Přestavte si, že zákazník objedná v internetovém obchodě plazmový televizor za 400 000 Kč. Žádný obchod ho nemá na skladě, ale objednává ho u výrobce až v okamžiku poptávky ze strany zákazníka. Když zákazník výrobek po 14 dnech vrátí, může to pro malý obchod znamenat kolaps.
Tento špatný zákon je opět jedním z mnoha špatných zákonů této země. Je to zákon, který dává nepoctivcům právo jej zneužívat a poctivým obchodníkům nezbývá, než si přát, aby grázlů bylo co nejméně. Bohužel, mnohdy je přání málo platné.
tento zákon směřuje k ochraně zákazníka. Odpovídá standardní legislativě EU a jako s takovým se s ním prostě podnikatelé musí smířit. Pokud na to nemají, tak bohužel asi zkrachují. Slovy věčného génia Cimrmana proti tomu můžete protestovat, můžete s tím nesouhlasit, ale to je asi tak vše, co s tím můžete dělat. ;)
Jinak vím o spoustě daleko horších a nesmyslnějších zákonů, které omezují či poškozují podnikání nesrovnatelně více, počínaje právní úpravou spotřebitelských soutěží a konče mizerným zákonem o konkurzu a vyrovnání.
>Odpovídá standardní legislativě EU
To ještě neznamená že je dobrý, viz. zcela nesmyslná chyba v "opsání" textu doporučení EU (viz subj Jak je to s telefonickou objednavkou ?)
> a jako s takovým se s ním prostě podnikatelé musí smířit.
Bohužel. Věřte ovšem, že podvodníci si své pole najdou v každém případě. Bohužel mi připadá směr řešit veškerou "ochranu" občana podobně tvrdými zákony poněkud zcestná a víceméně mi připomíná "péči" komunistického režimu. O tom kam až může tato snaha dojít se lze dočíst například zde na Lupě v článku "EU připravuje kompletní šmírování veškeré lidské komunikace" na http://www.lupa.cz/clanek.phtml?show=1557&index=1
Trochu mi to celé připomíná "když se kácí les létají třísky", co na tom, že zákon zde staví jednoho občana oproti jinému do nerovné pozice.
Hlavně, že to vyhovuje velkým korporacím, ty totiž zase dokáží "vyhovět" politikům a to je IMHO celá hybná síla tohoto většinou nekriticky obdivovaného eurosocialismu.
Již zcela mimo téma této diskuze je úvaha, kam tento směr Evropu dovede. Zatím těží z technologické a ekonomické převahy. Ovšem vývoj se nedá zastavit a letmý pohled do regálů obchodů plných zboží dálněvýchodní provenience dává tušit, kam se může začít přelévat ta převaha.
Mám pocit, že by jste si přál aby Vám zboží po internetu nabízely jen dceřinné společnosti řetězců, nebo jiné podobně silné subjekty. Zároveň Vás ujišťuji, že by nemuselo přijít příliš objednávek typu plazmová televize za 400.000 a i tyto silné subjekty by se zase velmi rychle vrátili pod střech svých hyprmarketů a internet opustily. To však není podle mého názoru ani vašim přáním.
a co poctiví zákazníci a nepoctiví obchodníci? Takovou situaci vůbec neuvažujete a přitom spíš tato převládá....
Co má dělat zákazník, který si např. koupil košili velikosti M a po doručení zjistí že odpovídá velikosti 45 a má jinou barvu?
Někteří obchodníci sdělí -- zaplatil jste, dál nás to nezajímá. A právě od toho ten zákon tady je....