném místě a obsah stavebnice úklidového vozíku se rozptýlil po korbě.
Hlavně jsem ale žasl, co všechno si lidi nechávají posílat - zejména firmy. Vrcholem všeho byl balík šesti mattonek a krabice hajzlpapíru (a to se vyplatí....)
1 spatna zkusenost snadno prebije 10000 pozitivnich. je videt ze do podobnych diskuzi prispiva samy inteligent. nez zacnu hazet spinu na dopravu, prosel bych si dukladne obchodni podminky.
vsechny balikovky msji poskozeni baliku nekde v radech setin procenta.
kdyz mi neco rozbili bylo to proto,ze jsem chtel usetrit na baleni. a nejvetsim nepritelem eshopu neni dopravce ale samotny eshop je nepritelem zakaznika protoze si obvykle uctuje 2x az 3x vetsi cenu, nez ms treba u DPD vyjednanou a tak vydela eshop i na doprave.
meli jsme veliky eshop ale smetla nas konkurence. zkousel jsem PPL i DPD a snad vsechny ostatni. u PPL bylo skutecne doruceni pres 98% stejne jsko u ostatnich. jen posta povazuje za dorucenou zasilku i takovou, u ktere vas nestihne doma a necha listeck ve schrance. ty zbyle 2% jsou vetsinou nedorucene proto ze kupujici neni doma. stavalo se mi ze to balikovka nedorucila, a mel jsem stiznosti ale na ty stovky baliku co jsem poslal to bylo parkrat do mesice
Chápu, že problémy existují a je nepříjemné, když nastanou a chápu, že je někdo bude ventilovat. Když se najde jeden nespokojenec týdně a napíše to na Lupu, může vše vypadat jako nebetyčný problém.
Nechci se dopravců zastávat, opravdu je to velká neznámá, ale přece jen... Bydlím a sídlo firmy mám na malé vesnici 2km od Chrudimi a celý den jezdím na servis po zákaznících.
Nechat si něco poslat PPL a spol. na adresu domů je problém, protože ani garantované doručení po 17 hodině nic neznamená, šofér klidně přijede druhý den dopoledne "že to nestih". Někdy nechá balík u sousedů, jindy na depu. Ale mohu si to nechat poslat na adresu jednoho mého zákazníka, tedy super.
Česká pošta mi to nechá u sousedů vždycky, a když ne, tak je poštovna na cestě domů. Rozhodně mi Česká pošta připadá jako sofistikovanější v teremínech dodávky, používám jí raději.
A poškození? Nechal jsem si v minulosti poslat stovky balíků, moje podnikání je na tom zčásti založeno, ptal jsem se i u kolegů, keří jsou na tom ještě více závislí. Vždy všechno v nejlepším pořádku. Akorát ty termíny dodávky každého bolí...
Takže, ač nerad, musím přiznat, že problém poškozených zásilek bude opravdu v lidech. Kdyby se statistika nespokojenosti vynesla do mapy, možná by se ukázalo, kde to nefunguje. Problém bude v tom, že se to dopravcům nechce moc řešit, odpálkovat vás s podhodnocenou reklamací je jednodušší, příště si to rozmyslíte a dopravce je v klidu.
no snad nenastane doba, kdy si budeme u clanku muset domyslet, co autor vlastne nespravne pouzitymi vyrazy myslel. Clanek je velmi spatne pripraven, vhled do problematiky na urovni "2x jsem si objednal z e-shopu". Autorovi bych doporucil venovat clanku mnohem vice casu, a hlavne vice zkusenosti.
Jednou nám dorazil server (tower), krabice v pořádku, case v pořádku, ale ohnutá základní deska (byly na ní dva xeony s masivními chladiči). Evidentně krabici při přepravě hodili naplocho a uchycení desky to neustálo. Mluvil jsem s technikem, měli přímý výhled na překladiště přepravky a balíky tam běžně do dodávek házeli. Prý vychází laciněji s tím mlátit (ale rychle) a občas zamítnout nějakou reklamaci, než pracovat opatrně ale pomalu.
nekolik let jsem provozoval eshopy s ruznym zbozim, mohu jen rici, ze obdivuji, pokud dnes nekdo neco posila pomoci ppl, nase zkusenosti s timto prepravcem naprosto katastrofalni: nesrozumitelne ceniky s kalkulaci nejruznejsich poplatku za to ci ono, k reklamaci se naprosto neznali do doby dokud se do toho nevlozil pravnik. Ceska posta, rozflakala, udelal se humbuk na pobocce a bylo vse proplaceno. A reseni reklamaci ceske posty je na zaklade nejakych fotek, kde poskozeni mnohdy ani neni videt. Udajne zbozi oznacovane jako krehke je zpracovano v tridirne rucne :D .
Zkusenost se spolecnosti Toptrans: sice cena vyssi, ale pozdeji se zvysenym poctem baliku cena klesala az tak, ze poslat 100strankovy katalog se postou nevyplatilo. Pokud neco rozbili (jednou za cas se stane) sami hlasili jeste driv nez to doslo zakaznikovi (pokud to bylo znatelne - haraseni strepu v krabici pozna asi kazdy :D) tudiz od nas sla hned nahrada a prepravce se zakaznikovi omluvil, coz jsem docela cucel navic reseni reklamace bez diskuzi (pojistka). Jako poslední jsme vyuzivali DPD, tam jsme meli za celou dobu asi jen jednu reklamaci na prasklé zrcadlo, ale vse reseno pronto, vstricne a bez vymluv.
Proste celkove nechapu, ze kdyz sem zbozi dokaze bez poskozeni dorazit mnohdy az z ciny, ze pak na poslednich par km se z uhledneho tvrdeho kartonu stane neuhledny kopacak. Vrcholem je, ze kdyz je to pojistene, tudiz to snad kreje pojistovna a delaj se problemy, takovy prepravce by mel skoncit.