Tip jedenáctý - nečtěte obecné informace z globálních studií - každý reaguje jinak. Negenaralizujte informace. Testujte vše u vlastního publika.
Tento článek je stále aktuální i kdyby jej autor napsal před 2 lety a i když jej napíše za 2 roky. Vychází totiž z chování lidí, které se v čase mění jen nepatrně. Zprůměrovat informace ze studií ze světa není nic těžkého. Avšak poznat své publikum v rámci vašeho byznysu, to už je těžší práce.
Z některými dogmaty v článku a obraty typu "všeobecně to vypadá" a mávání procenty bych sice mohl nesouhlasit, ale venku je hezky a já si nechci kazit den.
Tohle je ale samozřejmě nesmysl:
Facebook má obecně snahu nedávat příliš zviditelnění odkazům, tedy příspěvkům, ke kterým je připojen odkaz (link) někam mimo Facebook. Odchod z Facebooku je asi pro Facebook dostatečným důvodem k tomu, aby právě těmto příspěvkům dával menší viditelnost.
Krásný modrý den všem
U mňa je to presne opačne. Mám FB stránku - 3600 likov.
Uverejňujem hlavne fotky (99% obsahu) - reach je od 500 do 1500.
Keď uverejním status - reach je 2000.
Keď uverejním link na externé video, stránku, reach je 1800+.
Pravda je, engagement majú fotky vyšší, ako hocičo ostatné.
Tak babo raď. :-)
Odřeji, reach je údaj, který se snaží prodávat Facebook jako hlavní, avšakl hlavní není. Pokud je na Facebooku v česku přes 3,5 miliónů lidí (nevím to jistě), pak to samozřejmě znamená, že jim všem můžete ukázat váš produkt nebo vaši službu. Ale rozhodně nebudou všichni vaši potencionální zákazníci. To by jste musel prodávat toaletní papír ( i když i ten někdo nepoužívá).
Né každý potřebuje sekačku na trávu, plenky pro mimino, nové jízdní kolo nebo rychlejší webhzosting. Důležitá tedy není metrika reach, ale metrika engagement. Předkládáte svému publiku obsah, který je opravdu zajímá? Pokud ano, Edge rank se bude zvedat a daný příspěvek se bude zobrazovat více lidem s podobnými zájmy, přáteli apod. a typ příspěvku s tímto souvisí jen minimálně. Vždy je to o lidech a kvalitě obsahu, který je zajímá.
O Edge ranku a o tom. jak opravdu funguje chystám článek asi na pátek. Kdyby vás tohle téma zajímalo podívejte se na můj blog. (http://blog.davidlorincz.cz)
Tak trochu se přikládním k názoru Davida.
Vždycky je lepší mít svůj vlastní obsah a zkoušet, zkoušet, zkoušet.
To, že budu dělat všechno, jako ostatní "správci" stránek třeba:
Dnes byl den _________ . ( doplňte větu ) , se jen stanu dalším, "trapným" správcem a z lidí udělám tupce :-)
Protože oni BFU budou pouze odpovídat a odpovídat na dalších stránkách, jak ovečky.
NEbo si můžu stahnout koťátka z netu a sázet to tam...
To není žádný umění. Dělat to stejně, jako ostatní. Umění je vymyslet takový obsah a takové zapojení, které nepoužívá nikdo a pracovat se svými fanoušky, jako nikdo jiný.
Nejsem zastáncem takových "návodů", protože pak to budou používat všichni a je to úplně k ničemu.
@David
Je to fan page môjho "obrázkového" blogu, kam prichádzajú ľudia iba z blogu, nikde inde FB page nepromujem. Moja FB page je taký FB Pinterest. :-)
Mne skôr išlo o "rozporovanie" tvrdenia v článku, že linky majú najmenší reach. Ako som vypozoroval ja, mne sa linky na externé stránky zobrazujú najviac fanúšikom.
Je to možno preto, lebo obrázky sú v drvivej prevahe a všetko iné má teda vyššiu váhu? Neviem.
Sedmý tip je špatně. Ve skutečnosti je lepší přispívat MÉNĚ často - aspoň podle zdroje (http://www.jeffbullas.com/2012/02/29/10-powerful-tips-to-increase-fan-engagement-on-facebook/) použitého v infografice od Kissmetrics, na kterou článek odkazuje.
V tom zdroji se píše, že:
1) Zapojení fanoušků je větší při publikování 1-2 příspěvků denně ve srovnání se 3 a více příspěvky denně.
2) Zapojení fanoušků je větší při 1-4 příspěvcích týdně v porovnání s 5 a více příspěvky týdně.
Chtělo by to ovšem podrobnější analýzu. Dělit frekvenci příspěvků na dvě kategorie je hrozně málo.