Tak si to proste musite sledovat vy, kde ta zasilka je a povazovat ji za vyrizenou az kdyz vidite na trackingu, ze zasilka byla dorucena. Je trestuhodne tohle nevyuzivat. Ano, zatezuje to system, zkontrolovat 1000 zasilek denne, jestli byly doruceny, ale vyhnete se problemu, ze bude volat otraveny zakaznik. Nebo ani volat nebude a dobirka se vrati zpatky...
Jiste, proto postak nedorucuje na adresy, kde dotycny bydli 20+let a cedule na chrance je jak krava ...
Nekolika znamym v tomhle ohledu pomohla doslova fyzicka inzultace postaka. Nejak necekal, ze si na nej pockaj. Nejlepsi recept je opravdu na nej(ni) minimalne vybehnout a poradne sproste a nahlas servat.
Oznámení nikdo nekrade. Jen příjemci jsou v řadě případů naprostý id*oti. Schránky za zamčenými dveřmi, nefunkční zvonky, jiná jména na dveřích, zvoncích a schránkách (kdo má tušit, že Anča Nováková bydlí na hromádce s Frantou Vocáskem a neobtěžuje se to napsat na zvonek, když si nechá poslat balík), neexistující nebo vypnuté telefony, ti ještě větší inteligenti nezvedají neznámá čísla atd. To má pak doručovatel fakt těžkou práci. Nechci tu bránit flákače a ignoranty z řad České pošty. Mají jich tam požehnaně. Ale ti ochotní a pracovití se pak s nimi vezou na jedné vlně i díky bl*osti příjemců. Problémy s doručením zásilky vidím tak 50 na 50 u příjemce a doručovatele.
Jenže u České pošty se bohužel ono "selhání jednotlivce" projevuje velice často. Osobně se s problémy při doručování setkávám jak na domácí (Praha 4), tak na pracovní adrese (Praha 3), a nemine měsíc dva, aby nám nevolal naštvaný zákazník s dotazem, kdy konečně dostane objednané zboží, které dle informací na stránkách ČP je třeba již týden uložené na dodací poště, ovšem oznámení nikde...
tak to je ale pak selhání jednotlivce, nikoli úmysl společnosti.
dodávám, že se mi tedy nestalo za posledních deset let ani jednou, že by přišel balík a nedali ani doručenku.
(ale je tedy pravda, že balíky u nás nezkouší ani doručit a rovnou hážou lístek.. taky je po každý za to náležitě je*u).
>> Notoricky známé jsou případy, kdy se pracovníci České pošty reálně nepokoušejí balík doručit na cílovou adresu, ale rovnou vhazují do poštovní schránky milé psaníčko, že adresát byl nezastižen a balík leží na pobočce. To tu nechci rozmazávat. Naopak se chci vrátit k myšlence, že přepravci počítají s nízkou kvalitou svých služeb.
Je to ještě horší. Neobtěžují se ani vhodit lístek do schránky. Nechají to tiše válet na poště a pak pošlou zpět bez informování příjemce. Takže pokud vás e-schop na odeslání upozorní, tak si na poštu došlápnete, jinak po dlouhém čekání voláte do e-schopu kdy že to tedy pošlou, no a oni pak platí poštovné ještě jednou.