Ne, ČT24 by podle návrhu p. Štěpánka kompletně zůstala. Podobné akce jsou hodně jednorázová záležitost a provozovat jen kvůli nim komerční stanici se rozhodně nevyplatí.
přesně tak, navíc kdo bude určovat co je na ČT komerčně zajímavé? Nikdo dopředu neví jaká bude u kterého pořadu (akce) sledovanost. ČT24 např. měla velkou sledovanost na akcích typu Obama, Sumit USA vs. Rusko, Volby, kongres ODS - tohle všechno tedy přepustíme na komerční stanice?
to je nápad ! že bychom platili i koncesionářské poplatky i kinům a chodili pak do kina "zadarmo" ! I když vlastně - vždyť "my" už chca nechca ty filmy platíme :(
V záplavě pořadů nahrávání má smysl skutečně vyjimečně, pokud člověk ví co chce. Avšak televize z principu dává nabídku teď a tady, tedy okamžitou zábavu. Kdo chce plánovanou zábavu chodí do kina, kupuje DVD, sleduje věci na internetu.
Myslím, že jsem nepoužil výraz konkurovat ale "nabízet alternativu komerčnímu braku" a to je podstatný rozdíl. Konkurovat se tomu rozhodně nedá a to snad ani nikdo nechce.
U těch vzdělávacích pořadů vidím smysl hlavně v nahrávání, takže kdyby šly v noci, je to skoro jedno. Konkurovat komerčnímu braku stejně nikdy nebudou (ani v podvečer).
No tak to jen, že byste si odškrt, že to dávali ale účinek latr nic. Vzdělávání pro školy, děti je naopak potřeba situovat nenásilně, tak aby na to narazili, jako alternativu "komerčnímu" braku, tedy odpoledne a v podvečer a ne je do toho nutit dopoledne a v poledne, kdy jsou stejně ve škole. Stejně jak sporty se musí situovat podle jejich zvyklostí, tedy nejlépe zase v podvečer a o víkendu, kdy mají diváky na stadionu a ne v pracovní době.
Ale kdeže. Den je dlouhý. Dětské pořady by šly jen dopoledne. Kolem poledne by byly vzdělávací (pro školy), odpoledne třeba nějaké ty menšinové sporty (+na střídačku s něčím dalším), v podvečer dokumenty, večer záznamy divadelních/hudebních/tanečních představení a pak filmový klub, menšinová hudební scéna (večerní program by mohl zůstat jak je), atd.
Všimněte si kolik času z vysílacího dne ČT2 dneska úplně zbytečně zabírá teleshoping, různé reprízy z ČT1 (na co?, každý si to může nahrát), sportovní přenosy mainstreamových akcí, zpravodajství...
Ve sportu ČT4 komerčním televizím příliš nekonkuruje. O velkou většinu toho, co vysílá, by komerční televize vůbec neměly zájem. ČT4 především vysílá "malé" sporty, provozované poloprofesionálně nebo zcela amatérsky, a v tom nesporně plní svůj veřejnoprávní úkol. Propagace těchto sportů by měla hlavně inspirovat mládež k aktivnímu sportování. Komerčním sportovním televizím konkuruje jen částečně - hlavně ve fotbalu a hokeji, což je (s výjimkou MS) do 20% vysílacího času. To p. Štěpánkovi uniká nebo spíše si toho je vědom, ale vystupuje zcela v zájmu těch, kteří děti chtějí mít u obrazovek, a ne na hřištích.
O dětských pořadech jsem už mluvil. Ty bych nechal na té dvojce. Jakkoli se mi to nelíbí, mnohé dětské pořady komerčně zajímavé jsou. I amatérský sport by se (jen občas pro zpestření, samozřejmě) na tu dvojku vešel.
Jenže u nás není "státní televize" ale veřejnoprávní a ta má trochu jiný cíl. Má poskytovat program pro všechny, tedy i trochu té většinové zábavy. A obávám se že těch "komerčně zajímavých" tam moc není. Český amatérský sport, kdo by za to platil? Dětské pořady na jedničce, fakt by to někdo bral??
Ano, s tím se dá souhlasit. ČT úplně zbytečně konkuruje komerčním televizím v zábavě a sportu, a to za naše peníze. Státní televize by měla plnit hlavně roli informační a kulturně-vzdělávací. A na to jí ty dva kanály ČT2 a ČT24 úplně stačí. Předpokládám, že právě ta "komerčně zajímavá" část programu, tedy obsah ČT1 a ČT4 stojí nejvíc peněz, takže hradit koncesionářské poplatky by pak bylo prakticky zbytečné a nějaká symbolická fixní částka by se v rozpočtu Ministerstev kultury (ČT2) a vnitra (ČT24) jistě našla.
Jen bych se ještě přimlouval za pořady dětské (dopoledne by mohli jít klidně na té ČT2), protože nemít pro děti možnost volné alternativy "zcela bez reklam" vidím jako dost velký problém. Dospělí už si reklamní sdělení nějak přeberou sami, ale děti jsou bohužel úplně bezelstné a spoty nevnímají jako účelový reklamní trik, nýbrž jako hru a jsou až příliš snadným marketingovým terčem. Speciálně reklamu na čokoládu a jiné cukrovinky nebo fast-foody bych v okolí dětských pořadů zakázal. Pak má to zdravotnictví nějak vypadat, když v zájmu prvoplánového kšeftu vychováváme malé tlustoprdy se zkaženými zuby... :-(