Pointou má být to, že někdo je tak hloupej a nestahuje si svojí firemní poštu lokálně a tu si nezálohuje? Tak co pak takovýto člověk chce? Jestli chce přijít o data, tak je vše v naprostém pořádku. A zlobit se mlže na sebe. Stále platít to, že pokud někdo něco dělá a nerozumí tomu, dělat to z principu pořádně nemůže a nese plnou zodpovědnost za to jak ty věcy pak dopadaj. Snažím se nedělat nic čemu nerozumím a když už to dělam, snažím se tomu porozumnět, což chápu v dnešní době není směr, který se razí a bohužel lenost a blbost vládne světu. Sorry.
Ještě mi tam chybí info o tom, jak o ten přístup přišel. Asi typicky "nic jsem nedělal a najednou jsem se tam nedostal". Lepší freemaily mají mechanismy identifikace vlastníka (např. přes telefon) a jsou celkem uživatelsky jednoduše aplikovatelné a přijít o nebo nechat si ukrást takovou schránku není zase tak jednoduché. Navíc co řeší to, že budu mít maily u nějakého placeného poskytovatele a stále nebudu poštu stahovat a nijak zálohovat????????????
Tak u placeny sluzby si clovek vetsinou plati i nejaky to zalohovani. V kazdym pripade ale plati, ze nejefektivnejsi je mit vlastni zalohu. Neb co si asi tak clovek veme na provozovateli jakekoli sluzby (nejen mailu), kdyz o data prijde ... nic.
Navic se posledni dobou obecne i sluzby tech proverenych zhorsuji, a ve finale vyjde vlastni reseni i levneji.
Když mi někdo dává vizitku s freemailovým pracovním kontaktem, nebo vidím jeho freemailovou adresu nalepenou na jeho pracovním autě, vždycky se dotyčných ptám: "Kolik vám Seznam platí za to, že mu a své vizitce a při komunikaci se všemi svými klienty děláte reklamu?"
Do nebevolající je to zejména v případech, kdy dotyčná firma má vlastní doménu, ale pořád má maily na freemailu (a nevyužívá ani možnost freemailu na vlastní doméně, jako to mají např. Google Apps).
Je pak z toho trochu zaražený... V mnoha případech jsem viděl, že se situace velmi rychle změnila a do týdne byly nové vizitky či polepy aut.
A když k vám někdo přijede na pracovní schůzku Fordem, tak se ho ptáte, proč dělá reklamu Fordu? Proč si nepořídí auto vlastní značky a dělá reklamu někomu jinému?
U ajtý firmy jsou maily ve vlastní doméně samozřejmostí. Firma musí ukázat alespoň to, že natolik triviální záležitost jako maily zvládá. U většiny firem je mi to fuk (i když, po pravdě, vlastní doména vypadá profesionálněji). Ale abych vyčítal instalatérovi, že má hotmaila a nezařídil si doménu a inzeruje adresu na hotmailu, tak to zas padon.
Srovnání s autem pokulhává už jen u pořizovací ceny a u složitosti výroby. Doména stojí necelé dvě stovky, Google Apps jsou zadarmo, tj. dotyčný člověk může za dvě kila ročně provozovat jednoduchý web + gmail na vlastní doméně a dělat reklamu sám sobě. Proti konkurenci se chce zviditelnit KAŽDÝ, i řemeslníci, a vlastní doména a atraktivnější mailová adresa v tom může pomoct.
Já netvrdím, že když má instalatér mail na seznamu, že ho odmítnu. Ale ten instalatér by si měl uvědomit (resp. někdo IT z jeho okolí by mu to měl říct), že s vlastní doménou a mailem bude jeho firma atraktivnější a dohledatelnější. Kór když má na tom freemailu adresu typu "prdik_smrdik_1960@freemail.xy". (ano, s velmi podobnou adresou jsem se u jednoho řemeslníka opravdu setkal)
Ono s tím přeposíláním z firemní adresy na freemail to poslední dobou začíná být komplikovanější - třeba pokud si někdo v SPF záznamu nadefinuje, že maily z jeho domény mohou posílat jen jeho vlastní servery a žádné jiné, tak takový mail může být po přeposlání spamovým filtrem freemailu odmítnut.
asi tak, jako one-man-show mimo IT se ještě starat o administraci vlastního emailového serveru
někdo tu zmiňoval google aps. byly by použitelné nebýt obecných podmínek o využívání uložených informací
primárně jsem nechávám zatím emaily na seznamu, protože se k nim mohu přihlásit odkudkoliv
takže pokud by měl někdo námět jak si stáhnout zálohu (protože za ty roky začínám být taky lehce nervozní, co kdyby jim to spadlo) a přitom aby zprávy zůstali i na seznamu, tak sem s ním a dík