Vlákno názorů k článku Nekupujte zajíce v pytli od Michal Korinek - Dobry den, rad bych reagoval z pohledu zakaznika. Ona je...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 7. 2001 14:17

    Michal Korinek (neregistrovaný)
    Dobry den,

    rad bych reagoval z pohledu zakaznika.

    Ona je totiz opravnena reklamace a opravnena reklamace, jak se zda.

    Uvedu Vam priklad ze zivota. Kupoval jsem novy monitor cca za 31 000,-. Vzhledem k tomu, ze jej prodejce nemel na sklade a musel jej odnekud objednat (presne jak pisete v bode 2), zaplatil jsem zalohu.

    Monitor mi byl dodan a zbezne predveden v prodejne. Bohuzel az pri delsim testovani v domacim provozu (rekneme cca 1 den provozu) jsem si vsiml vyraznych problemu s konvergenci.

    Jdu tedy za prodejcem a chci VYMENU monitoru za jiny kus. Bohuzel to pry nelze, pripadnou poruchu pry muze potvrdit jen servis, a at jej tedy zaslu do servisu. OK, posilam tedy monitor na opravu (ac velmi znechucen, nebot se mi zda uplne nelogicke posilat do opravy uplne nove zbozi). Servis mi napise, ze je vse v normalu (ikdyz jsem videl stejny typ bez techto problemu, podle me se jednalo o vadny kus) a ze mam tedy smulu. Jako posledni moznost, jak nevyhodit 31 000,- do vzduchu, jsem videl napsat vyhradnimu dovozci, od ktereho muj lokalni prodejce nakupoval, a ten mi nakonec vratil penize.

    Tahle "sranda" s vyrizovanim reklamace trvala cca 3 tydny volani, mailovani a ja byl bez monitoru. A verte mi, neslo mi o nic vic, nez si koupit kvalitni monitor a uzivat jej spokojene az "do smrti". :-)

    Pokud bych si ten stejny monitor dnes kupoval pres internet, usetril bych diky tomuto zakonu spoustu nervu, casu a penez.
  • 26. 6. 2001 10:00

    jxc (neregistrovaný)
    Včera jsem si vytiskl a přečet všechny příspěvky (pěkné čtení na dobrou noc :))
    (jsem majitelem jednoho inet obchodu)

    Několik postřehů:

    1. Nevím proč by se z Vltavy měla stát "půjčovna knih" když existuji knihovny, kde se prý dají půjčit "všechny knihy" (aspoň to tvrdí knihovníci a jejich meziknihovní výpůjční systém). Je přece jednoduší chodit do knihovny...

    2. Většina příspěvků si asi plete reklamaci v záruční době a vrácení zboží. Pokud se jedna o reklamaci vše samozřejmě vyřizujeme s úsměvem (nestojí nás to nic pouze se zvýší částka vydaná na logistiku (přepravu...). Pokud někdo vrací zboží, které je běžně skladem a kupuje si jiné opět v tom nevidím žádný problém. Ale co když se když se kupuje většina zboží na objednávku u výrobce resp. u dovozce? většina zboží co prodáváme je nad 10000Kč a mít vše (něco přes 250položek rozměrného zboží) skladem, tak to opravdu nejde. Navíc je zboží co se prodá třeba 1 kus za rok, a ten když mi někdo vrátí, tak mi tu bude ležet a v něm třeba 80000Kč naprosto ladem (než ho prodám za 20000Kč). Krásný příklad byl s tím plazmovým televizorem.
    Když si to někdo chce jen zkusit, tak ať si to zapůjčí (to je např. u nás placená služba pokud si to zákazník nekoupí. Pokud si to koupí, tak mu to zůstane a pouze zaplatí) to se mi zdá fér.

    3. Jiná věc je pokud prodejce mylně informoval o vlastnostech zboží, pak by se to mělo vracet.

    4. A co vztah mezi dovozci a prodejci? Ten je také takto upraven? Abych Vám to vysvětlil některé značky si nemůže do republiky přivézt kdokoliv, ale pouze autorizovaný dovozce (většinou jeden) a pokud já u něj objednávám přes telefon či web můžu mu to také vrátit???? (Pokud se jedná o běžné zboží, tak to je většinou bez problému, ale když to musel i on objednávat tak mi to nikdy nevezme zpět neboť moje objednávka byla závazná. :(

    5. Závěr: u zboží na skladě peníze vracet. U zboží na objednávku peníze nevracet (tak to dělají i v USA, když chcete televizi kterou nemají a objednají ji pouze pro Vás, tak máte smůlu). Nebo to nechat na prodejcích a to cpát do zákonu.

    adresu mého shopu jsem zde neuved, neboť už vidím ty drahé objednávky co chtějí vyzkoušet zda jim zboží vrátíme a nechci ZKRACHOVAT!

    jxc

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).