Tohle "přeprodávání" obsahu někoho jiného bude velká otázka - stávající model distribuce nejen aktuálních, ale i dlouhodobých informací je, že vyhledávač konzumenta nasměruje na zdroj, takže všichni tři z toho mají nějaký prospěch.
Ve chvíli, kdy se vyhledávač stane "informačním distributorem", tak se paradigma zásadně změní:
1) vyhledávač v rámci odstíní konzumenta od zdroje informace (např. soukromého webu), který z celého procesu ve finále nic mít nebude - ke zdroji nebude netřeba chodit, když z něj budou informace vytěženy a uchovány jinde
2) předkládaná informace bude "v kontextu" tedy sestavena z nějakých (patrně neviditelných) zdrojů a ověření pravdivosti/autenticity bude všelijaké, pokud se u sestavené informace nevypíší konkrétní zdroje
3) je dost možné, že v rámci "personalizace" dostane každý trochu jinou informaci v závislosti na svých předchozích preferencích (stejně jako feed na sociálních sítích), protože tohle bude ve finále způsob, jak ještě lépe cílit reklamu (třeba bude taky součástí sestavené informace)
Mnohé z toho, co doteď nebylo možné (bránilo tomu velké množství dostupných informací na různých místech), tak jsem zvědav, jak se v tomhle kontextu změní publikace informací - jestli se začne ve velkém rozvíjet paywall, kolik zdrojů zmizí a jak celý stávající informační ekosystém zareaguje. A samozřejmě všechny ty důsledky, které ještě neumíme odhadnout.
Třeba právě končí jedna éra sdílení informací prostřednictvím Internetu - ale to ukáže až budoucnost. Stejně jako odpověď na otázku, jak a pro koho bude tahle změna prospěšná.