Vlákno názorů k článku Nekupujte zajíce v pytli od Emil Čelustka - Je škoda, že jste přečtení našich stránek nevěnoval...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 6. 2001 14:02

    Emil Čelustka (neregistrovaný)
    Je škoda, že jste přečtení našich stránek nevěnoval dostatek pozornosti. V popisu Jak nakupovat? v části Postup při reklamaci zboží je toto jasně definováno.
  • 12. 6. 2001 20:08

    Rumburak (neregistrovaný)
    Když tedy Spotrebak garantuje vrácení peněz, proč toto neuvádí na svých stránkách? Dříve jste to mohli uvádět "dobrovolně", nyní vám to ukládá zákon ...a stále nic.

    Myslím, že je zcela na místě testovat jen základní služby. Některé obchody nejsou totiž schopny ani toto splnit, tedy dodat zboží ;-) Navíc řada obchodů své "nadstandardní" služby nijak nedeklaruje, otázkou tedy je do jaké míry je lze požadovat.
  • 12. 6. 2001 18:05

    Ondrej Fryc (neregistrovaný)
    Ba ba. Mluvíte mi z duše. Ještě chvíli potrvá, než u nás nebude v očích ostatních "vychytávač" hrdinou, ale vychcánkem. Když se tím přestane chlubit, možná to přestane i dělat?
  • 12. 6. 2001 15:33

    Emil Čelustka (neregistrovaný)
    Zákon, jehož hlavní myšlenkou je seriózní ochrana spotřebitelů před omyly vyplývajícími z nedostatečné specifikace zboží (barva, materiál, vlastnosti zboží) při smlouvách sjednávaných na dálku, dostává v naší zemi pikantní příchuť. Každý s kým jsem o věci diskutoval začal rozvíjet úvahy na téma zneužitelnosti takového zákona. Pojedu na dovolenou, koupím si videokameru, natočím si dovolenou a po návratu z dovolené videokameru vrátím s tím, že mi nevyhovuje. Nemožné? U nás téměř realita.

    Zákon přitom ne zcela jasně stanovuje, kdy a za jakých podmínek je zboží možné vrátit. Například uvedená videokamera je bez slevy 10-20% neprodejná, neboť je to použité zboží. Kdo to zaplatí?

    Obdobně nejasné je, kdo zaplatí poštovné a balné. Jsme jeden ze tří obchodů, který panu Pavlíkovi nevrátil částku za poštovné. Důvod je prostý, podle právního výkladu který máme k dispozici, toto není naší povinností. Stejně jako v případě, že pojedete do nějakého supermarketu reklamovat zakoupené zboží vám neproplatí ani benzín ani lístek na autobus.

    Zpráva také zapomíná na jednu podstatnou věc. Mnoho internetových obchodů garanci vrácení peněz praktikuje již delší dobu i bez zákona. U nás na spotrebak.cz to tak funguje již několik let. Pokud si objednáte cartridge, která ve vaší tiskárně nebude fungovat, vyměníme vám ji nebo vám vrátíme peníze. Pokud k této chybě došlo vaším omylem, zaplatíte poštovné, pokud by chyba byla v naší znalostní databázi, náklady na poštovné poneseme my. Toho si ale Sdružení obrany spotřebitelů před 1.1.2001 nevšimlo, neprovedli test takovýchto obchodů a nenapsali tiskovou zprávu: Nadstandardní služby v internetových obchodech ... Proč? Nikoho by to nezajímalo. Nikdo by to nečetl, možná ani Lupa by o takovu informaci ani nezavadila.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).