Souhlasím. ČP je v pohodě. Když mi odesílatel dá info, že zásilku odeslal, je prakticky jistota, že druhý den mezi osmou a devátou ranní budou zvonit usměvavé pošťačky. Jedinou výjimkou byla objednávka před Vánoci, která se o jeden den zpozdila. Přičemž několik jiných ve stejném období dorazilo podle zvyklostí druhý den od odeslání.
PPL se oproti minulosti hodně zkazili - řidič přestal volat předem a rovnou přijede na místo doručení. Někdy už v 10 dopoledne, jindy ve 4 odpoledne. Prý podle toho, kolik je firemních zákazníků, kteří mají přednost. Proto pokud to není jediná možnost, tak PPL ne.
S UPS spokojenost, ráno řidič zavolá s odhadem času doručení, který dodrží. Služba na úrovni.
Ve sdružení, jehož jsem členem, jsme již odeslali několik stovek zásilek přes ČP a za loňský rok si vybavuji jednu zásilku uloženou na poště bez oznámení, jednu promočenou (doručovatelku přepadla průtrž mračen) a jednu zlomenou v kartonové obálce (doručovatelka ji přehnula, aby se jí vešla do tašky). Reklamace proběhla v pořádku. Na to množství jsou to zanedbatelné počty.
Daleko víc napětí si ale člověk užije s eshopy. Nejlepší je asi Alza, u které když stihnu objednat a zaplatit do limitu, zboží opravdu dorazí podle předpokladu. Bez výjimky. Aspa.cz objednávku zaplacenou 2 hodiny před limitem odeslala až další den. Ještě zajímavější jsou slevové akce Computer Pressu. Objednávka pouze mailem, platba pouze dobírkou, na mail nepřijde žádné potvrzení přijetí objednávky, ani info o odeslání. Takže nezbývá, než každé ráno vstávat a vyhlížet, jestli pošťačky zazvoní a nebo jen projedou okolo.
BTW: ČP má ještě jedno specifikum. Asi je to jediná doručovací služba, u které lze stejný typ zásilky odeslat pod několika různými názvy podle toho, která úřednice zrovna sedí u přepážky. Samozřejmě pokaždé s jinou cenou, která se naštěstí liší v řádu korun, takže nemá smysl to řešit. Najít si název služby předem na internetu, je prakticky k ničemu, protože starší ročníky mají stejně zažité staré názvy a ty oficiální u nich vyvolávají záseky a těžké přetížení šedé kůry mozkové, cože to po nich vlastně chci za nesmysly s "Doporučenou zásilkou", když to bylo odjakživa Rekomando. Nemluvě o drobném rozdílu oproti "Doporučenému balíčku", nebo snad "Obyčejnému balíku". S tím už jsem zaměstnal i ty mladší ročníky :-)
ale mohlo by to byt na CP i lepsi.
spousta uredniku za prepazkou (zejmena ti starsi) vubec nevi, ze existuje produkt "doporucena zasilka" a melou furt neco o dopisu.
Vubec pokladat odpoved na prepazce za smerodatnou je chyba a vyplati si nastudovat sam na jejich strankach nebo se poradit s kolegou z oboru.
Například na přepážce často nemají anung to tom ze balik do ruky mate slevy 2kc za kazdou uvedenou e-mailovou nebo telefon (to si vedel? :-) ).
Ale co je horsi nedavaji (nekteri) automaticky danovy doklad. Dokonce nekteri exoti sou schopni tvrdit ze je to prave ten podaci listek, ten danovy doklad. No pani nejni. Pokud jste u s luzby platce dane - coz u baliku do ruky ste musite mi dat doklad s vypoctem DPH. A tady na podacim listku to uvadite kde...
Presto je CP muj favorit. jiz sem odeslal nekolik stovek zásilek z toho cca 1% nedosla dobírka, ta po bezproblemove reklamaci vzdy dorazila.
Sledovani doporucenych zasilek je uzasna sluzba, ktera snad uz zacala fungovat na 100%. Predtim (2011 a zacatek 2012) cca 5% sledovani nefungovalo, ale dá se zistit zavoláním ... více zde http://tcladin.cz/joomla-blog/26-sluzby/317-ceska-posta-chyba-v-sledovani-zasilek
Podle mé zkušenosti je PPL naprosto tragická firma, jak co se týká zacházení se zásilkami, tak co se týká případné náhrady škody. Větší škody zamítne. Pokud už nějakou škodu uzná (a to je opravdu jen velice výjimečná záležitost, kdy se člověk nenechá odbýt hned napoprvé nebo napodruhé), tak díky jednostranně postaveným obchodním podmínkám nedostanete stejně téměř nic. Obchodní podmínky PPL zneužívá proti zákazníkovi, jak jen může. Škodu se nesnaží prošetřit a zjistit příčinu (ani když je evidentní). Jediné, co reklamační oddělení PPL dělá je, že hledá v obchodních podmínkách, jak se zákazníkem vyběhnout. Jak a kde byl balík zničený neřeší, řeší jen které ustanovený podmínek zneužít proti klientovi. Vlastní zkušenosti a PPL už nikdy více. Bohužel jinde to není o moc lepší. Skvělý článek. Konečně se tomuto nešvaru někdo věnuje. Díky.