Podle projektu AdMonitoring, který monitoruje investice do plošné reklamy na Internetu, využili v únoru inzerenti reklamní prostor v celkové ceníkové hodnotě 417 milionů korun. Meziměsíčně to znamená nárůst o pětinu, meziročně pak o 17 procent.
Na vrcholu žebříčku zadavatelů se objevil obchodník Internet Mall, který v únoru využil internetový reklamní prostor v hodnotě 25 milionů korun. Na druhé příčce se umístila společnost Student Agency s inzercí v hodnotě 12,8 milionů korun a na místě třetím autobazar AAA Auto (12,5 milionů korun).
Internetová reklama v číslech
- Za rok 2012: V české internetové reklamě se loni protočilo 11 miliard korun
- Za rok 2011: Internetová reklama v roce 2011 a letošní výhledy: opatrný optimismus
- Počátek 2011: Pokles v bannerové reklamě zasáhl hlavně nezávislá média
- Za rok 2010: Internetová reklama v roce 2010 a letošní výhledy: optimismus
- Za rok 2010: Výkonnostní reklama dohání bannery placené za zobrazení i v Česku
- Za rok 2009: V české internetové reklamě se loni protočilo 5 miliard
- Počátek 2009: Internetový inzertní trh čeká ochlazení
Následující tabulka uvádí TOP 10 provozovatelů, jejichž reklamní prostor zadavatelé v únoru využívali.
Loni zadavatelé utratili za display reklamu 5,5 miliardy korun. Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) odhaduje, že celkové výdaje do internetové reklamy letos porostou meziročně o 16 procent.
Je však třeba připomenout, že ceníkové ceny jsou ceny před odečtením agenturních slev a bonusů, bez kterých se dnes na trhu v podstatě žádná reklama neprodává. Rozdíl mezi ceníkovou a reálnou cenou je tak u display reklamy dost podstatný.
Zdroj: tisková zpráva