Brazilský fotbalový svátek přiblížil Facebook o trochu blíž Twitteru a proměnil se na prostor pro diskuse v reálném čase. "Věděli jsme, že fotbalový šampionát bude velká akce, ale tak velké zapojení našich uživatelů jsme nečekali," tvrdí pro Reuters Nick Grudin z Facebooku a dodává, že fotbalisté v Brazílii zařídili zatím největší diskuse na sociální síti v historii.
Do vzrušených debat během finále se zapojilo rekordních 88 milionů uživatelů a do databáze služby se zapsalo 280 milionů lajků, komentářů a postů. Tím fotbal překonal i americkou sportovní událost číslo jedna - SuperBowl, který dosud držel prvenství s 245 miliony interakcí. Čtvrtinu aktivity na Facebooku navíc zařídilo 55 milionů brazilských uživatelů i přesto, že sociální síť v zemi porazila Orkut od Googlu teprve před dvěma lety.
Rekordy hlásí ale i Twitter. A zase za tím stáli noví mistři světa. Byla to totiž právě německá jízda, která budila největší emoce na sociálních sítích. Během popravy brazilské reprezentace létalo Twitterem 580 tisíc tweetů za minutu a během finálového utkání se diskuse ještě zintenzivnila na necelých 619 tisíc tweetů.
"Oproti jiným sportovním akcím jednoznačně posílila aktivita lidí na Twitteru, na což okamžitě reagovaly i značky a fotbalu se věnovaly hlavně tam. Je vidět, že lidé jsou čím dál víc zvyklí při sledování televize konzumovat obsah i na svých mobilních zařízeních, přičemž Twitter je díky své stručnosti k takovému multitaskingu přímo ideální platformou," tvrdí Tomáš Hrábek z agentury Socialsharks.
Využít mistrovství zkusil i diskontní řetězec Lidl. Ten ve své aplikaci nechal fanoušky soupeřit v reálném stolním fotbálku, a to i v rámci celého světa. A přesto, že se tuzemská reprezentace do Brazílie nekvalifikovala, v tomto mistrovství Češi vyhráli.