Myslím že v případě prodeje zabalených CD/VHS/DVD apod můžete být v klidu.
Rozbalené = nevracet, jak je v novele zákona.
Nerozbalené = vracet. Chytráků, kteří budou investovat do poštovného, jen aby mohli vrátit CD, asi moc nebude;-)
Spíše zde budou výjimky (např. koupím DVD jako dárek, ale pak se ukáže, že obdarovaný už tento titul má...)
Samozřejmě je k vaší cti, jestliže i v případě rozbalených zásilek vycházíte zákazníkovi vstříc.
95% CD/MC/VHS/DVD které prodáváme je zabaleno v celofánu a pod. Na stránkách postupně doplňujeme k hudbě ukázky. Pokud někdo titul rozbalí, tak mi pak opravdu musí uvést důvod. Pak bych omezil skupinu "chytráků" na ty, kteří si budou doma schovávat 3 měsíce originál zabalené CD, aby nám mohli komplikovat život... a s takovou úchylkou si už asi neporadí žádné zákony. Nicméně doposud jsme všem zákazníkům vyšli vstříc. Hlavně maximálním množství informací před zakoupením zboží.
Jen počkejte, až přijdou inteligentní chytráci, kteří vědí, že když jim 14denní lhůtu neoznámíte, mohou zboží vrátit do 3 měsíců -- a budou díky Vám na to mít plné právo.
Naprosto stejným chytrákem je však právě prodejce, který možnost odstoupení od smlouvy neuvede -- doufá totiž, že zákazník svá práva nezná a tudíž že vrátit zboží není možné.
Firemní právník samozřejmě zváží všechna pro a proti a vskutku mu mohlo vyjít, že je pro firmu příznivější neinformovat zákazníka. Informační povinnost ale v zákoně je.
Informace pro zákazníky našeho obchodu probralo několik firemních právníků a porovnalo se zněním zákona. Vše označili jako OK.
Jelikož jsme seriózní obchod tak i bez nějakých formulací a zákonů, naprosto automaticky děláme zákazníkům kompletní servis. Pokud je zákazník slušný a obrátí na naši operátorku nemá problém s vyřízením reklamace, či vrácením zboží. Zdůrazňování těchto možností tak maximálně pobídne některé hcytráky, aby to začali zkoušet pro radost...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).